Som där står i rubriken så undrar jag vad man behöver för trimdelar till en BMW E36 325i Coupé -93 för att komma upp i något runt 220-250hk. Självklart är det svårt att säg exakt hur mycket man får ut, men om någon vet på ett ungefär. Har hört att öppet luftfilter inte gör någon direkt skillnad, i alla fall om man har en sugmotor. Så hade tänkt något i denna stilen:
• Komplett sportavgassystem inkl. sportkatalysatorer och sportslutdämpare. (Hela vägen) • Trimchip eller mappning. • Ev. några andra spridare. (Någa förslag, vet ej mycket om spridare) • Ev. öppet sportluftfilter. • Ev. sportkamaxlar (men kostar mycket!)
ja vet inte hur det är i sverige med besikningen.men här i finland borde det inte vara nåt problem,bara man har bänkpapper på hur mycket hk man har.vi får ha 20% mera effekt med originalbromsar.och utsläppen borde inte va nåt problem,turbon tror ja inte laddar vid avgaskontrollen.
tänkte ja skulle beställa hem ett kit till sommaren å testa.tror ej det finns billigare alternativ för mer krut,hehe.
ja vet inte hur det är i sverige med besikningen.men här i finland borde det inte vara nåt problem,bara man har bänkpapper på hur mycket hk man har.vi får ha 20% mera effekt med originalbromsar.och utsläppen borde inte va nåt problem,turbon tror ja inte laddar vid avgaskontrollen.
tänkte ja skulle beställa hem ett kit till sommaren å testa.tror ej det finns billigare alternativ för mer krut,hehe.
Aha okej riktigt nice! Ja här i Sverige är det en del problem med det tyvärr Vill gärna kunna segla genom besiktningen utan problem, men med en turbokonventerad sugmotor så måste man antingen plocka av turbon eller byta motor
Stroka henne till 2.8. Annan kam. extraktor. vettigt avgas och ett sprut + mappning så har du nog den effekten.
Eller en m3 motor.
Ja det hade inte varit fel För nu när jag går igenom den så vill man ju behålla den ett bra tag, och då hade inte suttit fel med lite extra effekt Men kan man plocka kolvar från en 328i då och stoppa i om man borrar exakta mått?
Senast redigerat av -BMW-Motorsport- (23 december 2012)
Stroka henne till 2.8. Annan kam. extraktor. vettigt avgas och ett sprut + mappning så har du nog den effekten.
Eller en m3 motor.
Ja det hade inte varit fel För nu när jag går igenom den så vill man ju behålla den ett bra tag, och då hade inte suttit fel med lite extra effekt Men kan man plocka kolvar från en 328i då och stoppa i om man borrar exakta mått?
Ska du inte åka turbo hade jag valt å ta en standard 2.8 pga vikten. Annars allt innehåll /vev stakar kolvar i ditt m50 gjutjärnsblock (
Stroka henne till 2.8. Annan kam. extraktor. vettigt avgas och ett sprut + mappning så har du nog den effekten.
Eller en m3 motor.
Ja det hade inte varit fel För nu när jag går igenom den så vill man ju behålla den ett bra tag, och då hade inte suttit fel med lite extra effekt Men kan man plocka kolvar från en 328i då och stoppa i om man borrar exakta mått?
Stroka henne till 2.8. Annan kam. extraktor. vettigt avgas och ett sprut + mappning så har du nog den effekten.
Eller en m3 motor.
Ja det hade inte varit fel För nu när jag går igenom den så vill man ju behålla den ett bra tag, och då hade inte suttit fel med lite extra effekt Men kan man plocka kolvar från en 328i då och stoppa i om man borrar exakta mått?
Hade ju inte varit fel Men blir det inte mycket problem med elen?
Inte om du köper komplett med styrbox.
Okej. Jag har inte så mycket erfarenhet när det gäller bilelektronik, men tror du att det bara är och koppla in alla kablar och sånt och bara byta styrboxen? Jag kan ju kolla med nån som gjort det innan också
Hade ju inte varit fel Men blir det inte mycket problem med elen?
Inte om du köper komplett med styrbox.
Okej. Jag har inte så mycket erfarenhet när det gäller bilelektronik, men tror du att det bara är och koppla in alla kablar och sånt och bara byta styrboxen? Jag kan ju kolla med nån som gjort det innan också
Om du köper en M3 motor så ser du till att den är komplett med styrbox osv. Då är det lättare helt klart att få igång den. Annars kollar du med Civinco om att köpa ett nytt styrsystem.