Här är mitt projekt med att få till de att få den effektstarkaste V50:n i Sverige ( kanske inte mycket att sukta efter men alltid något ) med, för tillfället, oöppnad motor ! Bilder från när jag köpte den till allt som sker och... Visa mer
Då har äntligen dagen man väntat på ett tag nu kommit !
Jag och Simon ( Down_ ) hade pratat om i veckan att han skulle följa med mig upp till Autotech i Trollhättan när jag lämnar in bilen.. så imorse blev de dags !
Plockar i delarna i bilen sen drar vi iväg..
.. och så då äntligen
NU är de nära.. Vääääääldigt nära !!!
Får hoppas att dom hinner få bilen klar till JKPG Street Meet den 27:e april.. hoppas, hoppas, hoppas
Stort tack till Simon som följde med mig upp idag så jag kunde komma hem !
Autotech har bilen hos sig än.. ska om allt går sin väg börja med bilen denna veckan.. så jag passar på att åka upp med en uppsättning nya däck till grabbarna nu ikväll med Christoffer ( Crima ) och hans snygga V50 D5:a !
.. se om de bettar lite bättre än mina snedslitna gamla däck !
Tackar Går alltid att klämma ur hästar men motorn ska palla mer. Vad jag förstått genom Atech är T5:ans motorer från -04 till -07 känsliga, 08-10 ska klara av de men finns risk för sprickor i fodret och från -10 och uppåt är motorn uppgraderad att va god för mera
Då kom dagen när man hämtade ut bilen efter att fått i K16 turbon, koppling, diff, krängningshämmare. Bilen bänkades på 100% 98-okt och levererade som max 393hk (351 på hjulen) / 660Nm (590Nm på hjulen). P.g.a 98-mappen inte är 100% färdig så har jag inte den snyggaste kurvan på pappret. Väntar nu på att min multifuelmapp ( 50% E85 / 50% 98-okt ) ska bli klar vilket förhoppningsvis ska kunna leverera 440hk/xxxNm. Drömmen vore att få 400WHP En helt annan bil är allt jag har att säga ! Stort tack till Autotech och ett extra stort tack till Patrik som fått stå ut med allt mitt tjöt och alla mina frågor !
P.g.a jag hämtat bilen och gjort allt runt om under min arbetsdag kommer jag inte kunna tanka upp bilder och filmer från bänkningen fören jag kommer hem imorgonkväll eller möjligtvis under fredagen !
Har nu kommit hem, slängt in lite bilder och filmer i datorn men klockan är lite för mycket för att börja pilla med de nu då de är jobb återigen imorgon så får sätta mig med detta förhoppningsvis under morgondagen ! De är ju ändå fredagkväll imorgon !