Hej jag har satt i en Rover V8 i en Volvo 264-1975 inte riktigt klart ännu, men använder en Rover låda 5 vxl manuell som heter lt77 kommer från en Rover sd1 verkar vara en tålig låda med hydraulisk koppling osv , lite kapande vid kardan tunnel vid spakstället men inga stora ändringar medbringaren stämmer med Volvo stora knut till o med...svåra att få tag på i Sverige dock... Såna som kör brittiska sportbilar typ MG osv Triumph o sånt brukar ha Rover V8 i o dom vet oftast vart det går o få lådor till dom, jag kan svara direkt att Volvo m45/46 passar inte rakt i, då måste man bygga om sprängkåpan. Automat så användes samma låda som Volvo har, BW 55 alltså Borg Warner lådor men då med en annan kåpa än vad som användes i Volvo.är man händig med Tig svets o duktig att mäta kan man ju svetsa om en Volvo kåpa. Klyva en automat kåpa från en range Rover eller liknande o para ihop den med en Volvo m 46 kåpa o sen byta använda Rover svänghjul o lamell men byta ut centrumet på lamellen mot Volvos ... Vart har du satt din Rover V8 ? Dom är slöa orginal, jag har bytt kolvar till 10:1 kolvar samt en crane kamaxel, ett edelbrock insug med en liten holley 4 port, samt portat lite i topparna o bytt ventiler till lite större. Kanske kommer upp mot 200 hk då. Med vänlig hälsning, Simon min mail är Simon.boman78@hotmail.com om det är några frågor.