3760
Sök

Frågor om BTR

Bärgare
29 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
#1
Hej.

min b230 skall få gröna -968 spridare samt 3" lmm och anpassat chip på fredag. överladdningen sköts av en t3/t4 som laddar 1.1 bar. Skall även montera en -044 pump.

Så frågan är klarar jag mig gott och väl med orginal BTR ? Och en annan fråga är ju om bilen går för fett ja då monterar jag ju en linjär BTR.lol

Enda nackdelen med Mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar.

118 Inlägg
24 januari 2013
#2
inte för att jag kan mycket om de där, men original btr lär väl vara alldeles för snål för de?


8 252 Inlägg
24 januari 2013
#3
Original duger alledes utmärkt om det inte är så att chipet är gjort för högre bränsletryck.


1 758 Inlägg
24 januari 2013
#4
Eftersom du skriver att du ska köra med "anpassat chip" så ska det ju inte vara några problem.
Om det inte är så att det anpassade chippet är anpassat för något annat... roll

Bärgare
29 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
#5
Chippet är ju anpassat för 3" LMM och -968:orna ... så orginal BTR borde nog räcka då

Enda nackdelen med Mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar.

volvolover
667 Inlägg
21 mars 2013
#6
jag har en fråga angående btr:en..
har en 940 med fk motorn i och hur ska ja koppla in laddtrycksmätaren efter att ja byt ut original btr till en linjär btr?
på original är de ju in och utgång för bränslet och sen en tredje slang till insuget.
men på min andra btr så är de ju in och utgång för bränslet och sedan en retur.. eller är de så att det är den som går till insuget som man ska skarva och sätta dit mätaren på? smile

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

357 Inlägg
21 mars 2013
#7
Turbomotor skrev:
jag har en fråga angående btr:en..
har en 940 med fk motorn i och hur ska ja koppla in laddtrycksmätaren efter att ja byt ut original btr till en linjär btr?
på original är de ju in och utgång för bränslet och sen en tredje slang till insuget.
men på min andra btr så är de ju in och utgång för bränslet och sedan en retur.. eller är de så att det är den som går till insuget som man ska skarva och sätta dit mätaren på? smile

Laddtrycksmätare har inget med btr att göra, den kopplar du till valfri lämplig anslutning på insuget där det finns vakuum, tex vakuumslangen till btr'en. Om det inte är en klocka för bränsletrycket du menar?



Sök