3998
Sök

Nissan Skyline r32 GTR -94

Min Nissan skyline r32 GTR .Allt fokus ligger just nu på att vinna vid rödljusen ! även lite styling och allmän förfining av bilen. så allt från Import av bilen till racing =D!

First Class Racing Västerås
98 733 Visningar
Projektet avslutat 7 juni 2016
First Class Racing Västerås
227 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
#161
CarpeDiem skrev:
Du har fått en 5a av mig, John smile Skylinen är riktigt fin. Ta väl hand om den smile

Tackar big_smile

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

8 Inlägg
26 augusti 2013
#162
Riktigt kul läsning! Du har verkligen fått till den bra! köpte själv hem en skyline r32 för bara en månad sen! fortfarande englands reggad och har inte hunnit med o börja mecka med den än på riktigt som du gjort! men vill verkligen att den ska bli så fräsh som din snart!. Kolla gärna in min sida! jag var på hälla träffen senast för övrigt och ställde upp min, såg din där irl och kollade inredning och allt! läcker hörru! din bil är ett föredöme för hur min ungefär kommer bli! big_smile lyckades dock inte träffa dig tyvärr.! hoppas nästa gång!
Hare gött JDM-brother!

First Class Racing Västerås
227 Inlägg
26 augusti 2013
Trådstartare
#163
w-frantzich skrev:
Riktigt kul läsning! Du har verkligen fått till den bra! köpte själv hem en skyline r32 för bara en månad sen! fortfarande englands reggad och har inte hunnit med o börja mecka med den än på riktigt som du gjort! men vill verkligen att den ska bli så fräsh som din snart!. Kolla gärna in min sida! jag var på hälla träffen senast för övrigt och ställde upp min, såg din där irl och kollade inredning och allt! läcker hörru! din bil är ett föredöme för hur min ungefär kommer bli! big_smile lyckades dock inte träffa dig tyvärr.! hoppas nästa gång!
Hare gött JDM-brother!

Tjena,
Satan vad glad man blir när man läser det du skriver! Riktigt roligt att få höra att man har gjort nå bra med bilen. Är det något du undrar över så är det bara att höra av dig så ska jag svara så gott jag kan. Jag ska kolla in din bil på din sida, om det var 32:an som stod på finsbilsparkeringen så har jag kollat in den big_smile. Jag sprang runt överallt kändes det som . Så nästa träff får vi ta och slänga lite käft! Som sagt något du undrar över så fråga på, och tack så mycket för berömmet över bilen .

Mvh

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

First Class Racing Västerås
227 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
#164
Igår hade Fvk Engineering vägarna förbi Västerås igen, vilket jag visste så jag hade pratat med Viktor att vi kanske kunde slutaföra mappningen på min bil på samma gång.
Det var inga som helst problem. Så Klaus och Viktor kom förbi mitt garage kopplade in datorn och sedan bar det iväg.

Det var ju även race på kvällen så jag ville ha bra tryck i bilen big_smile.


Till en börjar gick allt kanon. Viktor snålade ner mappen lite där han kunde vilket resulterade i lite mera drag big_smile.
Sedan förfinade han allt lite ytligare,  så efter ett par timmar såg allt bra ut och bilen gick RIKITIGT fint så laddade vi på lite mera laddtryck. Inte mycket mera men lite. från 1,1-1,2 för sakens skull wink ... Han inte mera än att prova så började bilen att klippa och Viktor sa att den tappade bränsletrycket och efter det så blev det bara värre och värre. vi sänkte laddtrycket, laddade in gamla mappen i bilen igen. men inget fungerade. prövade det mesta men vi fick tyvärr ge oss för dagen då mörkret fallit på och klockan rustat iväg. Jag skulle ju in på race hmm. MEN det vart tyvärr inget race för mig den kvällen, fick glatt titta på och hjälpa till istället. vilket självklart var riktigt roligt det med. men vill helst köra såklart smile!
Det var igår det.

Till idag:

Åkte ut till garaget och började felsöka, började med att pumpa ur all soppa ur tanken ca 50 liter förhand =/. sedan ur med pumpen, filtret på pumpen såg faktiskt bättre ut än vad jag hade hoppas på, men det var lite skitigt.
Plockade även bort soppafiltret i motorn.
och det var då jag såg en grej som jag faktiskt inte tänkt på tidigare.

