3825
Sök

Volvo 760gle 88 (v6) 280f

139 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
#1
hej jag har ett litet problem med min 760. den vägrar varva mer än 4000rpm  och när jag köppte den varvade den 4500rpm och någon enstaka gång har den varvar ca 5000rpm. kan inye hitta felet på detta

har bytt bränsle box, tänd box, bränsle filter, toppar, insug, rensat katten, spridare, luftfillter är nytt, varvtals regulatorn. men inget av detta har gjort det minsta skillnad innom detta problem. det ända det gjort ät att motorn går jämnare.när man trycker sakta på gasen går den upp till 4000rpm sedan sjunker mer å mer ju mer man gasar tills man släpper och gasar igen då gå den upp till 4000rpm
Senast redigerat av tommya111 (13 januari 2013)

429 Inlägg
13 januari 2013
#2
Har du inte kollat fördelarlock o rotor?
Bränsletryck?


139 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
#3
jo det kolla jag när jag bytte topparna och fördelaren är som inuti. rotor har jag testat 2. bränsletrycket? hur kollar man det då? har aldrig praktiserat det


osch du har ingen aningom vad det ska va för tryck? så man har nått att gämföra med
Senast redigerat av tommya111 (13 januari 2013)

914 Inlägg
13 januari 2013
#4
Fick du kamkedjorna rätt/kan nån kam stå en kugg fel?

139 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
#5
nej kjedjorna sitter inte fel har haft loss å kollat flera ggr dom sitter rätt om det som står i reparations handboken stämmer iaf

139 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
#6
hördet att givaren på ena tändkabeln vad nu den är till kan ge konstiga reaktioner men vad sjutton den är till för, att motorn ska veta på vilken sida som tänder?
Senast redigerat av tommya111 (13 januari 2013)

914 Inlägg
13 januari 2013
#7
Hur ser det ut i kontaktstycket till tändslutsteget,ärjad/bränd kabelsko.vit-röda kabelns kabelsko till slutsteget kan ibland bli bränd?

514 Inlägg
13 januari 2013
#8
Hade samma fel på min 760.
Bytte precis allt i tändningsväg på de o blev inte bättre.
sitter ju svänghjulsgivare på dom där som ska läsa av svänghjulet, felet på min var att de va en plåtbit undertill vid svänghjulet som hade fått nån smäll så de hade vikit sig o låg över svänghjulet så då störde de tändningen på nåt vis.


139 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#9
allt är fint inget ärg elllr bränt eller så. men nu det sista har den börjat dö av ibland när jag kör nästan som om 100hk försvinner. men när man skuttat runt 1 liten bit kommer det tillbax igen och han går fint. men har hoppar i tomgången mer nu än förut:S

139 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#10
kan ju alltid kolla felkoder om någon vet om det fins felkods läsare för det fins inget svart låda med sladd som ska blinka. men kanske fins odb-odb2 utag??

914 Inlägg
17 januari 2013
#11
LH 2.2 har inget diagnosuttag.B280 motorn fick aldrig LH 2.4 som har diagnos uttag.

139 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#12
vet någon vart (inlet air sensorn) sitter då??

914 Inlägg
18 januari 2013
#13
Vad menar du med det??Syftar du på luftmassemätarn?

139 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
#14
jo kollade runt lite och i luftmassemätaren sitetr det tydligen 1 värmetemp mätare för luften. men nu kvarstår problemen. går bra kall men när den blir varm går det ojämt och bluddrar, blir mer elelr mindre orkeslör mellan varven sedan kommer allt tillbax som 1 turbo slår till typ och efter 1 stund börjar det om igen men händer offtast när man står still och ska gasa. och att den vägrar varva över 4000 varv. men gasar man sakta upp den i varv gårdet att få den att varva 4500 har jag kommit på. BEHÖVER HJÄLP HAR TESTAT ALLT JAG KAN KOMMA PÅ!!

2 024 Inlägg
22 januari 2013
#15
Jag slår en röst för bränsletrycket. Testat med en annan soppapump/bytt soppafilter?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

139 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
#16
har tog bort bränsle filtret ovk sade dit 1 litet på slangen men det gjorde inger mer skillnad mer än att dt slutade läcka soppa. men det sprutar som fan om man inte får det tätt. hur kollar man soppa trycket då? eller är det bara att lägga 800kr på ny pump?

139 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
#17
bytte regulatorn och varvet ökade med ca 500rpm ska få 1 bräönsle pump på fredag så får vi se vad som händer då men det är fortfarande hackig på tomgång bytte varvtals sensron men det gjorde ingen stöppe skillnad. men den va full av olja. mig vetligen ska det inte vara olja där??

6 655 Inlägg
22 januari 2013
#18
LMMen var felet på 156an när den varvade låååångsamt efter 4000 rpm.

När böt du stift senast?

Automat?

De/Dem

Forummoderator
18 151 Inlägg
22 januari 2013
#19
Malheus skrev:
LMMen var felet på 156an när den varvade låååångsamt efter 4000 rpm.

När böt du stift senast?

Automat?

760 V6 = automat.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

139 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
#20
det fins facktiskt 760 v6 manuell men tror det va 82-84 elelr något. jag har automat. stiften är körda typ 500 mil max.


Sök