2995
Sök

Vad Gäller: Reservdels fordon.

Grandturismo missbrukare =)
331 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
Hej! jag undrar vad det är som gäller när man plockar delar från andra bilar, framför allt motorer. Bor i ett land nära Sverige just nu, Polen. mycket saker är riktigt billigt här och funderar på att köpa en "skrot" bil för att plocka reservdelar ifrån till en svensk bil.

Jag har bara några frågor om det är någon som vet/kan svara på detta:

Frågor:

1: Måste jag regga om bilen så att den är svensk-reggad? eller funkar det utmärkt med att ha den som polsk reggad.

2: Om jag väljer att avregistrera bilen (för att slippa betala skylt avgifter med mera) Får jag då fortfarande ta delarna ifrån bilen och använda i Sverige (med endast bevis om att jag äger bilen, eller rättare sagt att den kommer från just denna bilen)

Hoppas tråden har hamnat i rätt forums del:

Mvh Jesper N.A

That Shit Cray
1 087 Inlägg
27 december 2012
Du tar bort plåtarna på bilen och kör in den på släp här i Sverige, sen så gömmer du den i garaget och plockar delar ifrån den wink

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

331 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
_Hast_ skrev:
Du tar bort plåtarna på bilen och kör in den på släp här i Sverige, sen så gömmer du den i garaget och plockar delar ifrån den wink

Eller så kanske man kan plocka de delarna jag vill ha ifrån bilen och skicka över dem till sverige (har trevliga kontakter med redigt fina släp) eller så kör jag hit bilen och sedan fraktar jag tillbaka ett ramnummer och plåtarna till polen smile

huvudsaken är att jag fortfarande (enl transportstyrelsen) kan använda delarna, för att slänga i en motor i en annan  bil lär de ju nog se att de inte är original (hade tänkt något större än en vanlig motor)

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
27 december 2012
Kan du inte skrota bilen på pappret i Polen och sen ta hem den som reservdelsbil?
Du har ju aldrig tänkt ha just den bilen i trafik igen ellerhur?

Eller det är bara bilskrotar som får fixa med papprerna på bilar som ska skrotas i Polen?

331 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
Pierre_r skrev:
Kan du inte skrota bilen på pappret i Polen och sen ta hem den som reservdelsbil?
Du har ju aldrig tänkt ha just den bilen i trafik igen ellerhur?

Eller det är bara bilskrotar som får fixa med papprerna på bilar som ska skrotas i Polen?

hum, ingen dum ide

Sök