min b230 skall få gröna -968 spridare samt 3" lmm och anpassat chip på fredag. överladdningen sköts av en t3/t4 som laddar 1.1 bar. Skall även montera en -044 pump.
Så frågan är klarar jag mig gott och väl med orginal BTR ? Och en annan fråga är ju om bilen går för fett ja då monterar jag ju en linjär BTR.
Enda nackdelen med Mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar.
Eftersom du skriver att du ska köra med "anpassat chip" så ska det ju inte vara några problem. Om det inte är så att det anpassade chippet är anpassat för något annat...
jag har en fråga angående btr:en.. har en 940 med fk motorn i och hur ska ja koppla in laddtrycksmätaren efter att ja byt ut original btr till en linjär btr? på original är de ju in och utgång för bränslet och sen en tredje slang till insuget. men på min andra btr så är de ju in och utgång för bränslet och sedan en retur.. eller är de så att det är den som går till insuget som man ska skarva och sätta dit mätaren på?
jag har en fråga angående btr:en.. har en 940 med fk motorn i och hur ska ja koppla in laddtrycksmätaren efter att ja byt ut original btr till en linjär btr? på original är de ju in och utgång för bränslet och sen en tredje slang till insuget. men på min andra btr så är de ju in och utgång för bränslet och sedan en retur.. eller är de så att det är den som går till insuget som man ska skarva och sätta dit mätaren på?
Laddtrycksmätare har inget med btr att göra, den kopplar du till valfri lämplig anslutning på insuget där det finns vakuum, tex vakuumslangen till btr'en. Om det inte är en klocka för bränsletrycket du menar?