Hej allihopa! Jag och min vän Ludde (Turoke här på garaget) var sugna på en bakhjulsdriven bil. Med den kärleken jag har för japanska bilar fick det självklart bli en sådan! (Nu är Ludde fast också hehehe) Så vi har införskaffat oss en Supra Mk3. =D
Målen med bilen är;
~700hk i motorn
Viktminskning, det är en väldigt tung bil.
En Bur
Kommer säkert på flera under resans gång!
Här får ni lite bilder på hur den ser ut. :)
Framtill
Sida + bak
Sida + Ludde! =D
När vi köpte bilen så knackade den, sorligt men sant. Bilen skulle ha varit renoverad, men det vettefan. Vi började med att kolla så att ventilspelen var rätt men det var det inte, så vi fick plocka ut och ändra om shimsen. Även köpa några nya. Knacket fortsatte ändå efter vi fixat det. Vi kollade även tändspolarna när det var mörkt och då hoppade gnistan helt åt helvete. Vi fick en brilljant idé att köpa lite reservdelar. Det blev en motor och lite annat smått och gott! När vi kom hem med sakerna och provade den nya tändspolen så var knacket fortfarande kvar...
Vi hade haft bilen utomhus hos Ludde men nu hade vi fixat ett garage så vi kan pula med bilen hela vintern lång! =D
Men när vi hade flyttat bilen (kört den). Kommer vi fram och tittar under den i smörjgropen då är där olja överallt, det är en packbox som har gått, vi märker även att knacket kommer ifrån vevlagrena.. Det vi absolut inte hoppades på. så nu kommer det bli motor renovering! :D
Nya shims.
Bild när vi höll på att byta shimsen
Motorn vi införskaffade! :D
Och lite andra saker som vi fick med! Ser inte så bra pga filten som ligger över..