2966
Sök

"konvertering": Motor fram -> mittmotor

Grandturismo missbrukare =)
331 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
CHEEVA skrev:
mkII skrev:
CHEEVA skrev:

nej tyvär så bygger bmw endast bakhjulsdrivna bilar... vet ej hurr deras 4wd lådor ser ut, kan ju va värt en titt iaf

men som sagt, vilken maskinpark har du tillgång till ?

maskinpark som i motorfordon eller verktyg?, tror jag kan ha missförstått dig lite, hade tänkt att ev köpa delar ifrån polen där jag nu bor och frakta hem de jag behöver (får ju frakten gratis tack vare polska kompisar som jobbar i sverige och åker fram och tillbaka med släp lite då o då). Garage är under konstruktion hemma med, så det är ju långtisbygge om man så säger.

verktyg, och maskiner dvs svarv fräs ? svets ?

samt att det krävs kunskap till att använda dessa grejjer också. Hur gör du med chassiet ? bygger från en färdig ritning eller ska du designa själv där också ?

Jag är väldigt säker på att du inte förstår riktigt hur komplicerat det är och hur mycket det är att tänka på. Säker på det är jag i och med att du ställer väldigt basic frågor här, sånt som igenteligen är en ren självklarhet.

Jag vet även att du nu kommer tycka att jag är en dryg jävel som inte fattar att detta kommer få ta tid ... jo jag fattar det. Men hur lång tid har du tänkt dig ? 10 20 30 år ? eller ännu längre ?

Är du medveten om vad det kommer till att kosta ? Du ska inte bara byta motor eller bygga om en bil ( som många tycker är avancerat nog) utan du ska bygga en hel bil från scratch...

Självklart ska du inte ge upp dina drömmar men inse dina begränsningar ( jag har själv drömmar). Börja med att skaffa mer kunskap genom att läsa och skruva en jävla massa !

vi pratar i alla fall 5år + studerar just nu så det kommer inte finnas tid förens till sommaren, men först skall jag planera allt, måste ha något att längta hem till när jag studerar, och varför inte göra ett "dröm bygge"

Jag vet, det låter stort och avancerat, men varför inte? vad hindrar mig? smile Startar man aldrig får man aldrig reda på om man kan eller inte kan bygga det smile Om inte så kommer det vara en mycket lärorik väg som jag hoppas lära mig mycket på smile

331 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
Vettemannen skrev:
CHEEVA skrev:
mkII skrev:

maskinpark som i motorfordon eller verktyg?, tror jag kan ha missförstått dig lite, hade tänkt att ev köpa delar ifrån polen där jag nu bor och frakta hem de jag behöver (får ju frakten gratis tack vare polska kompisar som jobbar i sverige och åker fram och tillbaka med släp lite då o då). Garage är under konstruktion hemma med, så det är ju långtisbygge om man så säger.

verktyg, och maskiner dvs svarv fräs ? svets ?

samt att det krävs kunskap till att använda dessa grejjer också. Hur gör du med chassiet ? bygger från en färdig ritning eller ska du designa själv där också ?

Jag är väldigt säker på att du inte förstår riktigt hur komplicerat det är och hur mycket det är att tänka på. Säker på det är jag i och med att du ställer väldigt basic frågor här, sånt som igenteligen är en ren självklarhet.

Jag vet även att du nu kommer tycka att jag är en dryg jävel som inte fattar att detta kommer få ta tid ... jo jag fattar det. Men hur lång tid har du tänkt dig ? 10 20 30 år ? eller ännu längre ?

Är du medveten om vad det kommer till att kosta ? Du ska inte bara byta motor eller bygga om en bil ( som många tycker är avancerat nog) utan du ska bygga en hel bil från scratch...

Självklart ska du inte ge upp dina drömmar men inse dina begränsningar ( jag har själv drömmar). Börja med att skaffa mer kunskap genom att läsa och skruva en jävla massa !

Håller med dig. Man ska låta människor ha sina drömmar men det är inget lätt uppdrag att bygga en bil. Jag har en jobbarkompis som byggde en AC-kobra med plastkaross. Han är duktig men han var färdig att ge upp flera gånger. SFRO hade synpunkter inte bara en gång utan flera och regbesiktningen oxå. Flera tusen timmar senare så körde han med den i somras lycklig som fan. Man ska veta att det är ett jättejobb att bygga bil.

/Benny

det kan jag förstå! smile jag hoppas att jag når samma mål som din vän smile

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
29 december 2012
läs igenom denna tråden, visar lite vilka moment du kommer få gå igenom

ojdå tongue glömde länken http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … ;start=870
Senast redigerat av CHEEVA (29 december 2012)

331 Inlägg
29 december 2012
Trådstartare
CHEEVA skrev:

Grymt härligt! smile har lite egna idéer om hur det skall få se ut, men sådana där fjädrar skall jag leta efter! de verkar ju toppen och sparar mycket vikt, eller är det så att han har byggt det helt själv yikes?
Senast redigerat av mkII (29 december 2012)

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
31 december 2012
mkII skrev:
CHEEVA skrev:

Grymt härligt! smile har lite egna idéer om hur det skall få se ut, men sådana där fjädrar skall jag leta efter! de verkar ju toppen och sparar mycket vikt, eller är det så att han har byggt det helt själv yikes?

oj länkade till fel smile börja från sida 1
jepp killen bygger allting själv finns ju inte så mycket modell anpassat att köpa om man säger som så ... så man får ju snickra ihop det mesta själv eller betala för att någon annan ska göra de

...has left the building...
4 474 Inlägg
31 december 2012
Inte för o va sån men om ca 2-3 mån är denna tråd glömd o begraven. För att ro hem ett projekt liknande denna så bör man ha "förädlat" ett antal bilar innan...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
31 december 2012
dawwe skrev:
Inte för o va sån men om ca 2-3 mån är denna tråd glömd o begraven. För att ro hem ett projekt liknande denna så bör man ha "förädlat" ett antal bilar innan...

helt på din sida smile man ska veta vad man håller på med innan man börjar med något sånt här

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
31 december 2012
CHEEVA skrev:
dawwe skrev:

helt på din sida smile man ska veta vad man håller på med innan man börjar med något sånt här

Jaa, det är ett väldigt stort jobb och har man lite eller inga kunskaper alls kanske man ska överväga att börja med något mindre objekt först.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

926 Inlägg
5 januari 2013
http://www.lambolounge.com/Chassis/Engi … 12/BMW.asp

Lite tips på parning av BMW och Audi. GOoglar man lite kan man hitta andra liknande byggen också. Absolut det enklaste sättet att få en mittmotor.

Sök