Upp med tändningen till uppåt 15grader, är ju 95-okan numera, spikar den vid gaspådrag så har fjädrarna i fördelaren slackats.
OM det finns en fjäder med glapp så spänn den nån mm så att den tar tidigare.
Den fjädern är tändförställningsknäcken vid 15-2000 r/m, Volvon spikar ungefär där.
Spänn båda fjädrarna nån mm genom att bryta ut fjäderhållaren ända mot yttergodset, dom fjädrar till baka nån mm.
Enklast är att lyfta ur hela fördelaren och plocka bort brytarplattan, men det går i springa i ytterkanten också, men tänk på att den vrider sig så bänder så viss förståelse behövs.
Har du 2 vakuumklockor på fördelaren så . . . otur.
Då ska en slang gå från före gasspjället o en från nån cm öppet spjäll.
Slangen, visa profil på nippeln, kan vara bromsservon.
Senast redigerat av NickeGubben (1 januari 2013)