4238
Sök

Ken Block Gymkhana 3 - Ford Fiesta 4WD

Cool bil, cool kille...do i need to say more.

290 181 Visningar
Uppdaterades senast 6 april 2013
2 924 Inlägg
17 mars 2013
#341
smile smile Kopieringen ser ut att gå väl i hamn... men jag är nyfiken på om det "bara" blir som att se Ken Block's bil igen, för dem som sett den innan t.ex på Svenska rallyt 2011 eller om ni bygger något unik/eget på den? roll
Senast redigerat av peegee (17 mars 2013)

~ Life is short, have FUN! ~

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
17 mars 2013
#342
Sebbe_Sillman skrev:
NoFantasy skrev:
lämnar du bort den på allt? ingen egen tillverkning? å bygga själv?

Vadå ska han foliera bilen själv eller?


Grymt jobbat, den blir riktigt fet! smile

kan väl vara skojj, ne men ovriga sakerna!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

764 Inlägg
17 mars 2013
#343
Jävligt ballt blir det! big_smile


109 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
#344
peegee skrev:
smile smile Kopieringen ser ut att gå väl i hamn... men jag är nyfiken på om det "bara" blir som att se Ken Block's bil igen, för dem som sett den t.ex på Svenska rallyt 2011 eller om ni bygger något unik/eget på den? roll

Svenska rallyt var en annan bil, säkert snarlik som Gymkhana bilen. Det blir lite ändringar men så likt som möjligt, du får väl kolla själv på Elmia vad du tycker.

NoFantasy: vet inte hur många hundra timmar jag lagt på bilen så vet inte vad du menar.

Kul att ni gillar stuket, kan säga att göra en replika är fan svårare än att bygga nått nytt om man e noga med att få likt en original som möjligt.

161 Inlägg
17 mars 2013
#345
Ja denna kommer man titta/fota mycket på nere på Elmia:)


42 Inlägg
18 mars 2013
#346
Kul bygge kikade på en sån här innan jag fick tag på mitt RS chassi.

Hur mycket var färdig byggt på bilen när du köpte den?

Fräsig volvo motor synd att du inte tog duratec 2,0 som OMSE kör med i sina bilar men förstår dig då ford motorerna kostar satan att hålla på med.

Och till er andra Ken byte för 2 år sen till Ford M sport fiestor. Dom är helt annorlunda byggda jämfört med Andreas bilar som är mer gjorda för rallycross.

Hoppas vi ses på nåt evenemang i sommar.Hoppas kunna va start klar till emmaboda

Tack till mitt team med SSC Mackan och Fredde08

109 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
#347
ESCORTMK2MANNEN skrev:
Kul bygge kikade på en sån här innan jag fick tag på mitt RS chassi.

Hur mycket var färdig byggt på bilen när du köpte den?

Fräsig volvo motor synd att du inte tog duratec 2,0 som OMSE kör med i sina bilar men förstår dig då ford motorerna kostar satan att hålla på med.

Och till er andra Ken byte för 2 år sen till Ford M sport fiestor. Dom är helt annorlunda byggda jämfört med Andreas bilar som är mer gjorda för rallycross.

Hoppas vi ses på nåt evenemang i sommar.Hoppas kunna va start klar till emmaboda

Det var rätt mycket gjort men en del återstod, hade gärna haft en duratec men prislappen säger nej.

Hoppas vi ses där ute.

227 Inlägg
18 mars 2013
#348
Turbohenkan skrev:
ESCORTMK2MANNEN skrev:
Kul bygge kikade på en sån här innan jag fick tag på mitt RS chassi.

Hur mycket var färdig byggt på bilen när du köpte den?

Fräsig volvo motor synd att du inte tog duratec 2,0 som OMSE kör med i sina bilar men förstår dig då ford motorerna kostar satan att hålla på med.

Och till er andra Ken byte för 2 år sen till Ford M sport fiestor. Dom är helt annorlunda byggda jämfört med Andreas bilar som är mer gjorda för rallycross.

