2960
Sök

Identifiera märke/inköpsställe för dessa låsbara hjulbultar

oo=00=oo
374 Inlägg
4 december 2012
Trådstartare
#1
Hej

Nyinköpt begagnad bil innebär alltid nya upptäckter när man haft bilen ett par veckor och lärt känna den.
Nu har jag upptäckt att bilen är utrustad med låsbara hjulbultar och hylsan ligger inte i bilen.
Innan man börjar bruka våld eller annat elände tänkte jag bara höra efter om någon känner igen mönstret. Då kanske man kan beställa hylsan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43454/43454-341268c77a74c7f723c4d2554d533fee_large.jpg


Tacksam för hjälp!

Mvh Marcus

Freude am fahren!

...has left the building...
4 474 Inlägg
4 december 2012
#2
McGard. MEN det hjälper dig inte så värst mycket då McGard har typ 500 olika mönster. För att beställa rätt "nyckel" behöver du på något vis hitta "McGard" lappen, kolla bilens dokumentation om den kan tänkas ligga där, om du har tur!
Senast redigerat av dawwe (4 december 2012)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

241 Inlägg
4 december 2012
#3
ring gamla ägaren

oo=00=oo
374 Inlägg
4 december 2012
Trådstartare
#4
dawwe skrev:
McGard. MEN det hjälper dig inte så värst mycket då McGard har typ 500 olika mönster. För att beställa rätt "nyckel" behöver du på något vis hitta "McGard" lappen, kolla bilens dokumentation om den kan tänkas ligga där, om du har tur!
Okej, ja det var värt ett försök i alla fall. Någon dokumentation finns inte direkt på bilen, en instruktionsbok och ett par skrynkliga besiktningsprotokoll är allt som finns. Tack så mycket för hjälpen!


volyota skrev:
ring gamla ägaren
Det är inte lönt, han visste inte ens vart han hade gjort av det månadsgamla besiktningsprotokollet.
Den ligger inte i bilen, den är väck.

Freude am fahren!

53 Inlägg
5 december 2012
#5
Bara att börja svetsa om du inte har specialhylsor som ''skär'' in sig runt bulten


oo=00=oo
374 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
#6
zorro_ skrev:
Bara att börja svetsa om du inte har specialhylsor som ''skär'' in sig runt bulten
Jo det är väl tyvärr det som gäller. Du vet möjligtvis inte vart man kan köpa sådana hylsor?

Mvh Marcus

Freude am fahren!

438 Inlägg
9 december 2012
#7
ser exakt likadan ut som vi har på jobbet, jobbar på VAG Verkstad och vi har 4 lådor med olika kombinationer av VAG,s original låsbultar,
Ser precis ut som en sådan, kan vara värt ett försök kanske?

MVH VAnd3rsson



Sök