Här är mitt projekt med att få till de att få den effektstarkaste V50:n i Sverige ( kanske inte mycket att sukta efter men alltid något ) med, för tillfället, oöppnad motor ! Bilder från när jag köpte den till allt som sker och... Visa mer
Gör som jag. Dra ner rutorna i botten sen sätter du bara i lexan eller vad det kallas. Billig plast. Sen rycker du säkringen till rutorna. De dock till att tejpa listen mot rutorna så dom inte ser orginalrutorna.
Ett tag sen man uppdaterade men är rätt lugnt på sistone..
Men de senaste är väl att de blir lite körning på Björkvik nu på lördag med flygande starter mot alla möjliga bilar. Flesta med +500hk
Såå... eftersom mina snortunga 19" blir alldeles för tunga så har jag införskaffat lite andra fälgar och däck för tillfället.
17" Volvo original R-fälg ( lätta emot kopiorna ) samt lite blandning av alla möjliga däck.
Fick med mig 2st R-däck men Salle ansåg att de ska vara vanliga däck runtom då de ändå bara ska gå rakt fram och flygande starter så de blir att kränga på 4st vanliga sommardäck och köra på ! Lika bra att lyssna på dom som kan !
Så tackar BP för fälgarna, Andreas för däcken samt Andreas Karlsson för krängning av däck !
Bara hoppas bilen håller nu när den ska ställas av i slutet på veckan ( mööööjligen nästa helg ) !
Oj ! Nästan en månad sen jag uppdatera sist.. ber om ursäkt för detta. Börjat på nytt jobb och haft allmänt fullt upp !
Har ett par klipp från Björkvik men motståndet var låt oss säga lite i överklassen värre Medelvärdet låg väl säkert runt en 500-600k på bilarna där och hästkrafterna därefter !
För övrigt har min älskade pärla hamnat på Blocket.. har känt ett tag nu att de är dags att lämna vidare till ny ägare då nya projekt ska börja ta form nästa år
Egentligen skulle jag ställt av bilen för ett par veckor sen men så har de hört av sig folk på bilen så likaväl låta den va påställd ett par veckor till utifall att de blir affär
Så.. dags att låta en ny ägare få njuta av pållarna och kanske få till ännu mera med en ordentlig mappning från Autotech och kanske E85 på de
Ja, det finns väl kanske inte alltför mycket mer man kan göra med motorn på den här kärran så jag förstår att suget på annat projekt lockar. Trist men fullt förståeligt. Jag är själv i samma tankar..
Har du några fler alternativ till ny kärra eller är det vad som nämnts tidigare som är prio ett?