3519
Sök

Bmw 525 e39 1998 byte av stereo

35 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
Hejsan, ska åka och kolla på en 525 touring nu till vecka, valde mest kombi pga ja, mer plats för mina basar, allt är i org skick på BMWn som ja själv tycker är väldigt positivt när man ska köpa en bil, och till min fråga är om de är simpelt att byta från org till en medelklass stereo?

Lowlife
809 Inlägg
8 december 2012
Det är simpelt, har en två polare som gjort det, men kan säga till dig att det ser RIKTIGT fult ut med eftermarknadsstereo. hade jag varit du hade jag skaffat touch stereon TILL e39. och inte ngn sony explod stereo som blinkar o har sig. eller bara köp en lågnivå omkopplare till orgigstereon smile

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

2 072 Inlägg
8 december 2012
jag har bytt ut bmw's kasset-stereo till en vanlig..
bilder ser du i mina bilar..

Sandzoo i da house

35 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
MarcusGronberg skrev:
Det är simpelt, har en två polare som gjort det, men kan säga till dig att det ser RIKTIGT fult ut med eftermarknadsstereo. hade jag varit du hade jag skaffat touch stereon TILL e39. och inte ngn sony explod stereo som blinkar o har sig. eller bara köp en lågnivå omkopplare till orgigstereon smile

Haha, ja kan väl hålla med om att de inte är de vackraste kanske roll Fast discoljusfunktionen har tack å lov inte min stereo lol
Senast redigerat av Robin_beck (9 december 2012)

35 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
sandzoo skrev:

Vet du vilka högtalare de brukar sitta i dörrsidornan? har nyligen köpt mig ett set med 4 st 5.25or som ja fick kapa upp dörrsidorna på min gamla 940 för att få plats med, och de är de sista ja vill göra på Bmw roll

2 072 Inlägg
9 december 2012
Robin_beck skrev:
sandzoo skrev:

Vet du vilka högtalare de brukar sitta i dörrsidornan? har nyligen köpt mig ett set med 4 st 5.25or som ja fick kapa upp dörrsidorna på min gamla 940 för att få plats med, och de är de sista ja vill göra på Bmw roll

på bmw e39 sitter det 5,25
på min satt det 5,25 2st i framdörrar o 2 i bagaget smile jag köpte o byte bara.. inga kapningar wink
sen beror det på vilken stereotyp du har.. min hade bara framdörrar o baggaget..
vissa har fram/bak dörrar och bagaget smile
Senast redigerat av sandzoo (9 december 2012)

Sandzoo i da house

35 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare

Såg inte allt för komplicerat ut att dra in nya högtalare, såklart lite mer avancerat än volvomek som man blivit lite van med roll stereon ja har ligger på 4x50W, och mina 5.25or http://www.dbakuten.se/detail-item_id-319347
som går fintfint att driva genom stereon faktiskt, ja fick dock aldrig mer något sådant delningsfilter till mina högtalare? neutral

2 072 Inlägg
9 december 2012
Robin_beck skrev:

Såg inte allt för komplicerat ut att dra in nya högtalare, såklart lite mer avancerat än volvomek som man blivit lite van med roll stereon ja har ligger på 4x50W, och mina 5.25or http://www.dbakuten.se/detail-item_id-319347
som går fintfint att driva genom stereon faktiskt, ja fick dock aldrig mer något sådant delningsfilter till mina högtalare? neutral

jag kör utan filter på mina högtalare.. och det funkar prima smile

Sandzoo i da house

682 Inlägg
9 december 2012
Delningsfilter måste dock användas till diskanter.. Om det är kit alltså, annars så kommer du att spela sönder dom..

2 072 Inlägg
9 december 2012
DanneSundin skrev:
Delningsfilter måste dock användas till diskanter.. Om det är kit alltså, annars så kommer du att spela sönder dom..

jo visst.. men jag använde aldrig filtret.. pga att mina orginala diskanter är kassa.. så jag kopplade ur de smile

Sandzoo i da house

35 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
DanneSundin skrev:

Ja har just nu 2 st 5.25or fram och 2 bak , 2 st 6*9or kopplade till slutsteg ( dubbla slutsteg ) 5.25orna är kopplade till stereon där all bas är nerställd och inte haft några problem än så länge roll

Sök