Jag bytte soppafilter för ca 1 månad sedan. men tog inget vanligt nissan filter utan jag tog ett litet smalare och längre filter.
tänkte inte på storleken invändigt på filtrets rör utan enbart utanpå när jag monterade det. såg nu efter att ha jämfört dom 2, att det nya filtret var smalare än orginalfiltret.
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-c0ec83d43d285b4714094f42da3f6976.jpg

så här såg "strumpan till pumpen ut"
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-3c1fbf5d1a944447e992e933ebd44a1d.jpg

Så jag har en liten teori:
Att när jag monterade den nya pumpen så satt jag den längst ner i tanken och nu när det var smuts i "strumpan"
att pumpen inte kunde suga upp soppan helt ok. alltså att pumpens pickup trycktes mot kantens "botten" där smutsen var. och sedan att soppafiltret under motorhuven var smalare än orginal gjorde att motorn inte fick tillräckligt med soppa.

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-a57f6dafadefab0c87f5d69fce837609.jpg



igentligen tror jag att det hade hänt iallafall oavsätt om vi mappat eller ej , MEN MEN får se. jag kan ha helt fel . det visar sig, jag ska handla nytt soppafilter och sätta dit ett nytt filter på pumpen så får vi se vad som händer.
Senast redigerat av _abrahamsson (16 mars 2014)

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

First Class Racing Västerås
227 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
#165
Nu är det dags för en uppdate igen,

har varit många turer kring bilen senast den sista mappningen var, jag har felsök det mesta från tank till spridare.

och slutsatsen vart att BTR:en hade gett upp, skit i tanken, jag har satt dubbla slangklämmor , även bytt slangen som går från pumpen i tanken och upp till fästet ur tanken.

nya BTR:en en Fuelab

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-a6cfb7953bb04e14f2e9d403f1155c8f.jpg

Med dom grejerna gjora så sa viktor på FVK åt mig att kontrollera bränsle trycket under last, för det var där det försvann, vid 0,3 i ladd hade vi inget soppatryck alls tongue..

Sagt och gjort, jag åkte till hydroscand med klockan till BTR:en. och bad dom göra en slang så jag kunde ha klockan i framrutan .

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-52d32f189979f96f7cbfb054cc0458b8.jpg

Efter det fixat så var jag ute och testade, och soppatrycket var tillbaka big_smile..

Ringde Viktor och då sa han att han kommer på fredag så kan vi mappa bilen .

Dok så hade vi ett liten fundering, hade vi mappat bilen förut med en dålig BTR, så var den mappen värdelös.
Det skulle visa sig på fredag....

Under veckan har jag även hållt med coiloversna som jag fick tag i billigt, det hela med det slutade med att jag fick ge upp med att få dom att passa bak, därimot så passade dom bra fram. 

så nu i fredags så kom viktor från södertälje med datorn i famnen. först lite pizza sedan vare dags.
och det vart en del fixade för att få det att lira med nya BTRen . men efter ett par timmar i regnet så var fixat.

Igår var jag iväg till E-tuna open och körde för sista gången i år. förstod redan när jag åkte in på parkeringen att det här kommer bli svårt.... OMÖJLIGT! när bilar med 1000hk kom en efter en in där....

Första repan ut fick jag möta en audi s2 , fick spö den repan. men inte med mycket, min bil gick över förväntan enligt mig, trodde inte att jag skulle mäta mig så pass bra mot han. väll i mål så vart det lite snack med föraren av s2:an som öppnade huven. frågade han vad han laddade med den jätteturbon , 3,3 kg yikes .........
JAAHHAAA sa jag, då förstår jag att jag fick stryck med mina 1,1 i ladd wink. men som sagt endå nöjd för han vann inte med mycket.

Men idag söndag är det slut åkt för denna säsongen, bilen ställs av idag och står redan i garaget och väntar på nya prylar som ska bytas ut.

Första planen är att riva avgas sidan och se vad jag verkligen har där , sedan tar jag ställning till vad jag ska köpa in.. förmodligen blir listan så här till våren om jag inte ser att det sitter något härligt där redan : Turbos, elbows , grenrör,  mappsensor och nya kammar.det visar sig.

Sen ska mina stark touring 17" få ett par sulor till våren också. så Veilside 18" split fälgarna endast sitter på under utställning och liknade.

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

First Class Racing Västerås
227 Inlägg
20 oktober 2013
Trådstartare
#166
Det spåra ur !?

trodde bara som sagt att jag skulle uppdatera lite gran under vintern. det vart inte så lol.....

idagsläget håller jag och ett par polare att plocka ur motorn, lite jobb kvar sedan ska den lyftas ur. när den väll är ur ska det bytas kolvar,stakar, toppen ska portas, ny oljepump, stålpackning ,kammar och turbos. Grenrör är  redan köpt.
vart ett par grenrör från HKS.

Jag kommer fortsätta att köra med dubbel turbo. varför undrar säkert många! ....
ja varför då??


för att jag kan big_smile....

fortsättning följer!

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

1 101 Inlägg
20 oktober 2013
#167
"i get blown by japanese twins everyday!" wink

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

First Class Racing Västerås
227 Inlägg
20 oktober 2013
Trådstartare
#168
Woojen skrev:
"i get blown by japanese twins everyday!" wink

lolcool

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

First Class Racing Västerås
227 Inlägg
31 oktober 2013
Trådstartare
#169
Igår la Klaus på FVK beställningen på stakarna som vi ska använda i min bi.

Det vart SPM StenParnerMotor stakar.

så en liten bit på väg till iallafall.

I helgen blir det ett ryck med bilen igen. förhoppnigsvis är motor och låda ur på söndag big_smile!

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-9b7d1f552193e49be3ad96197272f2a2.jpg

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
31 oktober 2013
#170
kommer följas! intressant å följa någon som håller på med nästan exakt samma sak, man får ju lite inspiration!
men du ska fortsätta köra dubbel!? big_smile


First Class Racing Västerås
227 Inlägg
31 oktober 2013
Trådstartare
#171
Kolla även in FVK Engineering´s blogg.
Där lägger dom upp info om deras bilar, vad som händer med Klaus :Nissan R35 GTR och hans Nissan Skyline R34 GTR.
sen självklart allmän info om vad dom håller på med.

Jag själv bloggar lite med där big_smile.

Kolla in http://www.nissangt-r.net/#home

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

First Class Racing Västerås
227 Inlägg
31 oktober 2013
Trådstartare
#172
barenhoff skrev:
kommer följas! intressant å följa någon som håller på med nästan exakt samma sak, man får ju lite inspiration!
men du ska fortsätta köra dubbel!? big_smile

Tackar, roligt att du gillar läsningen !. så du håller på med samma sak? då ska jag kolla om du har projekttråd så ska jag sno lite idéer av dig lol..

Yes box dubbel it is smile

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
31 oktober 2013
#173
_abrahamsson skrev:
barenhoff skrev:
kommer följas! intressant å följa någon som håller på med nästan exakt samma sak, man får ju lite inspiration!
men du ska fortsätta köra dubbel!? big_smile

Tackar, roligt att du gillar läsningen !. så du håller på med samma sak? då ska jag kolla om du har projekttråd så ska jag sno lite idéer av dig lol..

Yes box dubbel it is smile

nej tyvärr gör jag inte för tillfället än att inhandla delar tills våren, så ingen projekttråd tyvärr! men när man läser här blir man ju bara mer å mer taggad! big_smile

hur mkt effekt fick du ut med original snurrorna? intressant å veta! smile


First Class Racing Västerås
227 Inlägg
31 oktober 2013
Trådstartare
#174
barenhoff skrev:
_abrahamsson skrev:
barenhoff skrev:
kommer följas! intressant å följa någon som håller på med nästan exakt samma sak, man får ju lite inspiration!
men du ska fortsätta köra dubbel!? big_smile

Tackar, roligt att du gillar läsningen !. så du håller på med samma sak? då ska jag kolla om du har projekttråd så ska jag sno lite idéer av dig lol..

Yes box dubbel it is smile

nej tyvärr gör jag inte för tillfället än att inhandla delar tills våren, så ingen projekttråd tyvärr! men när man läser här blir man ju bara mer å mer taggad! big_smile

hur mkt effekt fick du ut med original snurrorna? intressant å veta! smile

Det är bara att handla på big_smile.
Jag fick nog ut ca 400hk med dom kan jag tro. laddade 1.1 kg.
Om du inte har inhandlat ett sprut redan kan jag rekommendera Link. Riktigt bra smile.

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

First Class Racing Västerås
227 Inlägg
3 november 2013
Trådstartare
#175
Jag började för ett par veckor sedan att riva lite smått för lyft av motorn.

Började först med att montera ner allt över grenrören för att se om jag hade orginal grenrör eller inte,
hade nämligen hittat ett par beggade HKS grenrör för en bra peng. så först rivning där.

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-eb140282de9435bab2e362b0e6977015.jpg
och det visade sig att jag hade orginal grenrör.
dagen efter vart det jobb i sthlm och då passade jag på att hämta nya grenrören.

Vart dok förvånad över hur small kollektorn (eller vad det heter) var ner mot turbon.
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-d182d808b689cfcc782d3339309b1e70.jpg

Ringer till Klaus på FVK Engineering och frågade om dom hade något på lager som kunde hjälpa mig.
Dagen efter möter jag upp Klaus och får tjockare kollektorer till grenrören.
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-51d756a466dd2a2e7e5f8d4df9b971f0.jpg

Nu har jag lämnat in grenrören på svettsning smile!

Med det klart så vare dags att få ur motorn!

