3097
Sök

Köpråd: S60R vs Mazda6 MPS

886 Inlägg
18 november 2012
LimpanS skrev:
Tack till er som berömt mitt bilköp smile

Blev lite orolig när jag insåg att jag är minst den 3:e ägaren bara detta året. Men bilen har funkat skitbra nu i 50-60 mil, har snart gått igenom en omgång fina däck som satt på när jag köpte den. Förstår inte varför man säljer?! Älskar denna bilen!

Antagligen är gången sån här:

1. "Fan, jag vill ha en cool bil."

2. *Köper en cool bil*

3. "Fan, jag har inte råd att äga en cool bil."

4. *Säljer cool bil.*

5. *Köper tråkig bil som en har råd med istället*

6. "Jag har inte komplex, så jag behöver ingen cool bil."

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Rejsa ?
2 959 Inlägg
18 november 2012
BOLIN_ skrev:
Christian S skrev:
CHEEVA skrev:
har inte ace competiton något sånt ? de har i varje fall till VAG som använder haldex... vet inte vad volvo använder för system

bilar tom 03 har visco, 04-> har haldex

Fel. Bilar tom 02 har visco, 03-> har haldex!

Mnjaa...fanns väl 03:or med visco med? Beror lite på tillverkningsdatum väl.
När dom bytte namn från V70XC till XC70 så kom Haldex.

Autotech

2 763 Inlägg
18 november 2012
Busgrabb skrev:
BOLIN_ skrev:
Christian S skrev:

bilar tom 03 har visco, 04-> har haldex

På modellår 03 bytte man namn till XC70, samtidigt fick man Haldex!

Volvo - For Life

2 656 Inlägg
18 november 2012
Wicca skrev:
LimpanS skrev:
Tack till er som berömt mitt bilköp smile

Blev lite orolig när jag insåg att jag är minst den 3:e ägaren bara detta året. Men bilen har funkat skitbra nu i 50-60 mil, har snart gått igenom en omgång fina däck som satt på när jag köpte den. Förstår inte varför man säljer?! Älskar denna bilen!

Antagligen är gången sån här:

1. "Fan, jag vill ha en cool bil."

2. *Köper en cool bil*

3. "Fan, jag har inte råd att äga en cool bil."

4. *Säljer cool bil.*

5. *Köper tråkig bil som en har råd med istället*

6. "Jag har inte komplex, så jag behöver ingen cool bil."

håller med lite här smile tycker du gjort så rätt smile svensksåld pse med rätta färgen big_smile skitsnygg e den

351 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
Tack! Håller med om färgen, tycker det är mycket roligare med en ovanligare färg än blå (som förvisso är snygg den med).

Men visst, den är ju inte direkt billig att äga. Dags för nya bromsskivor snart, och eftersom det nu råkar stå "Brembo" så kommer det kosta en slant.

Edit; Haha, köpte ett helt bromskit med skivor och belägg runt om till min ST220 för under 2000kr på ebay. Får inte ens en bakbromsskiva till Imprezan för samma pengar ^^
Senast redigerat av LimpanS (18 november 2012)

Fotograf
1 319 Inlägg
18 november 2012
LimpanS skrev:
Tack! Håller med om färgen, tycker det är mycket roligare med en ovanligare färg än blå (som förvisso är snygg den med).

Men visst, den är ju inte direkt billig att äga. Dags för nya bromsskivor snart, och eftersom det nu råkar stå "Brembo" så kommer det kosta en slant.

Edit; Haha, köpte ett helt bromskit med skivor och belägg runt om till min ST220 för under 2000kr på ebay. Får inte ens en bakbromsskiva till Imprezan för samma pengar ^^

hade inte varit så mkt billigare på en s60R heller kan man säga. brembo det också tongue

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

2 656 Inlägg
18 november 2012
LimpanS skrev:

misterauto smile just sayin big_smile har med brembo runt om kostar "ingenting" mot vanliga svenska priser

4 822 Inlägg
18 november 2012
BOLIN_ skrev:
Busgrabb skrev:
BOLIN_ skrev:

På modellår 03 bytte man namn till XC70, samtidigt fick man Haldex!

nja om man ska vara helt korekt så är det modell år 04 men sen så är det så att man bytte till modell år 2004 redan vecka 10 2003 och det för att det va då som S60/V70 R AWD gick in i produktion och det va även då man bytte till haldex wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

2 763 Inlägg
18 november 2012
Volvo S60 var Volvos första modell som försågs med det nya Haldexsystemet. Den fick det på årsmodell 02, V70 och nya XC70 fick det på modellåret 03.

Volvo - For Life

2 656 Inlägg
18 november 2012
BOLIN_ skrev:
Volvo S60 var Volvos första modell som försågs med det nya Haldexsystemet. Den fick det på årsmodell 02, V70 och nya XC70 fick det på modellåret 03.

vem bryr sig kan ni inte diskutera i gbn istället

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
18 november 2012
ekelund88 skrev:
BOLIN_ skrev:

Ja, de som inte är Volvohaters bryr sig.

Nöjeskör närproducerat

2 656 Inlägg
18 november 2012
_Blue_Speed_ skrev:
ekelund88 skrev:
BOLIN_ skrev:

jag e inte volvo hater :p hahah kolla vad jag har ägt innan du yttrar dig :p

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
18 november 2012
ekelund88 skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
ekelund88 skrev:

jag e inte volvo hater :p hahah kolla vad jag har ägt innan du yttrar dig :p

Jaja, när man bara ser BMW är det lätt att missa de riktiga bilarna.
Men tycker du kan ge fan i att skriva vem bryr sig, andra kanske tycker det är kul att veta...

Nåja, vi glömmer det nu. smile

Nöjeskör närproducerat

351 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
ekelund88 skrev:
LimpanS skrev:

misterauto smile just sayin big_smile har med brembo runt om kostar "ingenting" mot vanliga svenska priser

Fanns bara något annat märke med för små skivor som kom upp när jag sökte på mitt regnr tongue

Någon vet vart man får tag på vindavvisare till Impreza? Inte hunnit kolla runt så mycket, men en snabb titt på ebay och några svenska stylinghandlare gav noll hmm

682 Inlägg
18 november 2012
Limpan: IMPORT IMPORT IMPORT är svaret till Subaru! Delar från England är STÖRT mycket billigare än i Sverige!

ScoobyNet bl.a. har MASSOR av registrerade traders, dessa är säkra att handla ifrån och "grönade" icke-traders kan bli "vouchade" av andra, men är fortfarande inte helt 100% gröna (måste ansöka om det har jag för mig. )

Myyycket billigare!

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 november 2012
LimpanS skrev:
Får väl uppdatera tråden.. smile

Blev varken Mazda eller Volvo!

Okidook, då har tråden gjort sitt

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök