3837
Sök

V70 99 - dumventil

24 Inlägg
15 januari 2013
Trådstartare
Hello mina garaget vänner, har en v70 som sagt årsmodell 1999, nya motorn med elektriska spjället.  Har en dumpventil öppen då som jag monterat så nära spjället som möjligt, men han verkar inte vilja funka, det som
Dumpar är nog att den slår tillbaka luften till turbinen. Laddar 0,6 org med turbon och jag har skruvat på dumpen och gjort så att den är lös ( öppnar vid låga varv ) men får inte till det hmm. Help.?? Tack mvh

\__V70PoWeR__/

265 Inlägg
18 januari 2013
Dumpen styrs av vakuumet som bildas i insuget, dvs när gaspjället stängs så bildas ett vakuum, med detta vakuum öppnas dumpventilen.

Så koppla en slang från slangkopplingen som finns på dumpen till ett uttag till insuget.

Funkar inte detta så är dump ventilen kass, du bör tänka på att skaffa ett dumplock till din turbo till den originala avlastningsventilen.

Kan ge dig ett tips är att skaffa sportluft filter med avskärmning om du vill

24 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
MikkoHansen skrev:
Dumpen styrs av vakuumet som bildas i insuget, dvs när gaspjället stängs så bildas ett vakuum, med detta vakuum öppnas dumpventilen.

Så koppla en slang från slangkopplingen som finns på dumpen till ett uttag till insuget.

Funkar inte detta så är dump ventilen kass, du bör tänka på att skaffa ett dumplock till din turbo till den originala avlastningsventilen.

Kan ge dig ett tips är att skaffa sportluft filter med avskärmning om du vill

Tja tja, tack för svaret. Locket finns redan på och slangen är redan tagen från insuget. Så jag antar väll att dumpen är kass då? bara köpa nytt?? för jag köpte en begagnad som satt på en bil och han ladda 1,5 1,6? smile  Tack..

\__V70PoWeR__/

Sök