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-8114163a41db61ea9ea7c464c956df99.jpg
Började med att ta bort kabelstammen och sätta fast den i framrutan. och sedan bort med drivaxlarna fram.
sedan bort med främre kardan. när det var klart började jag släppa bultarna som jag kom åt på växellådan , bultarna till kardan och oljan bak på lådan, bort med kopplingscylinder och stripa fast den på sidan!
Det var den dagen det.

sedan kommer vi till igår.

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-d081d6440f9a32abc6f0f98900d59416.jpg
Växelspak bort!

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-73bfd40d0c6b18873a04de8c6e595e62.jpg
Sedan kablaget på växellådan och under med en domkraft släppa på fästerna till balken för växellådan.
Sedan med det släppt så kunde vi sänka ner lådan ca 1 dm.
för att vi tänkte ta dom andra bultarna på ovansidan av växellådan "dom väldigt jobbiga". Men det tyckte vi verkade vara allmänt krångligt med förlängare och något special verktyg för den övre bulten på startmotor.

Så vad fan gör vi tongue...
vi släppte på motorfästerna , skruvade loss servopumpen. satt den med stripes på sidan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-b7ca4f782e6c2cbc702e08cd6bc3e25f.jpg

Sedan tog vi fram motorlyften, satt fast ett spännband i ett av grenrören och över till insuget. sedan lyfte vi upp motorn lite och fick den att släppa från fästerna. drog fram motorn ca 7-10cm och då var det hur enkelt som helst att ta bultarna på ovansidan av växellådan .
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-8d8aff3c29a880060e1534e0f217e9a2.jpg

Bort med bultarna och bulten på startmotorn. och under med domkraften på växellådan igen. slita och dra lite så växellådan separerar från motorn.Släppte kablaget till generatorn och dom andra kontakerna under insuget.
och sedan dags för lyft big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-0ebe082bda747b92c355b89986950ead.jpg
Snart ur!

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-df9b18f935957c47f5bb0dd04bc8d0d8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-8a6969cc61d4f0167bf41cbc7dd562a8.jpg
MOTORN UR smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-9f6ef038450bcb1742f1e1e218d04376.jpg
Nismo singel skivig koppling. Till salu smile!

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-d845eb1317aaab38b6e652aa23cca59c.jpg
tomt smile

Sedan tog vi ner lådan och la den på sidan.
För att se vilket as till låda det är så ställde jag en Power king brevid den och tog kort!
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-6fec93c629d85ef4ace0e951def2af09.jpg

Sedan var vi klara för kvällen igår, ställde motorn på en pall och sedan hemgång.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag åkte jag en snabbis till garaget (trodde det skulle bli längre) men efter ett ilsket samtal från min flickvän att jag hade låst ute henne när jag åkte så vare bara att vända ganska fort igen.
Han få bort insug, spjällhus på motorn iallafall, och lite mera smått och gott på den sidan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-858181525f773bac2f6825d1577fe389.jpg

Fortsätter nog under veckan och monterar ner grenrör och turbos.
Som förövrigt också är tillsalu!
orginal grenrör och turbos. Turbosarna är fräscha ! knappt nå glapp alls upp eller ner. inget glapp framåt tillbaka!.

coolcoolcool

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

First Class Racing Västerås
227 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
#176
Uppdaterings dags igen big_smile!
För några dagar sedan kom mina stakar till Fvk Engineering, samt igår hjälpte Klaus mig att ropa hem ett par HKS 2530-63t turbos till min bil. Vart även ett par HKS elbows i samma köp !

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-72e0faad1c0b20d2073d630fce946a33.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125355/125355-a412739daf6b4eb76debfe55a7e00802.jpg

Mvh John cool

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

German Engineering
9 083 Inlägg
9 november 2013
#177
Fina grejer, John wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

First Class Racing Västerås
227 Inlägg
10 november 2013
Trådstartare
#178
CarpeDiem skrev:
Fina grejer, John wink

Tack för det smile. tror dom kommer funka bra som luftblåsare coolroll

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
11 november 2013
#179
Generatorbultarna släpper man ju lätt. big_smile
Eller ja, den tionde gången man gör sakerna är det ju lätt. wink

Men visst är det mysigt lätta saker att hålla på med. sad


First Class Racing Västerås
227 Inlägg
13 november 2013
Trådstartare
#180
sirmiro skrev:
Generatorbultarna släpper man ju lätt. big_smile
Eller ja, den tionde gången man gör sakerna är det ju lätt. wink

Men visst är det mysigt lätta saker att hålla på med. sad

Så är det alltid!

Skyline är sååå mysiga att hålla på med wink

First Class Racing Västerås.
Fvk engineering. www.fvk-engineering.com
Däck Team Västerås www.dackteam.se/verkstader/vasteras
Min projekt tråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262748


Sök