Ser riktigt bra ut detta ju! Kul att se att det händer något!
Hur mycket ger ett separat tändsystem jämfört med ett LH 2.4? Har skaffat trimchip till mina boxar, tror att det blev lite bättre drag på "höga" varv. Den drar på riktigt bra från 3000 varv i alla fall dock en lite orolig tomgång, men hur ofta använder man den?
Ser riktigt bra ut detta ju! Kul att se att det händer något!
Hur mycket ger ett separat tändsystem jämfört med ett LH 2.4? Har skaffat trimchip till mina boxar, tror att det blev lite bättre drag på "höga" varv. Den drar på riktigt bra från 3000 varv i alla fall dock en lite orolig tomgång, men hur ofta använder man den?
Lyckades även få tag på en marinvev!
Tack så mycket! Det gör ju rätt så mycket när man vill över 7000rpm tröskeln eller vill ställa in lite mer finlir på tändfrekvenserna, anledningen till att jag valde att sätta i Ms var mest för att jag vill kunna finjustera bränsle och tändning som jag vill ha det och göra egna mappar med hjälp av bredbandslambda + att min original kabelhärva och boxar funkade aldrig hur jag än gjorde ^^
men chip till båda boxarna som du har är helt klart en otroligt trevlig kombo
Ser riktigt bra ut detta ju! Kul att se att det händer något!
Hur mycket ger ett separat tändsystem jämfört med ett LH 2.4? Har skaffat trimchip till mina boxar, tror att det blev lite bättre drag på "höga" varv. Den drar på riktigt bra från 3000 varv i alla fall dock en lite orolig tomgång, men hur ofta använder man den?
Lyckades även få tag på en marinvev!
Tack så mycket! Det gör ju rätt så mycket när man vill över 7000rpm tröskeln eller vill ställa in lite mer finlir på tändfrekvenserna, anledningen till att jag valde att sätta i Ms var mest för att jag vill kunna finjustera bränsle och tändning som jag vill ha det och göra egna mappar med hjälp av bredbandslambda + att min original kabelhärva och boxar funkade aldrig hur jag än gjorde ^^
men chip till båda boxarna som du har är helt klart en otroligt trevlig kombo
Okej okej då vet jag! Den har ett varvstopp på 7300 varv nu, vilket jag tycker är rätt så lagom. Har dock inte varvat mer än 5000, har ju original ventilfjädrar i den så de börjar komma i självsvängning vid 5300 varv, i alla fall vad jag har hört.. Så det ska bytas till vintern. Även veven, stakar och kolvar ska bytas. Sen kommer väl andra kamaxlar och en portning, byte till större LMM och spjällhus kommer nog att göras också.
Vad har du för kammar i din? Jag har funderat på Enems "steg 1" kammar då man inte behöver göra något med toppen. Kan det vara något?
Förresten, vart fick du tag i kolvarna? Letar själv lite efter smidda kolvar till mitt projekt
Har inte hänt något på ett par månader har varit sjuk rätt länge och det strular med inkomst pga det Men har lyckats samla ihop lite smått å gott till motorn så får väl fixa upp ett par bilder på det till helgen iaf
Det är original kolvar till b230 men söker du smidda så sten partner eller kanske RSI shop i usa dom har rätt okej priser med Tack för kommentaren fick lite sug till bygget igen!
Förresten, vart fick du tag i kolvarna? Letar själv lite efter smidda kolvar till mitt projekt
Har inte hänt något på ett par månader har varit sjuk rätt länge och det strular med inkomst pga det Men har lyckats samla ihop lite smått å gott till motorn så får väl fixa upp ett par bilder på det till helgen iaf
Det är original kolvar till b230 men söker du smidda så sten partner eller kanske RSI shop i usa dom har rätt okej priser med Tack för kommentaren fick lite sug till bygget igen!
Det låter ju bra det! Okej, ja just det ja du körde ju med originalveven! Jag måste skaffa andra kolvar för att min marinvev ska funka. Ska kolla upp det du, tack!
