2655
Sök

Nollställa Limp mode med appen Torque?

34 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Kan man återställa och sen nollställa felkoderna vid Limp mode på bilen med hjälp av OBD Bluetooth och appen Torque? Är nybörjare som ni säkert märker.

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
17 december 2012
Beror såklart på vad det är för bil, och varför den gått i limp...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

34 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Saab 9-5, 2004. Den gick i limp mode vid trimning, för dåligt spjällhus.

22 Inlägg
17 december 2012
Vad har du för symptom på bilen, och framförallt går det att stå på tomgång och hålla jämn gas utan att den svajar upp och ner i varvtal?

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
17 december 2012
museo12 skrev:
Kan man återställa och sen nollställa felkoderna vid Limp mode på bilen med hjälp av OBD Bluetooth och appen Torque? Är nybörjare som ni säkert märker.

Torque kan läsa och nolla motorfelkoder på bilar som har OBDII (troligtvis är din Saab med här). Däremot kan man inte läsa andra felkoder och då såklart inte nolla dem. Man kan inte heller laga orsaken till felkoden wink

/Mattias

22 Inlägg
17 december 2012
men spjällhus, hade samma problem på min 9-3. med ovanstående symptom. plockade ner spjällhuset och gjorde rent hela spjäll huset. monterade även isär den svarta lilla lådan som sitter på spjällhuset där spjäll läges givaren sitter. är det "smuts" eller dylikt där i så går bilen i limp home läge.
Dock när du monterar isär lådan till givare så bör man vara väldigt försiktig då det sitter många delar som är känsliga.

Det som kan strula med Givaren/givarna är magneterna som sitter där i som kan ha erjat.
Har hört att vissa vågar peta in fin smärjel duk men för min del räckte det med att spraya in elekt´ronik rengörning ett par ggr och låta verka mellan varven man sprayar.

Detta kanske är ett long shot men är betydligt mkt billigare än att köpa ett nytt spjällhus för 4500 å uppåt.

Sök