Igår började jag och Totte med mina skärmbreddare. Vart lite funderade hit och dit om vi skulle valsa dom etc. men det slutade med att vi kapade upp skärmarna istället . vart bäst så.
Totte börjat kapa upp bakskärmen.
kapade först själva skärmen sedan snittade vi innerskärmen och veckade ut den mot skärmen. Anledningen till att vi ville göra så är för att jag ville inte bara smeta på breddare för syns skull. utan vill kunna utnyttja dom till fullo. så nu ökade vi storleken på hjulhusen.
Sedan svetsade Totte ihop skärmarna och lappade ihop hålen efter snittningen i innerskärmen.
Här är en bättre bild från andra hjulhuset , där vi kapat ur skärmen och innerskärmen syns innanför.
En före bild innan vi började kapa, för att visa hur stora hjulhusen bak blev.
slipa och snygga till lite !
Sedan på med lite rostskydd.
I morgon ska jag ut och lägga på en sväng svart färg där också. Detta är alltså under breddaren så det syns inte. men vill inte att det ska komma in fukt eller smuts . Därför jag lagt på smack som det så vackert heter
. Men som sagt det ska även lackas så det ser bättre ut.
Sedan lite bilder på framskärmarna.
passade sedan på att dekal trimma bilen lite.
Fick även Klaus (FVK Engineering) gamla GTR märke från hans R35:a, och det måste jag såklart ha på bilen.
Så
bort med mitt gamla märke och dit med det nya!
Det gamla märket fick en nya plats inne i bilen istället
TACK så mycket för hjälpen Christoffer Totte P....(
Brothers_of_Fitment här på garaget) Vi är inte helt klara än, men under veckan så kommer det komma mera bilder när breddarna är på. ska även sätta dit en list på skärmbreddarna. m.m
MVH