Hoppas vi ses på nåt evenemang i sommar.Hoppas kunna va start klar till emmaboda

Det var rätt mycket gjort men en del återstod, hade gärna haft en duratec men prislappen säger nej.

Hoppas vi ses där ute.

En dum fråga, men hur mycket skiljer det på en Ford motor kontra en Volvo motor som du nu använder? Priset framgår tydligt att det är dyrare, men är de så mycket bättre vad gäller hållbarhet?

42 Inlägg
18 mars 2013
#349
Turbohenkan skrev:
ESCORTMK2MANNEN skrev:
Kul bygge kikade på en sån här innan jag fick tag på mitt RS chassi.

Hur mycket var färdig byggt på bilen när du köpte den?

Fräsig volvo motor synd att du inte tog duratec 2,0 som OMSE kör med i sina bilar men förstår dig då ford motorerna kostar satan att hålla på med.

Och till er andra Ken byte för 2 år sen till Ford M sport fiestor. Dom är helt annorlunda byggda jämfört med Andreas bilar som är mer gjorda för rallycross.

Hoppas vi ses på nåt evenemang i sommar.Hoppas kunna va start klar till emmaboda

Det var rätt mycket gjort men en del återstod, hade gärna haft en duratec men prislappen säger nej.

Hoppas vi ses där ute.

Yes kan bli ett roligt möte

Tack till mitt team med SSC Mackan och Fredde08

42 Inlägg
18 mars 2013
#350
DavidSan skrev:
Turbohenkan skrev:
ESCORTMK2MANNEN skrev:
Kul bygge kikade på en sån här innan jag fick tag på mitt RS chassi.

Hur mycket var färdig byggt på bilen när du köpte den?

Fräsig volvo motor synd att du inte tog duratec 2,0 som OMSE kör med i sina bilar men förstår dig då ford motorerna kostar satan att hålla på med.

Och till er andra Ken byte för 2 år sen till Ford M sport fiestor. Dom är helt annorlunda byggda jämfört med Andreas bilar som är mer gjorda för rallycross.

Hoppas vi ses på nåt evenemang i sommar.Hoppas kunna va start klar till emmaboda

Det var rätt mycket gjort men en del återstod, hade gärna haft en duratec men prislappen säger nej.

Hoppas vi ses där ute.

En dum fråga, men hur mycket skiljer det på en Ford motor kontra en Volvo motor som du nu använder? Priset framgår tydligt att det är dyrare, men är de så mycket bättre vad gäller hållbarhet?

Vet inte riktigt men ford motorn är ju en fyra på 2 liter.man kan säga att duratecen är en nyare veriation av cosworth motorn fast med alu block och lite annat.Det som gör det så dyrt att hålla på med motorn är att man måste bygga om en massa för att den ska hålla för ca 6-700hk nåt du inte behöver på volvo motorn vad jag vet.

Jag har en orginal 2,0 zetec som står som satt i  wrc rallybilen som jag bygger på och att bygga om en sån motorn skulle kosta runt 200k om man nu vill att saker ska va bad ass shit.men annars kostar det väl 100.Duratecen är väl samma pris på om inte nu vill ha inconel foder och ventiler m.m. jag tror att köpa en motor av andreas kostar mellan 350-450 plus moms

Tack till mitt team med SSC Mackan och Fredde08

2 924 Inlägg
18 mars 2013
#351
Turbohenkan skrev:
peegee skrev:
smile smile Kopieringen ser ut att gå väl i hamn... men jag är nyfiken på om det "bara" blir som att se Ken Block's bil igen, för dem som sett den t.ex på Svenska rallyt 2011 eller om ni bygger något unik/eget på den? roll

Svenska rallyt var en annan bil, säkert snarlik som Gymkhana bilen. Det blir lite ändringar men så likt som möjligt, du får väl kolla själv på Elmia vad du tycker.

NoFantasy: vet inte hur många hundra timmar jag lagt på bilen så vet inte vad du menar.

Kul att ni gillar stuket, kan säga att göra en replika är fan svårare än att bygga nått nytt om man e noga med att få likt en original som möjligt.

