Mervolic skrev:
Varför blir det inte kompressor i år då? Nåja, den som spar han har...och den som väntar på något gott väntar inte förjäves.
Kompressorkitet hamnar på runt 40,000:- så vet inte ännu om jag vill lägga det på denna Alfa, då tar jag hellre och köper en Alfa GT 3,2 ~2002 årsm. och kompressormatar den
(kommer kosta typ totalt inkl. bil 70-80,000:- plus att de är skönare,
enda nackdelen är att den är 2,5 sitsig men å andra sidan finns det ingen suck i världen att någon kan klämma sig in i bak på denna!
Att montera snigel och annat hamnar på runt 7-15,000:- beroende på hur hårt man vill ta det,
vill man <250hk hamnar man runt 7-9,000:-
vill man till >270hk kostar det 10-15,000:-
Vill man ha kompressor och 250hk kostar det som sagt ~40,000:- men å andra sidan vill man till 400hk så kan man ha samma kompressor byta kompressorhjul, stakar och kolvar samt, mysa till toppen lite
Lite utav en prio fråga just nu, då jag matat Alfan med hyffsat mycket pengar, och då är den inte lackad på de ställen som kommer behövas, (nya fronten, stenskott, taket (har lite rost vid vindrutan, klassiskt Alfa) och andra ställen)
Men det är min lilla bebis så!
Alfan: 6,500
Nya bromsar fram: 9,989
Ny front: 1,300 (har ej kommit ännu dock)
Nya framlycktor: 2,999
Nya blinkers och stag: 1,899
Nya skärm- och fronthållare: 3,000
"Nya" fälgar: 2,500
Nya däck: ~8,000
Material (slipgrejjor, färg osv.): 5,000
Nya dimljus: 500
Ombyggt insug med filter: 1,100 (har ej monterat ännu)
Nya frambussningar och annat godis: 2,000
+ en hel del annat
Dvs. runt 45,000kr man aldrig kan få tillbaka på en "gammal" Alfa, då värdet just nu på en i toppskick är runt 20,000
men å min sida sett kommer den bli som ny,
och jag vill inte åka i ett "gammalt" härke
MvH
//Erik