VW 1300 -68 som ska göras iordning och komma ut på vägarna igen efter tjugo år. Går lite min egen väg, inget strikt originalstuk, men ändå lite av det äldre utseendet plus några extra detaljer.
Det händer inte riktigt lika mycket här som man hade hoppats på, men några små steg mot målet har tagits!
Har rensat dörrarna så dom ska kunnas svetsas lite samt iväg till lack. Hos lackeraren finns än så länge alla skärmar och framluckan. Efter dörrarna är det bara motorhuven som ska iväg.
Hos lackeraren fick jag lite tips om vilken färg som skulle passa till fälgarna mot den gräddvita lacken i övrigt, "BMW Bronze Metallic". Det var ett alternativ som jag absolut ska fundera vidare på..
Jag brukar vara skeptiskt till backdating på bubblor, men detta ser ändå bra ut. Hur tänkte du göra med framskärmarnar? Ska du ha stående eller lutande framlyktor?
Jag brukar vara skeptiskt till backdating på bubblor, men detta ser ändå bra ut. Hur tänkte du göra med framskärmarnar? Ska du ha stående eller lutande framlyktor?
Tack för tipset!
Nej jag är väl också lite skeptisk.. Självklart hade det varit kul med original, men det får gå då detta är mitt första bygge. Den kommer inte bli helt och hållet enligt specifik ålder heller, utan ett litet ihopakok. Tidigare ägare som börjat göra iordning har ju missat en del som tanklock och stötfångarfästena i fram m.m
Tyvärr var mina beg framskärmar för dåliga, så jag fick skaffa andra. Jag fick kompromissa lite vad gäller stötfångarfäste p.g.a att jag har original -68 fäste på bilen, men kommer köra med de äldre stötfångarna. Så att inte fästet ska krocka med gallret så kommer det bli de små (äldre sortens) hål för fästen, fast i skärmarna då. Bara lite filning kvar.
Får hoppas att det kommer se "Okej" ut, jag är inte ute efter strikt originallook så..
Breda näsan kom 64, den är utbytt på min med, sen ändrades väl själva luckan senare om jag inte har fel.. En vild gissning är att det var samma tom 66, 67 var ju one year only på många punkter och sen 68 var det en massa ändringar igen.