2567
Sök

Billiga däck på internet ?

68 Inlägg
24 december 2012
Trådstartare
Halloj!

Köpte förra veckan däck hos www.teletyre.se grymt billiga, snabb leverans osv osv.

Min fundering: Hur överlever andra företag, Bythjul te.x , svindyra jämfört med Teletyre och andra jag jämförde med???

Dom annonserar ju järnet på TV4 bl.a, men hur sjutton går dom runt när det finns andra företag som säljer exakt samma produkter för samma peng??

Kom bara och tänka på det en juldag som denna.. tongue

vi rullar

498 Inlägg
25 december 2012
Jag har handlat från däckonline.se och det är skit billiga däck där.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

218 Inlägg
25 december 2012
nil skrev:
Halloj!

Köpte förra veckan däck hos www.teletyre.se grymt billiga, snabb leverans osv osv.

Min fundering: Hur överlever andra företag, Bythjul te.x , svindyra jämfört med Teletyre och andra jag jämförde med???

Dom annonserar ju järnet på TV4 bl.a, men hur sjutton går dom runt när det finns andra företag som säljer exakt samma produkter för samma peng??

Får jag fråga vad det är för märke på däcken?

-

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
25 december 2012
osterback skrev:
nil skrev:
Halloj!

Förmodligen sämre kvalitet för man brukar få vad man betalar för. Oftast iaf.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

68 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
osterback skrev:
nil skrev:
Halloj!

Hankook K110 V12 evo 245/45 R 17 99Y XL

varför?

vi rullar

68 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
Vettemannen skrev:
osterback skrev:
nil skrev:
Halloj!

Förmodligen sämre kvalitet för man brukar få vad man betalar för. Oftast iaf.

/Benny

Hankook K110 som Hankook k110, eller?

Dessutom färska dot 12

vi rullar

241 Inlägg
25 december 2012
DU FÅR VAD DU BETALAR FÖR  samma däckmärken men tillverkade i något annat land då blir priserna därefter och hållbarheten...  det brukar vara lite ...snålheten bedrar visheten...

68 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
volyota skrev:
DU FÅR VAD DU BETALAR FÖR  samma däckmärken men tillverkade i något annat land då blir priserna därefter och hållbarheten...  det brukar vara lite ...snålheten bedrar visheten...

Det där tror jag inte ett spån på, tyvärr. Om mina Hankook är tillverkade i Korea eller Kina bryr jag mig inte ett dugg om, då jag tror Hankook är så pass måna om sitt rykte att dom inte låter någon fabrik i världen tillverka SÄMRE k110 däck än ett annat land ..

vi rullar

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
25 december 2012
nil skrev:
volyota skrev:

Det där tror jag inte ett spån på, tyvärr. Om mina Hankook är tillverkade i Korea eller Kina bryr jag mig inte ett dugg om, då jag tror Hankook är så pass måna om sitt rykte att dom inte låter någon fabrik i världen tillverka SÄMRE k110 däck än ett annat land ..

Korea eller Kina är väl ungefär samma sak.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

218 Inlägg
25 december 2012
nil skrev:
osterback skrev:
nil skrev:
Halloj!

varför?

Hankook  är bra enligt mig! Inte de syraste men inte heller den bästa kvaliteten.
Prisvärda!

-

241 Inlägg
25 december 2012
Korea eller Kina är väl ungefär samma sak...nejdu stor skillnad men ni får tro vad ni vill  jätte skillnad på hållbarheten  orginal och annat lands tillverkning kan skilja mellan 500-2000 mil

68 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
volyota skrev:
Korea eller Kina är väl ungefär samma sak...nejdu stor skillnad men ni får tro vad ni vill  jätte skillnad på hållbarheten  orginal och annat lands tillverkning kan skilja mellan 500-2000 mil

Men, vad tror du att Hankook tillverkas i Stockholms innerstad?

80% av alla däck, även märkes däck så som Michelin mm tillverkas i Asien någonstans. Välkommen till verkligheten!

vi rullar

2 401 Inlägg
25 december 2012
nil skrev:
volyota skrev:

80% av alla däck, även märkes däck så som Michelin mm tillverkas i Asien någonstans. Välkommen till verkligheten!

Spelar verkligen ingen roll om mina hakka 7or skulle tillverkas i Egypten eftersom det är märket det hänger på och inte landet som fabriken ligger i tongue

68 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
nil skrev:
volyota skrev:

Spelar verkligen ingen roll om mina hakka 7or skulle tillverkas i Egypten eftersom det är märket det hänger på och inte landet som fabriken ligger i tongue

Ja jag menar det!

k110 som k110 , även om det är Grekland Kina eller Japan ..

vi rullar

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
25 december 2012
de andra överlever för att det är enkelt att åka tex till vianor och lämna in bilen.. sen förvarar de din andra uppsättning med hjul tills det är dags för byte nästa gång smile

dvs god service säljer !

68 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
osterback skrev:
nil skrev:
osterback skrev:

varför?

Hankook  är bra enligt mig! Inte de syraste men inte heller den bästa kvaliteten.
Prisvärda!

Håller med helt och hållet!!big_smile

vi rullar

241 Inlägg
25 december 2012
det märks på era inlägg att ni inte vet så mycket om däck....kina och korea skillnad som natt o dag   korea skapliga men kina på gång att bli riktigt bra...skillnaden på kvaliten är gummi blandningen

68 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
volyota skrev:
det märks på era inlägg att ni inte vet så mycket om däck....kina och korea skillnad som natt o dag   korea skapliga men kina på gång att bli riktigt bra...skillnaden på kvaliten är gummi blandningen

Så te.x en Iphone 5 som tillverkas i Kina med uppdrag av APPLE, gentemot en Iphone 5 som tillverkas i USA/något EU land (också uppdrag av Apple), är betydligt mycket sämre?

eller, när Volvo började tillverkas i Kina så blev det helt plötsligt mycket sämre kvalitet på bilarna??
Senast redigerat av nil (25 december 2012)

vi rullar

241 Inlägg
25 december 2012
det va väl en jävla du jämnförelse eller DET HAR MED GUMMIBLANDNINGEN ATT GÖRA om däcken ska koras i kina eller här    billigt material funkar inte lika bra på våra asfalterade vägar däcken går varmare än där dom tillverkas

68 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
volyota skrev:
det va väl en jävla du jämnförelse eller DET HAR MED GUMMIBLANDNINGEN ATT GÖRA om däcken ska koras i kina eller här    billigt material funkar inte lika bra på våra asfalterade vägar däcken går varmare än där dom tillverkas

Meen!!!

Tror du Iphones tillverkas för Kinesiska klimat?? Självklart har Hankook tänkt på detta och kineserna i den lilla fabriken har nog säkert också tänkt på att dessa däck skall skickas till nordiska länder och därför måste klara sådana klimat.

Jag förstår vad du menar med gummiblandning, men tro mig, säljer dom MS däck som ska exporteras till Sverige så är det självklart minst lika bra som andra MS däck..

vi rullar

Sök