Motorn har kommit hem ås har plockat ner den i molekyler och håller på att förbereda lite saker som ska i
Oljepumpen fick sig en tvätt
Dessa ska få sig ett nytt hem i blocket men tyvärr så är det ju ett b230 block från 92 så den har ju inga hål
Här ser man att det inte finns några hål
Så det blev att bygga en jigg och borra lite å så vips
hålen gick in i oljekanalen precis som tänkt
Nu ska det bara rundfräsas runt hålet och gängas sen slinker dom förhoppningsvis i blocket kommer update på det när det är fixat MVH Några Kommentarer nu då!
Tackar tackar! Overboost var som sagt ganska okej i pris! Ska kontakta dem, men det är väl ca 50 mil dit..
Inget att tacka för kan ju skicka dit med blir väl lika som bensin pengar kanske
Jodå, får man hjälp så ska man tacka för sig ^^
Haha, det vet man aldrig. Får se hur jag gör! Men kommer nog att börja med R-spridare, hårdare mottrycksventil, annat chip för etanol, 2.5'' avgas, racekatt och extraktorrör från KG-trim Borde väl kunna få ut en del extra effekt till att börja med, eller vad tror du? Eller ska man prioritera något annat?
Senast redigerat av Garagemuppen (25 februari 2013)
Tackar tackar! Overboost var som sagt ganska okej i pris! Ska kontakta dem, men det är väl ca 50 mil dit..
Inget att tacka för kan ju skicka dit med blir väl lika som bensin pengar kanske
Haha, det vet man aldrig. Får se hur jag gör! Men kommer nog att börja med R-spridare, hårdare mottrycksventil, annat chip för etanol, 2.5'' avgas, racekatt och extraktorrör från KG-trim Borde väl kunna få ut en del extra effekt till att börja med, eller vad tror du? Eller ska man prioritera något annat?
Tycker det låter som ett bra recept på en gatbil fast mickegron på gotland har billigare extraktorrör och de är bra svetsade sen 2,5" avgas med 100cell katt 3" luftmassemätare och R- spridare elfläkt kan med var att rekkomendera om det inte finns redan
Tycker det låter som ett bra recept på en gatbil fast mickegron på gotland har billigare extraktorrör och de är bra svetsade sen 2,5" avgas med 100cell katt 3" luftmassemätare och R- spridare elfläkt kan med var att rekkomendera om det inte finns redan
Ja får hoppas på det, några hästar till borde man få i alla fall Okej okej, men nu har jag redan beställt ett komplett kit från KG hela vägen från motorn till bak. men jag tyckte inte att 3495 var så farligt för ett specialbeställt extraktorrör.