Hej min sharan dör efter ca 30 min körning.Först tänder sig glödnings lampan o sen resten. ett par gånger gick den igång innan jag hunnit stanna under motorbromsning.Men nu dom sista gångerna vill den stå i ca 10 min innan de går att starta igen.Imorgon byter jag bränslefilter o hoppas de hjälper.Någon som har några andra ideer.MVH Tompa.
nästa gång det händer så kryp ner vid bränsletanken och lappa till några gånger med skon eller likn bredvid pumpen, om den går att starta efter detta så är pumpen glapp...
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Det finns ett avlastningsrelä till dieslar som brukar gå sönder och vad som händer är att när relät blir varmt stannar bilen och efter en stund när det kallnat startar den igen.... sväng förbi vag dom borde veta vilket relä det är för det är ganska vanligt.....
Hej min sharan dör efter ca 30 min körning.Först tänder sig glödnings lampan o sen resten. ett par gånger gick den igång innan jag hunnit stanna under motorbromsning.Men nu dom sista gångerna vill den stå i ca 10 min innan de går att starta igen.Imorgon byter jag bränslefilter o hoppas de hjälper.Någon som har några andra ideer.MVH Tompa.
Tänds glödlampan så indikerar det fel i motorstyrningen.
Jag bytte bränslefiltret o kollade under bilen vid tanken de sitter en liten för pump där.Måste jag tömma tanken innan jag byter pumpen? Om pumpen e kass släpper den då igenom bränsle för jag ser att de kommer bränsle fram till den ordenarie drift pumpen i motor rummet.