2903
Sök

Hjälp ! Bmw M5 e34 1990 ca 11000mil helt original vad skall man betala?

3 Inlägg
15 december 2012
Trådstartare
#1
Hej skulle behöva lite råd av er som kan detta bättre än mig tacksam för ett svar!
Är på väg och skall köpa en bil av en bekant de närmaste dagarna och skulle vilja veta vad som är rätt pris på denna bil!
Bmw M5 1990 ca 11000mil tyskimport 1996 och han har haft den sen dess, helt original orörd på alla sätt, har stått stilla sen 2005.
Misstänker att jag kommer behöva lägga ca 25000kr på service däck osv.
Standard utrustning exkl stora klima elgardin bak, fast vinge bak.
Förstår att det är svårt att värdera utan att se:) Men vad skall man betala för denna bil?
Tacksam för ett  svar.
Senast redigerat av jzat (15 december 2012)

...has left the building...
4 474 Inlägg
15 december 2012
#2
Du har ställt samma fråga på autopower.se, svaren du fått där är så "exakta" den kan bli med tanke på den info du kan ge. Från 30" uppåt kanske 100". Skall du köpa för att göra dig en hacka så tänk om, M5 E34 är inte lättsålda oavsett skick

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Ubåtsingenjör
7 283 Inlägg
15 december 2012
#3
är den i riktigt fint skick så runt 75 tycker jag låter rimligt


3 Inlägg
15 december 2012
Trådstartare
#4
dawwe skrev:
Du har ställt samma fråga på autopower.se, svaren du fått där är så "exakta" den kan bli med tanke på den info du kan ge. Från 30" uppåt kanske 100". Skall du köpa för att göra dig en hacka så tänk om, M5 E34 är inte lättsålda oavsett skick
Hej vill ha ett så nära pris som möjligt då detta är en bekant och jag vill att det skall vara rättvist för båda!

3 Inlägg
15 december 2012
Trådstartare
#5
CHEEVA skrev:
är den i riktigt fint skick så runt 75 tycker jag låter rimligt
tack

Ubåtsingenjör
7 283 Inlägg
15 december 2012
#6
ångrar mig, kan han bevisa att den endast rullat 11 000 så är nog 85 lite mer rättvist

antar att det är 3,6an i den ?


9 112 Inlägg
15 december 2012
#7
CHEEVA skrev:
ångrar mig, kan han bevisa att den endast rullat 11 000 så är nog 85 lite mer rättvist

antar att det är 3,6an i den ?
3,8 kom runt -94


...has left the building...
4 474 Inlägg
15 december 2012
#8
3.8 kom sent -91 som -92 års modell...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

370 Inlägg
16 december 2012
#9
e34m5.se finns väl och dom har väl praktiskt tagit nästan all info om alla e34 m5or som går i sverige

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se

...has left the building...
4 474 Inlägg
16 december 2012
#10
e34m5.se heter numera m5portal.com...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

...has left the building...
4 474 Inlägg
16 december 2012
#11
jzat skrev:
dawwe skrev:
Du har ställt samma fråga på autopower.se, svaren du fått där är så "exakta" den kan bli med tanke på den info du kan ge. Från 30" uppåt kanske 100". Skall du köpa för att göra dig en hacka så tänk om, M5 E34 är inte lättsålda oavsett skick
Hej vill ha ett så nära pris som möjligt då detta är en bekant och jag vill att det skall vara rättvist för båda!
Regga dig på M5portal.com. Ställ samma fråga där o ange regnumrets bokstäver samt chassienr så finns det säkert nån som kan få fram eller har ino om bilen. Eftersom din beskrivning av bilen är usel blir prisspannet stort, men jag gissar på kring 50" eftersom jag har svårt att tro att det är en "mintcondition", men visar det sig vara en "mintcondition" utan några större krämpor så kan man säkert hitta nån tok som är villig att betala uppåt 100", men en sådan köpare hittar man inte i första taget...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure


Sök