Jag är redan övertygad om att detta blir en välbyggd bil. Snyggt jobbat! smile

~ Life is short, have FUN! ~

109 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
#352
ESCORTMK2MANNEN skrev:
DavidSan skrev:
Turbohenkan skrev:
Det var rätt mycket gjort men en del återstod, hade gärna haft en duratec men prislappen säger nej.

Hoppas vi ses där ute.

En dum fråga, men hur mycket skiljer det på en Ford motor kontra en Volvo motor som du nu använder? Priset framgår tydligt att det är dyrare, men är de så mycket bättre vad gäller hållbarhet?

Vet inte riktigt men ford motorn är ju en fyra på 2 liter.man kan säga att duratecen är en nyare veriation av cosworth motorn fast med alu block och lite annat.Det som gör det så dyrt att hålla på med motorn är att man måste bygga om en massa för att den ska hålla för ca 6-700hk nåt du inte behöver på volvo motorn vad jag vet.

Jag har en orginal 2,0 zetec som står som satt i  wrc rallybilen som jag bygger på och att bygga om en sån motorn skulle kosta runt 200k om man nu vill att saker ska va bad ass shit.men annars kostar det väl 100.Duratecen är väl samma pris på om inte nu vill ha inconel foder och ventiler m.m. jag tror att köpa en motor av andreas kostar mellan 350-450 plus moms

En duratech kostar ungefär så, skillnaden är att toppen är special gjuten, drivaxeln går igenom motorn men det e nog en rätt skott säker maskin, Ken har ju inte rasat någon motor än.

227 Inlägg
19 mars 2013
#353
Turbohenkan skrev:
ESCORTMK2MANNEN skrev:
DavidSan skrev:

En dum fråga, men hur mycket skiljer det på en Ford motor kontra en Volvo motor som du nu använder? Priset framgår tydligt att det är dyrare, men är de så mycket bättre vad gäller hållbarhet?

Vet inte riktigt men ford motorn är ju en fyra på 2 liter.man kan säga att duratecen är en nyare veriation av cosworth motorn fast med alu block och lite annat.Det som gör det så dyrt att hålla på med motorn är att man måste bygga om en massa för att den ska hålla för ca 6-700hk nåt du inte behöver på volvo motorn vad jag vet.

Jag har en orginal 2,0 zetec som står som satt i  wrc rallybilen som jag bygger på och att bygga om en sån motorn skulle kosta runt 200k om man nu vill att saker ska va bad ass shit.men annars kostar det väl 100.Duratecen är väl samma pris på om inte nu vill ha inconel foder och ventiler m.m. jag tror att köpa en motor av andreas kostar mellan 350-450 plus moms

En duratech kostar ungefär så, skillnaden är att toppen är special gjuten, drivaxeln går igenom motorn men det e nog en rätt skott säker maskin, Ken har ju inte rasat någon motor än.

Då förstår jag big_smile

42 Inlägg
19 mars 2013
#354
Turbohenkan skrev:
ESCORTMK2MANNEN skrev:
DavidSan skrev:

En dum fråga, men hur mycket skiljer det på en Ford motor kontra en Volvo motor som du nu använder? Priset framgår tydligt att det är dyrare, men är de så mycket bättre vad gäller hållbarhet?

Vet inte riktigt men ford motorn är ju en fyra på 2 liter.man kan säga att duratecen är en nyare veriation av cosworth motorn fast med alu block och lite annat.Det som gör det så dyrt att hålla på med motorn är att man måste bygga om en massa för att den ska hålla för ca 6-700hk nåt du inte behöver på volvo motorn vad jag vet.

Jag har en orginal 2,0 zetec som står som satt i  wrc rallybilen som jag bygger på och att bygga om en sån motorn skulle kosta runt 200k om man nu vill att saker ska va bad ass shit.men annars kostar det väl 100.Duratecen är väl samma pris på om inte nu vill ha inconel foder och ventiler m.m. jag tror att köpa en motor av andreas kostar mellan 350-450 plus moms

En duratech kostar ungefär så, skillnaden är att toppen är special gjuten, drivaxeln går igenom motorn men det e nog en rätt skott säker maskin, Ken har ju inte rasat någon motor än.

