Projektet handlar om hur jag som amatör i "team putta på" försöker få lite mer fart än innan för så lite pengar som möjligt. Snart dags för provstart!!!
Då fick jag tag i lite filmer från provstarten. Urkasst ljud och låter som att nåt inte stämmer men tillägger då att den gick som den skulle på alla 4. Bara en symbolisk film som bevis på att den startat och gått.
Dags för update igen. Känner att jag lägger upp dåligt med bilder och filmer på hur de går för mig men har inte så mycket att ta kort på men ska göra mitt bästa i framtiden.
Hur som helst så fick jag tag på en låda i närheten som hämtades hos en otroligt trevlig och bra kille från Ronneby. Han hade en tätstegrad cr-låda liggande så den hämtades och sattes dit igår och de gick bekymmerfritt. Idag fylldes de på olja, dit med axlar, justera in spakstället, och vips så va bilen igång igen. dock så fick jag sen se att oljan rann ut lika fort då jag inte fick i vänster drivaxel helt. Men banka dit igen, sen på med hjul och ner i backen. Bytte även fjädrar bak till dom sänkta. Trött på att köra stumt! Imorgon blir de att ut och ta första rundan för i år och se om allt funkar som de ska så allt de finstilta kan fixas iordning. Lär bli sådär kul med sommardäck nu när de vita helvetet ramlat ner igen.
Då kör vi en lägesuppdatering. Provkört lite och konstaterar att den spottar olja överallt. Bytt ventilkåpa och packning för säkerhets skull men efter gårdagens runda så upptäcktes felet av min käre supermekaniker john att trycket i vevhusventen är åt skogen för högt. Väldigt logiskt när man väl kommer på de och får veta de så alltså pressar han ut olja lite överallt men men....blir alltså att bygga catchtank. Har en på lager som jag fick med i kitet men inget jag tänker använda då de sällan är uppskattat på edps att oljan som hamnar där i rinner rakt ut på asfalten så lutar åt den petflaska tills vidare. Bild på oljekladd och ventilkåpa.