Ska få tummen or och fixa till min motor med, den går inte speciellt bra alls just nu. Någon/några ventiler på treans cylinder har fastnat tror jag. Men det har nog att göra med att chippen var programmerade för större LMM och större spjällhus så den gick VÄLDIGT fett.
Förresten, vart fick du tag i kolvarna? Letar själv lite efter smidda kolvar till mitt projekt
Har inte hänt något på ett par månader har varit sjuk rätt länge och det strular med inkomst pga det Men har lyckats samla ihop lite smått å gott till motorn så får väl fixa upp ett par bilder på det till helgen iaf
Det är original kolvar till b230 men söker du smidda så sten partner eller kanske RSI shop i usa dom har rätt okej priser med Tack för kommentaren fick lite sug till bygget igen!
Det låter ju bra det! Okej, ja just det ja du körde ju med originalveven! Jag måste skaffa andra kolvar för att min marinvev ska funka. Ska kolla upp det du, tack!
Ska få tummen or och fixa till min motor med, den går inte speciellt bra alls just nu. Någon/några ventiler på treans cylinder har fastnat tror jag. Men det har nog att göra med att chippen var programmerade för större LMM och större spjällhus så den gick VÄLDIGT fett.
Jepp det gör jag hade med velat ha marinveven blir så gött vrid med den :p Ja gör det
Aha det suger ju kör du lilla insuget eller stora? Lilla har ju 2" spjäll sen 2,5" lmm sen stora har 3" på båda Var noga med rätt värmeskala på stiften med
roligt å se att de är andra mer än jag som trotsar 16v turbo
Kul att se att jag inte är ensam Hehe ja det är ju roligare med sugis tycker jag, mer äkta ös i motorn + att man får lite mer motor karaktär ju :p
helt rätt får bli ett uppborrat block sen och ett par weber 45or så man få de där goa morret i motorn med
Aah det hde jag med kört med det är ju porr för öronen hade jag inte köpt mset så hade jag köpt weber kopiorna på folkraceshop :p lägg upp projekt på det för det vill jag och många andra se
Har inte hänt något på ett par månader har varit sjuk rätt länge och det strular med inkomst pga det Men har lyckats samla ihop lite smått å gott till motorn så får väl fixa upp ett par bilder på det till helgen iaf
Det är original kolvar till b230 men söker du smidda så sten partner eller kanske RSI shop i usa dom har rätt okej priser med Tack för kommentaren fick lite sug till bygget igen!
Det låter ju bra det! Okej, ja just det ja du körde ju med originalveven! Jag måste skaffa andra kolvar för att min marinvev ska funka. Ska kolla upp det du, tack!
Ska få tummen or och fixa till min motor med, den går inte speciellt bra alls just nu. Någon/några ventiler på treans cylinder har fastnat tror jag. Men det har nog att göra med att chippen var programmerade för större LMM och större spjällhus så den gick VÄLDIGT fett.
Jepp det gör jag hade med velat ha marinveven blir så gött vrid med den :p Ja gör det
Aha det suger ju kör du lilla insuget eller stora? Lilla har ju 2" spjäll sen 2,5" lmm sen stora har 3" på båda Var noga med rätt värmeskala på stiften med
Precis, därför går den ganska så fett Har nämligen lilla LMM och lilla spjället, men ska köpa 3" på båda och sätta i, jag har hört att det inte ska vara så svårt att få i ett större spjällhus i det insuget, eller har jag hört fel?
Kul att se att jag inte är ensam Hehe ja det är ju roligare med sugis tycker jag, mer äkta ös i motorn + att man får lite mer motor karaktär ju :p
helt rätt får bli ett uppborrat block sen och ett par weber 45or så man få de där goa morret i motorn med
Aah det hde jag med kört med det är ju porr för öronen hade jag inte köpt mset så hade jag köpt weber kopiorna på folkraceshop :p lägg upp projekt på det för det vill jag och många andra se
min granne har en en 740 8v men dubbla weber 50 och bearbetad topp å sånt så de sjunger på bra inga kopior, bättre att köpa äkta får göra de när de dragit igång riktigt, står stilla pga ekonomin är halvtaskig