2467
Sök

Trimmning av Mazda Mx6 (2.0)

4 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
#1
Hej jag har en mazda mx6 2.0 på 120 hk

och jag undrar hur ska jag kunna trimma den utan att behöva lägga ner allt för
stora summor pengar ? alla svar, tips o ider uppskattas

har även funderat på o byta motor till en V6a från en mazda 626 eller ford probe
men kan man få tag på en sån motor billigt?? och finns det andra motorer som passar mx6?


10 287 Inlägg
10 oktober 2006
#2
Trimma billigt och sugmotorerer är tyvärr en ekvation som inte går ihop. Skall du byta motor så hoppas jag du inser att du inte kan besikta med den motorn.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

4 Inlägg
10 oktober 2006
Trådstartare
#3
jo men om byter motor så kan jag regga om den o skillnaden då är nog försäkringen hmm
men det finns det nåt sätt att trimma den på så man får ut lite mer hästar o som koster typ 5000 kr ?


Wankel
1 080 Inlägg
10 oktober 2006
#4
för 5000 får du nog inte mer än avgassystem och sportfilter, men det ger inte märkbart i en sugmotor, mer än skönare ljud

MDS Västerås

4 571 Inlägg
10 oktober 2006
#5
Den motormodellen är väldigt svårtrimmad.

Om du tänker byta motor i den till v6'an blir det en väldigt dyr historia det mesta måste bytas inte bara motorn utan styrboxar grenrör växellåda motorfästen kylsystem osv.


4 Inlägg
10 oktober 2006
Trådstartare
#6
okej hmm ... får nog vänta med o fixa nåt på motorn tills nästa höst om jag har kvar den då...
nu måste jag hitta stötdämpare och bussningar fram och byta ut, inte så lätta o hitta till dom
till mx6an hmm


4 571 Inlägg
10 oktober 2006
#7
Nja det är ganska klent med delar till just mx6.

Men surfa in på www.mazdaklubben.com så får du nog en hel del tips på vart du kan hitta delar.


10 287 Inlägg
10 oktober 2006
#8
Regga om??

Gör Mazda Sverige det här:

=======================================
Ett intyg om jämförande undersökning" enligt punkt 3.7.2a i SNFS1992:12 (A40), intyget ska skrivas av biltillverkaren eller dess representant i Sverige, och ska bevisa att motorn är i originalskick (i avgascertifierat utförande). From 1/1 2004 kan inte Bilprovningen fixa motsvarande intyg. Inga undantag finns.
========================================

Har svårt att tänka mig det.

/Göran


Hirvinen skrev:
jo men om byter motor så kan jag regga om den o skillnaden då är nog försäkringen

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

4 571 Inlägg
10 oktober 2006
#9
Ojsan Sharky det visste jag inte tongue

Tur att du har koll iaf wink


4 Inlägg
10 oktober 2006
Trådstartare
#10
ajfan hmm trodde man fick fortfarande regga om dom tongue eftersom mx6an finns med v6a från 626an också.


10 287 Inlägg
10 oktober 2006
#11
Det skiter svensk lagstiftning och bilprovningen totalt i.

Gissa varför det fortfarande är business att sälja papper, skyltar och chassienummer till gamla sura Volvo 240 1975?
Jo därför att just dom är avgasbefriade = byt motor och se glad ut. Eller ta en nyare Volvo 240 och byt identitet till en 75:a och trimma dig less.

Titta på www.resultatservice.com så är det en kille i Jönköping som säljer åtminstone tre uppsättningar identiteter till Volvo 240 75.

/Göran

Hirvinen skrev:
ajfan hmm trodde man fick fortfarande regga om dom tongue eftersom mx6an finns med v6a från 626an också.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök