Får väl säga att jag hade mer bilder men dom försvann när datorn krashade tyvärr, ska kolla med lillebror om han kan hitta några på sin dator.
På bilden syns ena framskärmen i bakgrunden där man kan se att jag lagt igen "portholsen" och förlängt delen längst fram på den med 50mm ner mot kofångaren där det är spacklat.
Motorn fick sick ett par omgångar med avfettning och skrapades ren innan den lackades med RIKTIG gammeldags silver hammarlack med mycket kemikalier i
Nu har jag ju kört bilen en sommar redan och färgen är lika fin än
Hela bilen även insidan och lösa delar slipades ner och spacklades, böjade med att lacka hela insidan bilen, bagage och torped, sedan hängdes motor i och plastades in, sen hängdes allt annat på innerskärmar, kylarbalk, front, huv, skärmar, huv och bagagelucka. maskade av för att inte få färg på allt som redan fått färg på sig och lackade bilen.
Tror jag blev klar med lackeringen 02.00 nån gång den "dagen"
Brorsan va inte helnöjd kanske att jag använde hans garage som lackbox och inte heller att kompressorn gick till 02.00 på morgonen
Dit dagen efter glad i hågen, sliter av maskeringen och ser att insidan ser otroligt bra ut, rullar ut bilen för att titta på den i dagsljus och ser att hela bilen är en enda stor rinning.. `skit
Måste ha blandat i alldeles för mycket förtunning i färgen, kanske inte skulle blandat färg mitt i natten när man är halvdöd
Ville inte ta nå kort på skiten heller så finns bara kort efter att den våtslipades.
Man lär sig FÖRHOPPNINGSVIS av sina misstag.
Morbror håkan fick va med i bild också
Fälgar och bullet-muttrar köptes från danmark
Morbror hjälpte till och bygga nytt dubbelt 2,5" avgas, en dämpare på varje rör.
Har glömt att skriva att växellådan va ju trasig när jag köpte bilen, plockade ur lådan men sprängkåpan satt kvar på motorn
jippi...den hade gått av ca 10cm bakom motorn hela vägen runt.
Lådan tömdes, tvättades och lämnades iväg på svetsning, fick hem lådan och inspekterade ventilpaket mm servade den lite, nytt filter, packning, packboxar, 6st jävulst starka magneter i tråget och tömde i ny olja.
Inspekterade allt utom 2 saker......
Tog och limmade i fram, bakruta och skruvade ihop bilen, och senare på dagen påbörjades färden mot bilprovningen, allt gick fint förutom att man skulle haft hörselkåpor ända tills jag kom in mot byn och gjorde en kickdown innnan 70 skylten...poff lät det och sen drev inte fanskapet mer än på första växeln..
körde ner till bilprovningen sista kilometrarna på 1an och bes, fick 2a på varningstriangel, hastghmätare och tuta, sen var det bara att köra hem på 1an drygt 2mil, det tog ett tag.
Dagen efter plockades lådan ner och konstaterade att drevet till guvernören hade gått av(guvernören är den som känner av varvet på utgående och bestämmer när nästa växel ska i, typ) Hittade även massa spån i lådan och upptäckte att bussningen i "struten" längst bak va paj, dessa byttes och sen funkade den fint igen
Jag svetsade igen emblemhålen på huven också
och emblemhålen på bagageluckan