ThomasNyqvist skrev:
provat med en original box ?
låter konstigt att den startar på start gas om den får soppa vad har du för soppa tryck o har du nått flöde i soppa systemet eller har du bara tryck har du bytt filter och soppa pump ? till vad förnågot så fall
o tändning har du ställt grundtänding ?
även 100 på att kammar och vev är i 0 läge
Emiiilz skrev:
ThomasNyqvist skrev:
när började problemet du har kört bilen innan va
problemet började efter att jag byggde om bilen vinter 2012.
När våren närmade sig så startade den givetvis inte.. felsökte..felsökte och åter felsökte.. men icke.
Sen nån vecka senare, provade jag för skojs skull o vrida på nyckeln, WROOOM så starta den?
Så bilen funka i 2-3 veckor, sen en dag när jag skulle iväg och köra, var den stendöd igen..
Så efter dess har den inte startat igen

Bilen KAN starta, om man matar in startgas samtidigt, men OM den startar så går den inte på alla
cylindrar även fast den har gnista och soppa och komp på alla. Låter som tändningen blir jojjo på något vis.
Men då kan man ju fråga sig varför? vad är felet då när allt annars är "helt och nytt".
Hoppas du förstår

Provat med dessa org delar: ECU - spridare - LMM - Lambda
Har wahlbro pump o eftermarknads filter, soppatryck på 3.5bar, även provat 2.5 samt 4bar.
Flödet i själva systemet vet jag icke, har ingen mätare eller så för det men verkar inte vara något problem
när spridarna sprutar så fint som de gör när jag lyfte upp railen. Tändningen står på grund, har dock inte kunnat
kollat med stoboskåp lampa, om detta ens är möjligt när motorn inte startar? har inte provat en sådan tidigare

Men gnista har den, och när man kollade såg det ut att komma i rätt ordning ialf, men sen är ju frågan hur precis det är, mest troliga är att den inte är helt exakt vilket kan orsaka mitt problem.
Men då återstår frågan, vart ligger problemet då? hmmm

Rivit hela motorhärvan och kollat kabelbrott somsagt men såg inte ett dugg..
Gjort rent vartenda jävla kontaktstycke på bilen med, så lär inte vara dålig kontakt i nått sådant med.