3140
Sök

Köpråd: bmw e39

264 Inlägg
20 november 2012
#121
535 lär väl gå lite bätttre än 528 men inte så jätte mycket... 540 därimot smile där kan vi prata om skillnad mellan den o 528an


4 261 Inlägg
20 november 2012
#122
hehe det är det dära ¨¨inte så jättemycket ¨¨ som jag vill ta reda på vad det betyder. Men då blir det ju nästan värt med 540..fast tror inte jag behöver så mycker mer kraft så 535 blir kanske perfekt;)_)

Trummis
404 Inlägg
20 november 2012
#123
panda666 skrev:
finns ju det där avgasröret som heter Magnaflow om inte jag säger fel nu. Ger riktigt bra ljud.

Men tror nog att det blir 535/540 då i framtiden spec om man kan byta in sin 528 via en bilhandlare och få en av dom då. Riktigt kul med bra motorljud när man accelererar. Så 540 slår ihjäl 528 medans 535 är ganska lika med 528? eller är 535 starkare än 528? i så fall hur pass starkare då? snackar vi om en halv sekund bättre?

Alltså, fan vad fixerad du är vid 535? Om du läser igenom tråden så har vi ju sagt typ 10 gånger att JA, 535 är snabbare än 528.

Vi postade ju även BMW:s officiella accelerationstider, men dom trodde du ju inte på och ville hellre gå på amatörvideos från Youtube?

1 798 Inlägg
20 november 2012
#124
Jupp nu får de va slutpratat om 535 ett tag kan ja tycka. Mest en udda mellan modell som inte är nå speciellt mkt billigare än 540

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Forummoderator
17 996 Inlägg
20 november 2012
#125
Nu har jag läst tråden och "måste ha" en E39 540... Tack för den... Eller en E38 förvisso igen...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 798 Inlägg
20 november 2012
#126
Bmw de kan du väl inte ha du är väl hyundai smurfen:P

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

4 261 Inlägg
20 november 2012
#127
Naikon skrev:
panda666 skrev:
finns ju det där avgasröret som heter Magnaflow om inte jag säger fel nu. Ger riktigt bra ljud.

Men tror nog att det blir 535/540 då i framtiden spec om man kan byta in sin 528 via en bilhandlare och få en av dom då. Riktigt kul med bra motorljud när man accelererar. Så 540 slår ihjäl 528 medans 535 är ganska lika med 528? eller är 535 starkare än 528? i så fall hur pass starkare då? snackar vi om en halv sekund bättre?

Alltså, fan vad fixerad du är vid 535? Om du läser igenom tråden så har vi ju sagt typ 10 gånger att JA, 535 är snabbare än 528.

Vi postade ju även BMW:s officiella accelerationstider, men dom trodde du ju inte på och ville hellre gå på amatörvideos från Youtube?

hehe man frågar ju för att få veta och för att inte göra nån misstag. Kan förstå att ni är trötta på all prat om 535 men vill ju inte gå köpa nått som man inte glad för senare. Men visst känns det nu som att man vet mycket mer.

puss o kram

Yawn...
3 151 Inlägg
20 november 2012
#128
panda666 skrev:
finns ju det där avgasröret som heter Magnaflow om inte jag säger fel nu. Ger riktigt bra ljud.

Men tror nog att det blir 535/540 då i framtiden spec om man kan byta in sin 528 via en bilhandlare och få en av dom då. Riktigt kul med bra motorljud när man accelererar. Så 540 slår ihjäl 528 medans 535 är ganska lika med 528? eller är 535 starkare än 528? i så fall hur pass starkare då? snackar vi om en halv sekund bättre?

Enligt de siffror jag kan hitta så är 535 0.1 sekunder snabbare på 0-100, dessutom är den 11 km/h snabbare än 528.

535 är också ca 150 kg tyngre än 528.

Forummoderator
17 996 Inlägg
20 november 2012
#129
fredde85 skrev:
Bmw de kan du väl inte ha du är väl hyundai smurfen:P

Ja vet.. Men nog blir man sugen! Haft 740 förut. Kanske ta med sig 25 lappar och se om denna ägare behöver pengar mer än bilen?

http://www.blocket.se/alvsborg/BMW_740i … amp;last=1

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 798 Inlägg
20 november 2012
#130
Jo da de är sjukt billiga nu för tiden så visst blir man sugen bmw fantast eller ej

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

875 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#131
men nu har jag fått svar på min fråga ang vilken av mod 523, 525 och 528 man ska satsa på så...


1 798 Inlägg
20 november 2012
#132
Jo satsa på 528 du en bra lagom modell sugen på en själv nästan istället för 523an

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

huh?
10 427 Inlägg
Handledare
1 481 Inlägg
20 november 2012
#134
Mervolic skrev:
panda666 skrev:
finns ju det där avgasröret som heter Magnaflow om inte jag säger fel nu. Ger riktigt bra ljud.

Men tror nog att det blir 535/540 då i framtiden spec om man kan byta in sin 528 via en bilhandlare och få en av dom då. Riktigt kul med bra motorljud när man accelererar. Så 540 slår ihjäl 528 medans 535 är ganska lika med 528? eller är 535 starkare än 528? i så fall hur pass starkare då? snackar vi om en halv sekund bättre?

Enligt de siffror jag kan hitta så är 535 0.1 sekunder snabbare på 0-100, dessutom är den 11 km/h snabbare än 528.

535 är också ca 150 kg tyngre än 528.

