4417
Sök

Xenonkonvertering helljus v70n problem

53 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
Har en v70n som jag konverterat helljuset på, då jag har xenon i halvljuset höjs och sänks det automatiskt vid av/på bländning! Problemet är det att när jag bländar av tar det ca 3-4 sekunder innan halvljuset sänker sig igen. Är det någon här som har liknande problem eller vet någon lösning på detta?

Mvh Gpdenstore

414 Inlägg
15 december 2012
Gpdenstore skrev:
Har en v70n som jag konverterat helljuset på, då jag har xenon i halvljuset höjs och sänks det automatiskt vid av/på bländning! Problemet är det att när jag bländar av tar det ca 3-4 sekunder innan halvljuset sänker sig igen. Är det någon här som har liknande problem eller vet någon lösning på detta?

Mvh Gpdenstore

Byter du till halogen fungerar det som det ska då?

* Voff voff *
10 736 Inlägg
15 december 2012
Gpdenstore skrev:

Mvh Gpdenstore

Detta har jag läst om förut och även upplevt själv. Det är alltså förhållandevis vanligt. Vet dock tyvärr inte varför det blir så, tyvärr.

//Brådhis

EDIT: Kanske ska tillägga att det hjälper att byta tillbaka till halogen!
Senast redigerat av Brådhis (15 december 2012)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

53 Inlägg
15 december 2012
Trådstartare
Ankmeister skrev:
Gpdenstore skrev:

Mvh Gpdenstore

Byter du till halogen fungerar det som det ska då?

Har inte tänkt så långt så får nog pilla lite med det! Tack för tipset!

// Gpdenstore

Sök