Hej på er
Det var ett tag sen. Har inte hänt ett dugg med bilen faktist, har varit riktigt skönt att slippa se den på ett tag.
Däremot så har jag tänkt om en hel del så vi kommer bygga om lite grann
Kommer att kapa av ALLT som finns direkt efter bakrutan ungefär och ersätta med en del rör, Kommer även göra lika dant ifram direkt efter fjäderbenstornen fram så kommer allt kapas bort och ersättas även där med rör.
Av den enkla anledningen att bilen blir väldigt mycke mer krocksäker
Säkerheten först
Har iaf rullat in bilen i garaget nu och monterat på tanken, kommer att köra med orginal tank med en orginal pump som pumpar upp till en catchtank där det sedan pumpas vidare framot. Vill ha orginaltanken för att den för det första är godkänd att använda så jag slipper köpa en FIA godkänd tank för 6000 kr och sen för att viktfördelningen inte kan bli bättre med än orginaltank
Har också monterat på bakbromsarna och dom nya coilsen bak.. Blev ganska bra men tycker fan bromsarna fortfarande ser små ut trots att det sitter 305x32 mm skivor med 4 kolvs OK bak
Var ju årets första Barkarby träff för inte så länge sen här i Stockholm, där träffade jag en kille från Streetandtrack.se som gav mig ett fönsternät.. Tack som fan för de
Streetandtrack.se säljer allt som har med FIA godkännda saker att göra till bra priser också