3799
Sök

E30 v8 Supercharger - Infamous Motorsport drifting team

We can call it.. Next level

188 522 Visningar
Uppdaterades senast 28 januari 2014
534 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
RFMF skrev:
pic or it didn't happen wink

Haha sant. Lite svårt att ladda upp via mobilen bara sad fixar ikväll när jag kommer hem smile

I do whatever the voices in my head tell me to do!

27 Inlägg
5 mars 2013
vad har det för bultmönster på dom andra fälgarna och är dom till salu ?

534 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
rrh94 skrev:
vad har det för bultmönster på dom andra fälgarna och är dom till salu ?

4/100 tyvär inte till salu

534 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Fälgar sa vi big_smile

Här kommer lite bilder!

http://i49.tinypic.com/2q3tzdg.jpg

http://i47.tinypic.com/2d7wz7d.jpg

http://i47.tinypic.com/2qkuxs4.jpg

På det där blir dewt 2,5 cm spacer också så dom kommer ut ordentligt wink
Kan bli riktigt porr. Dock blir det en annan färg på dom.

Sen har vi något mer mysigt att visa upp big_smile

http://i50.tinypic.com/r9k1ed.jpg

http://i49.tinypic.com/24ay1ee.jpg

Där har vi den.. Det blev en Procharger "P1" kompressor..
Vi pratade tidigare om att ha en toppmonterad men det blir inte så..

Det kommer bli RIKTIGT jävla AP trångt där fram och kanske att vi måste offra hela lyktinsattsen för att få plats men det är det för hoppningsvis värt big_smile

Ett STORT tack till grabbarna på Raidopower.se för RIKTIGT bra sammarbete och sponsring på dessa mysigheter!

Stay tuned!

maskinist
585 Inlägg
6 mars 2013
detta blir bara bättre och bättre! big_smile synd de inte blir toppmonterad kompressor men vafan, så länge de är en kompressor matad V8 så är de ju grymt! big_smile

534 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
timsi skrev:
detta blir bara bättre och bättre! big_smile synd de inte blir toppmonterad kompressor men vafan, så länge de är en kompressor matad V8 så är de ju grymt! big_smile

Tackar smile Ja både ja och nej faktist.. Det är ju väldigt synd att vi måste offra mina älskade hella black på ena sidan men en toppmonterad kompressor blir det mycke mer värme utav.. Sen måste man bygga om hela insuget vilket gör att det kan bli sämre..

Denna kompressorn har suttit med i Tokans bil i team raidopower.. Ljudet han hade i sin bil med v8 och denna kompressor var helt GALET! Ni kommer nog inte bli besvikna på motorljudet sen kan jag lova smile

66 Inlägg
6 mars 2013
Är det en skruv eller centrifugal?

534 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
BengtAchmed skrev:
Är det en skruv eller centrifugal?

Centrifugal

253 Inlägg
6 mars 2013
Rena rama hård porren ju!! Fälgarna kommer sitta riktigt riktigt riktigt fint där!!!

244 -75 projekt med T5 !! Kom in i familjen du med !:-)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 14&p=1

maskinist
585 Inlägg
6 mars 2013
Helknas skrev:
Tackar smile Ja både ja och nej faktist.. Det är ju väldigt synd att vi måste offra mina älskade hella black på ena sidan men en toppmonterad kompressor blir det mycke mer värme utav.. Sen måste man bygga om hela insuget vilket gör att det kan bli sämre..

Denna kompressorn har suttit med i Tokans bil i team raidopower.. Ljudet han hade i sin bil med v8 och denna kompressor var helt GALET! Ni kommer nog inte bli besvikna på motorljudet sen kan jag lova smile

jo de är ju lite synd!
jaha, måste de byggas på speciellt sätt för att de ska bli bättre då? smile

jo de kan jag tro! efter jag kört min kusins charger med kompressor matad hemi så vill man inte ha något annat än v8 till nästa bil wink

534 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
RFMF skrev:
Rena rama hård porren ju!! Fälgarna kommer sitta riktigt riktigt riktigt fint där!!!

Ja bak blev de riktigt bra men fram blev katastrof.. Fälgarna sticker ut 10 cm ungefär.. Haha.. Men vi har beställt 2 nya fram som bara är 7,5" med et 45 ist smile

534 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
timsi skrev:
Helknas skrev:

jo de är ju lite synd!

jo de kan jag tro! efter jag kört min kusins charger med kompressor matad hemi så vill man inte ha något annat än v8 till nästa bil wink

Nja bara man bygger ett insug som är optimalt för motorn så funkar de ju.. Men ett prginal insu är ALLTID det bästa att ha kvar oavsätt vad.. Det är flera 100 tala timmar nerlagt från fabrik i ett insug för att det ska bli så optimalt som möjöigt så varför ändra på de? ;p

maskinist
585 Inlägg
6 mars 2013
Helknas skrev:
timsi skrev:
Helknas skrev:

jo de är ju lite synd!

Nja bara man bygger ett insug som är optimalt för motorn så funkar de ju.. Men ett prginal insu är ALLTID det bästa att ha kvar oavsätt vad.. Det är flera 100 tala timmar nerlagt från fabrik i ett insug för att det ska bli så optimalt som möjöigt så varför ändra på de? ;p

jo de är ju sant! wink

Backwoods Garage!
1 405 Inlägg
6 mars 2013
Helknas skrev:
RFMF skrev:

Ja bak blev de riktigt bra men fram blev katastrof.. Fälgarna sticker ut 10 cm ungefär.. Haha.. Men vi har beställt 2 nya fram som bara är 7,5" med et 45 ist smile

wisefab.....

Grymt i övrigt dock smile

LAMPAN - Back wood´s garage - Western Chaos
Kör Saab 90 T16 - turbo & 1060kg - http://www.garaget.org/?car=49214
Sköter Media åt min bror och hans 200sx 1uz-V8 driftingbygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265625

534 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Lampan skrev:
Helknas skrev:
RFMF skrev:

wisefab.....

Grymt i övrigt dock smile

Jo tack, riktigt grym egenskap men bilen ser för jävlig ut haha..

Tackar

235 Inlägg
6 mars 2013
vilket jävla insane-bygge !! är inget för BMW men denna är asgrym !

Jag är erfaren/stilig, och har vid ett flertal tillfällen iakttagits någorlunda nykter.

534 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Amazonan skrev:
vilket jävla insane-bygge !! är inget för BMW men denna är asgrym !

Tackar smile

534 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Inte många dagar kvar nu, tror ni att vi hinner?

270 Inlägg
7 mars 2013
klaaart ni hinner! fälgarna satt som en smäck fresten!

534 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
lundin-racing skrev:
klaaart ni hinner! fälgarna satt som en smäck fresten!

Vi kämpar verkligen för att hinna iaf big_smile
Tackar smile

Sök