Som du säkert har märkt vid detta laget så är det mest taxichafförer som haft problem med den 7-växlade lådan.
Nej men oj, har kopplingen behövts bytas vid 12-13k mil?
Det hade det ju inte behövts på en manuell bil... eller?
Det man måste se till är att köpa RÄTT bil för ändamålet!
Den 6-växlade med våtkoppling sitter i bilar med över 250 nm medans den 7-växlade "lilla" lådan sitter i bilar med upp till 250 nm.
Jag har den 7-växlade och jag är grymt nöjd med den, växlar fin-fint och gör det snabbt!
Det ju få som öppnar upp en tråd här på garaget bara för att berätta att ens bil inte har några fel.
Säger inte att lådan är perfekt, det finns alltid rum för förbättring.
Men för pengarna (i det segmentet jag köpte bil) så fanns det ingen annan rival överhuvudtaget som var värd att titta på.
Och som sagt : om du blir avskräckt av detta, kolla då inte på iDrive från Volvo då
.
Kolla på något med en konventionell slö converter så att du inte får en för inspirerande körning och råkar köra sönder något
!