1907
Sök

Läcker olja eller va? Saab 9000 2.3 -96CS

398 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
hejsan jag har en fråga då jag tror jag stött på mig ett problem....
När jag skulle backa upp bilen förut så såg jag att de hade droppat 1 ooljeprick bara och sen körde jag fram och bak igen och då hade det läck yttligare 1 droppe olja.. Men sen när jag lät bilen stå med motorn igång och kollade under såg jag inget droppande... sen körde jag fram den och backa in igen och då kom det ingen olja alls.
Va kan det vara?
Jag tror oljan kommer ifrån bakvangen eller nåt liknande.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
3 november 2012
Andreas1645 skrev:
hejsan jag har en fråga då jag tror jag stött på mig ett problem....
När jag skulle backa upp bilen förut så såg jag att de hade droppat 1 ooljeprick bara och sen körde jag fram och bak igen och då hade det läck yttligare 1 droppe olja.. Men sen när jag lät bilen stå med motorn igång och kollade under såg jag inget droppande... sen körde jag fram den och backa in igen och då kom det ingen olja alls.
Va kan det vara?
Jag tror oljan kommer ifrån bakvangen eller nåt liknande.

Finns det nån olja som kan läcka från bakvagnen på en Saab? Kanske bromsvätskan i.s.f.
Olja från fjäderbenen kanske?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

398 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
Okej, är det vanligt problem eller? hur fixar man det? för de droppar inget alls nu va jag vet

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
3 november 2012
Andreas1645 skrev:
Okej, är det vanligt problem eller? hur fixar man det? för de droppar inget alls nu va jag vet

Det var ju bara två förslag. Du måste väl krypa under och se var det eventuellt är blött (oljigt).

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

398 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
Okej, var ute och kollade nu startade bilen, åkta fram 5 meter. de läckte typ i mitten av bilen 1 droppe endast...
Men sen körde jag fram och tillbaka, backa ja gjorde allt möjligt. läckte inget ting.. Kan det bara varit tillfälligt? verkar så

398 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
Jo, närmsta mack OKQ8 ligger 4-5 mil här ifrån ^^
Ska kolla men liksom de läckte ingen igår eller ngn annan dag och nu läcker det inte alls verka varit tillfälligt. Men ska ändå till OKQ8 för ska byta växellåds olja smile
Men när jag körde den förut läckte det inget alls gick hela banan sen och kollade men ingen olje fläck smile

242 Inlägg
4 november 2012
Inte för att du ska ta detta personligt men, du letar efter en oljefläck och du vet inte vart den kan vara och du tycker det ett problem. Men du ser prociduren med att byta växellådsolja på en okq8 mack enkelt? Inte så att det tar en kvart som det gör att kolla oljefläcken under bilen. tongue

280 Inlägg
4 november 2012
Har aldrig varit med om ett "tillfälligt" oljeläckage, tror du måste hissa upp bilen och kolla vart det droppar från.

/Fredrik

Sök