CHEEVA skrev:
mkII skrev:
CHEEVA skrev:
nej tyvär så bygger bmw endast bakhjulsdrivna bilar... vet ej hurr deras 4wd lådor ser ut, kan ju va värt en titt iaf
men som sagt, vilken maskinpark har du tillgång till ?
maskinpark som i motorfordon eller verktyg?, tror jag kan ha missförstått dig lite, hade tänkt att ev köpa delar ifrån polen där jag nu bor och frakta hem de jag behöver (får ju frakten gratis tack vare polska kompisar som jobbar i sverige och åker fram och tillbaka med släp lite då o då). Garage är under konstruktion hemma med, så det är ju långtisbygge om man så säger.
verktyg, och maskiner dvs svarv fräs ? svets ?
samt att det krävs kunskap till att använda dessa grejjer också. Hur gör du med chassiet ? bygger från en färdig ritning eller ska du designa själv där också ?
Jag är väldigt säker på att du inte förstår riktigt hur komplicerat det är och hur mycket det är att tänka på. Säker på det är jag i och med att du ställer väldigt basic frågor här, sånt som igenteligen är en ren självklarhet.
Jag vet även att du nu kommer tycka att jag är en dryg jävel som inte fattar att detta kommer få ta tid ... jo jag fattar det. Men hur lång tid har du tänkt dig ? 10 20 30 år ? eller ännu längre ?
Är du medveten om vad det kommer till att kosta ? Du ska inte bara byta motor eller bygga om en bil ( som många tycker är avancerat nog) utan du ska bygga en hel bil från scratch...
Självklart ska du inte ge upp dina drömmar men inse dina begränsningar ( jag har själv drömmar). Börja med att skaffa mer kunskap genom att läsa och skruva en jävla massa !
Håller med dig. Man ska låta människor ha sina drömmar men det är inget lätt uppdrag att bygga en bil. Jag har en jobbarkompis som byggde en AC-kobra med plastkaross. Han är duktig men han var färdig att ge upp flera gånger. SFRO hade synpunkter inte bara en gång utan flera och regbesiktningen oxå. Flera tusen timmar senare så körde han med den i somras lycklig som fan. Man ska veta att det är ett jättejobb att bygga bil.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!