3545
Sök

Vart ska man lämna in bilen på chiptrimmning? Volvo940

38 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
Nu har jag satt i chippet - testa och starta bilen men då dör den efter 1-2sek, det låter som att den får på tok för mycket bränsle. Och lampan "Fel på motorns elsystem" tänds..

Några förslag?

38 Inlägg
1 februari 2013
Trådstartare
Får leva med skammen då att jag hade satt chippet på fel håll...

Dock så har jag lite problem med att ställa in laddtrycket för jag får inte bak den lilla pluppen som ska igenom hålet på wgklockan - känns nästan som att den är så långt bak som möjligt
Senast redigerat av auofpfft (1 februari 2013)

460 Inlägg
1 februari 2013
auofpfft skrev:

Dock så har jag lite problem med att ställa in laddtrycket för jag får inte bak den lilla pluppen som ska igenom hålet på wgklockan - känns nästan som att den är så långt bak som möjligt

hehe så där är det i början! vad har du för wgklocka?

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

38 Inlägg
1 februari 2013
Trådstartare
GasGlad1337 skrev:
auofpfft skrev:

Det var någon gammal som min bror hade, var och köpte en ny innan så nu är det inga problem med det smile

Dock så har lyser återigen "Fel på motorns elektroniksystem" och bilen misständer någon gång och blöddrar lite när jag gasar upp den

460 Inlägg
1 februari 2013
auofpfft skrev:
GasGlad1337 skrev:
auofpfft skrev:

Det var någon gammal som min bror hade, var och köpte en ny innan så nu är det inga problem med det smile

Dock så har lyser återigen "Fel på motorns elektroniksystem" och bilen misständer någon gång och blöddrar lite när jag gasar upp den

Det bör vara den så kallade "Lambdalampan" du menar, alltså är luft/bränsleblandningen fel. Är du säker på att alla stift kom rätt i och att chippet är gjort för din box?

38 Inlägg
1 februari 2013
Trådstartare
Ja precis. Ja jag har dubbel kollat nu och det ser bra ut, tänkte sätta i original chippet för att se om den fortfarande lyser

460 Inlägg
1 februari 2013
auofpfft skrev:
Ja precis. Ja jag har dubbel kollat nu och det ser bra ut, tänkte sätta i original chippet för att se om den fortfarande lyser

du måste "nolla" för att den ev. ska slockna, antingen ryck säkring nr1 eller ta bort minuskabeln från batteriet en liten stund smile

38 Inlägg
1 februari 2013
Trådstartare
Tackar! smile

Sök