Jo det är ju oldsbergs egna topp.Sen har dom byggt den som en cosworth motor där axlen också går igenom motorn i tråget.

ken kör ju nu idag på en 1,6 liters motor i sina bilar då han har Msport bilar nuförtiden.

Tack till mitt team med SSC Mackan och Fredde08

42 Inlägg
19 mars 2013
#355
DavidSan skrev:
Turbohenkan skrev:
ESCORTMK2MANNEN skrev:

Vet inte riktigt men ford motorn är ju en fyra på 2 liter.man kan säga att duratecen är en nyare veriation av cosworth motorn fast med alu block och lite annat.Det som gör det så dyrt att hålla på med motorn är att man måste bygga om en massa för att den ska hålla för ca 6-700hk nåt du inte behöver på volvo motorn vad jag vet.

Jag har en orginal 2,0 zetec som står som satt i  wrc rallybilen som jag bygger på och att bygga om en sån motorn skulle kosta runt 200k om man nu vill att saker ska va bad ass shit.men annars kostar det väl 100.Duratecen är väl samma pris på om inte nu vill ha inconel foder och ventiler m.m. jag tror att köpa en motor av andreas kostar mellan 350-450 plus moms

En duratech kostar ungefär så, skillnaden är att toppen är special gjuten, drivaxeln går igenom motorn men det e nog en rätt skott säker maskin, Ken har ju inte rasat någon motor än.

Då förstår jag big_smile

Vet själv hur det är när man sitter och inte hajar hur saker kan kostar eller funkar.Plus att man får nån taskig kommentar av nån bara för att man inte vet.

Tack till mitt team med SSC Mackan och Fredde08

2 Inlägg
19 mars 2013
#356
får man fråga vad du jobbar med om man har råd att bygga så här fräna bilar ? smile

16 Inlägg
19 mars 2013
#357
bborje skrev:
får man fråga vad du jobbar med om man har råd att bygga så här fräna bilar ? smile

Med dessa skills så tippar jag på att han jobbar med att bygga bilar i någon form! Typ säljer trimmade motorer t.ex

Oerhört grymt bygge som alla dina andra men jag tror att detta t.o.m toppar din Manta! big_smile

42 Inlägg
20 mars 2013
#358
Nicc skrev:
bborje skrev:
får man fråga vad du jobbar med om man har råd att bygga så här fräna bilar ? smile

Med dessa skills så tippar jag på att han jobbar med att bygga bilar i någon form! Typ säljer trimmade motorer t.ex

Oerhört grymt bygge som alla dina andra men jag tror att detta t.o.m toppar din Manta! big_smile

Alternativ varnlig arbetare som antingen sparat en massa pengar,byggt och sålt bilar,sponsorer eller ett skönt lån på banken.

Tack till mitt team med SSC Mackan och Fredde08

2Fast4You
499 Inlägg
20 mars 2013
#359
Nicc skrev:
bborje skrev:
får man fråga vad du jobbar med om man har råd att bygga så här fräna bilar ? smile

Med dessa skills så tippar jag på att han jobbar med att bygga bilar i någon form! Typ säljer trimmade motorer t.ex

Oerhört grymt bygge som alla dina andra men jag tror att detta t.o.m toppar din Manta! big_smile

Inte han som byggt Mantan, så att på den punkten har du iallafall fel.


109 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
#360
ArvidsZon skrev:
Nicc skrev:
bborje skrev:
får man fråga vad du jobbar med om man har råd att bygga så här fräna bilar ? smile

Med dessa skills så tippar jag på att han jobbar med att bygga bilar i någon form! Typ säljer trimmade motorer t.ex

Oerhört grymt bygge som alla dina andra men jag tror att detta t.o.m toppar din Manta! big_smile

Inte han som byggt Mantan, så att på den punkten har du iallafall fel.

Helt riktigt.
Har inga sponsorer på bilen, har försökt att undervika det pga av alla
måsten som man binder upp sig på.
Jag har inte bilar som yrke bara som hobby utan har egen firma som jag driver.


Sök