3313
Sök

CO-halt

192 Inlägg
23 december 2012
Trådstartare
Tjenare

Jo det här med besiktningen, Jag fick nedslag på enbart Förhöjd tomgång..

vad kan detta vara?, Min gissning är väl att det är avgasläckage någonstans eller att det är katten som spökar?

Fick värderna

CO 0,5 (0,5)
CO 2500  0,5 (0,3)
HC 073 (100)
LAMBDA 1,02 (0,96 - 1,04)

Tacksam för svar.

( Har sökt i forumet men hittade inte riktigt mitt problem)

/MVH smile
Senast redigerat av ttefwes (23 december 2012)

Forummoderator
26 339 Inlägg
23 december 2012
Avgasläckage gissar jag på.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

192 Inlägg
23 december 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Avgasläckage gissar jag på.

Okej, kan det vara avgasläckage efter lambdan?

vet att jag hade ett hål innan sista ljuddämparen en gång som jag lagade med sådan avgaspasta, det kanske har släpt.

284 Inlägg
23 december 2012
Katten kan vara igentäppt, avgasläckage, kan tjuva luft någonstans vid insuget.. Men häll i lite t-sprit i tanken innan bes bara så ska de nog gå igenom. Om det var avgasläckage borde la du fått anmärkning på de?

Checka gärna in mitt bimmer projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=256668/
Spar liv! Kör som en tjej.

192 Inlägg
23 december 2012
Trådstartare
JohanssonN1 skrev:
Katten kan vara igentäppt, avgasläckage, kan tjuva luft någonstans vid insuget.. Men häll i lite t-sprit i tanken innan bes bara så ska de nog gå igenom. Om det var avgasläckage borde la du fått anmärkning på de?

Fick ingen anmärkning på läckage men det är de enda jag kan komma på att det är?

Har nyligen bytt tändstift o tändkablar, rengjort fördelaren samt rotorn,

Är väl såfall om det tjuvar luft någonstans ;s

3 Inlägg
24 december 2012
50% etanol åå 50% bensin testa de..

Evildan
24 december 2012
Skulle oxå tippa på ett litet avgasläckage.

Att hälla saker i bensinen löser inte problemet, sådant kan dessutom detekteras av besiktningsorganet och då får du ändå åka in igen då du kör bilen på fel bränsle och kan åka på en regbesiktning som grädde på moset.

Bättre göra rätt från början och lösa problemet.

192 Inlägg
24 december 2012
Trådstartare
Hajen_91 skrev:
50% etanol åå 50% bensin testa de..

hade tänkt de också, men åtgärdar hellre felet än att fuska en gång och sedan få ett återkommande fel..

192 Inlägg
24 december 2012
Trådstartare
Evildan skrev:
Skulle oxå tippa på ett litet avgasläckage.

Att hälla saker i bensinen löser inte problemet, sådant kan dessutom detekteras av besiktningsorganet och då får du ändå åka in igen då du kör bilen på fel bränsle och kan åka på en regbesiktning som grädde på moset.

Bättre göra rätt från början och lösa problemet.

Jo att hälla saker i tanken är det sista jag hade i huvudet,  Jag vill hellre fixa felet men som jag tippar på kan vara någon liten avgasläcka, ska ta en bättre titt när jag fått upp bilen på pallbockarna tongue

Sök