Nu var det full fart åter igen ! Försöker hinna med så mycket som möjligt nu när man äntligen fått lite tid för en gångs skull
Jag var rätt värdelös förra gången när motorn nästan var i och jag kom på att kopplingen behöver förlängas, så ur igen helt och plocka isär. Här är väl en liten halvdan tråd för hur jag gick till väga :
Urtrampningslager, gaffel och skjutmått, mätte av vad det diffade i längd och förlängde på själva gaffeln.
Vart såhär när måtten var klara, inte det vackraste men funktionellt ska det nog kunna gå bra
Här är den endast punktad.
Och såhär tig'ad
Mätte även upp vart jag ville ha handbromsen och räta ut plåten lite grann
Nytt försök att få i motorn nudå
Vart såhär med regnbågsfästet
Då var den på plats!
Lite bökigt utan att ta ner framvagnen men allt går
Vart rätt schysst detta om jag får säga det själv. Tittar man på returen så lurar den ögat för den som undrar, sitter rätt skapligt
Diffen vart även svetsad då jag tänkte börja köra så och får sen se vad man köper
Tråg siliconat
Eftersom att värmepaketet fick ryka så vart det nöd på en "blockplate", kom inte på något bättre än att göra en egen med packning
hoppas det inte läcker
Nu när man kör med m20 svänghjul & startmotor så fick inte startmotorn riktigt plats om man inte tog bort plåträcket för kablage mm. så då fick det bli ett eget fäste för oljestickan också !
Och sist men inte minst så vart det såhär med handbroms, växellåda och motor på plats ! Mer att göra imorgon