Hrmmm.
528i    I6 24V             142 kW (193 PS; 190 bhp) @ 5500    280 N·m     7.5 (man) / 8.8 (aut)
535i    V8 32V        180 kW (245 PS; 241 bhp) @ 5800    345 N·m     6.9 (man) / 7.6 (aut)   
540i    V8 32V        210 kW (286 PS; 282 bhp) @ 5400    440 N·m   6.2 (man) / 6.5 (aut)


1 412 Inlägg
20 november 2012
#135
Dieselsmurfen skrev:
fredde85 skrev:
Bmw de kan du väl inte ha du är väl hyundai smurfen:P

Ja vet.. Men nog blir man sugen! Haft 740 förut. Kanske ta med sig 25 lappar och se om denna ägare behöver pengar mer än bilen?

http://www.blocket.se/alvsborg/BMW_740i … amp;last=1

Fast en riktigt välvårdad E32 är nog ett strå vassare ändå. cool

Jag var j-vligt nära att köpa en 750 som tillfällig bil medans jag väntade på reservdelar till en annan. smile

Yawn...
3 151 Inlägg
20 november 2012
#136
saab_sonett skrev:
Mervolic skrev:
panda666 skrev:
finns ju det där avgasröret som heter Magnaflow om inte jag säger fel nu. Ger riktigt bra ljud.

Men tror nog att det blir 535/540 då i framtiden spec om man kan byta in sin 528 via en bilhandlare och få en av dom då. Riktigt kul med bra motorljud när man accelererar. Så 540 slår ihjäl 528 medans 535 är ganska lika med 528? eller är 535 starkare än 528? i så fall hur pass starkare då? snackar vi om en halv sekund bättre?

Enligt de siffror jag kan hitta så är 535 0.1 sekunder snabbare på 0-100, dessutom är den 11 km/h snabbare än 528.

535 är också ca 150 kg tyngre än 528.

Hrmmm.
528i    I6 24V             142 kW (193 PS; 190 bhp) @ 5500    280 N·m     7.5 (man) / 8.8 (aut)
535i    V8 32V        180 kW (245 PS; 241 bhp) @ 5800    345 N·m     6.9 (man) / 7.6 (aut)   
540i    V8 32V        210 kW (286 PS; 282 bhp) @ 5400    440 N·m   6.2 (man) / 6.5 (aut)

Ja, dina siffror är nog mer korrekta. Tyckte det lät lite med 0.1 sekunder... smile

Evildan
20 november 2012
#137
saab_sonett skrev:
Mervolic skrev:
panda666 skrev:
finns ju det där avgasröret som heter Magnaflow om inte jag säger fel nu. Ger riktigt bra ljud.

Men tror nog att det blir 535/540 då i framtiden spec om man kan byta in sin 528 via en bilhandlare och få en av dom då. Riktigt kul med bra motorljud när man accelererar. Så 540 slår ihjäl 528 medans 535 är ganska lika med 528? eller är 535 starkare än 528? i så fall hur pass starkare då? snackar vi om en halv sekund bättre?

Enligt de siffror jag kan hitta så är 535 0.1 sekunder snabbare på 0-100, dessutom är den 11 km/h snabbare än 528.

535 är också ca 150 kg tyngre än 528.

Hrmmm.
528i    I6 24V             142 kW (193 PS; 190 bhp) @ 5500    280 N·m     7.5 (man) / 8.8 (aut)
535i    V8 32V        180 kW (245 PS; 241 bhp) @ 5800    345 N·m     6.9 (man) / 7.6 (aut)   
540i    V8 32V        210 kW (286 PS; 282 bhp) @ 5400    440 N·m   6.2 (man) / 6.5 (aut)

Tog mig friheten att lägga till när vridmomentet är som störst oxå smile

528i    I6 24V    142 kW (193 PS; 190 bhp) @ 5500rpm    280 N·m @3500rpm.   7.5 (man) / 8.8 (aut)
535i    V8 32V   180 kW (245 PS; 241 bhp) @ 5800rpm    345 N·m  @3800rpm.  6.9 (man) / 7.6 (aut)   
540i    V8 32V   210 kW (286 PS; 282 bhp) @ 5400rpm    440 N·m  @3600rpm.  6.2 (man) / 6.5 (aut)

Har ägt 523 528 och kört 520 530 535 540 M5 samt 525d.
Kan inte annat göra än att rekommendera 528, skön karaktär på den raka 6an samt en modernare framvagn med skönare respons än V8 BMW.
(och jag är långt i från ngt fan av BMW men en e39 528 skulle jag kunna tänka mig igen om jag snubblar över någon, ska man ha tysk V8 köper man
MB W210 430 279hk@5750rpm 400Nm@3000rpm 0-100 6.6s smile, eller S210 430, förutom -viss- rostbenägenhet en i mina ögon en betydligt mera komplett bil, och dom går faktiskt att svänga med trots vad många tror)

875 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
#139

Inte Mercedes! Och absolut inte en kombi!


Forummoderator
17 996 Inlägg
22 november 2012
#140
kolsvajansson skrev:

Inte Mercedes! Och absolut inte en kombi!

Kombibilar hatar jag med... Mercedes är tyvärr en nadra klassens bil idag. Även om jag kört dessa i mååånga år. BMW suger väl med om man nu ska jämföra med Korea/Japan. Men visst har de gamla en viss charm. Morsans fullsmetade 523 går prima efter lite reparationer.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök