3527
Sök

Dumpventiler

Bärgare
29 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
#1
åker 945:a me b230

t3/t4 turbo

ja har nån "kina" dump på som jag inte riktigt litar på, den har även börjat bli trött i fjädern (har fått spänna den).

så ja undrar hur de är att köra med boschdump en sån som sitter på typ saabarna.... räcker den för ca 1.1-1.3 bar från min turbo?

och isåfall vad heter en sån dump och från vilken årsmodell/bilmodell skall man ha ?

Enda nackdelen med Mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar.

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
22 januari 2013
#2
Gillar att du postade denna frågan i "avancerat" wink. Men för att svara på din fråga så funkar saabs återcirkulerande bosch dumpar utmärkt. Min 9000 laddar 1.4 utan problem med org dumpen. Den dumpen sitter i väldigt många saab modeller men kika på 900 & 9000 94-98 samt 9-3 98-03, 9-5 99-05.

Mvh Mike

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

Bärgare
29 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
#3
Jo men ville hellre ha ett seriöst svar då detta är en lite annorlunda modifikation. Så man inte råkar ut för nån som tror sig veta.

Okej, det var en del modellalternativ detdär.

Är väl en sådan här? http://www.xtremt.se/?artnr=142110

Dumpar dom högt om man inte kör återcirkulerande?big_smile

Enda nackdelen med Mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar.

7 275 Inlägg
22 januari 2013
#4
Annars har du samma fast större ifrån en evo.


Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
22 januari 2013
#5
flathead_cat skrev:
Jo men ville hellre ha ett seriöst svar då detta är en lite annorlunda modifikation. Så man inte råkar ut för nån som tror sig veta.

Okej, det var en del modellalternativ detdär.

Är väl en sådan här? http://www.xtremt.se/?artnr=142110

Dumpar dom högt om man inte kör återcirkulerande?big_smile

Förmodligen, men jag råder dig dock att montera återcirkulerande funktionen och sedan montera dumpen på "felvänt" håll. De har jag gjort och de låter precis som vilken eftermarknads dump som helst. Fördelen med detta är att den klarar ännu högre laddtryck smile.


Mvh

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

490 Inlägg
22 januari 2013
#6
Sitter även i audi s4....funkar klockrent på 940.

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Bärgare
29 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
#7
Kanon. Men är nu lite kluven hur jag skall koppla in den om jag inte kör återcirk.

Såhär ? https://www.youtube.com/watch?v=sUemfsm4Ne0

För ja trodde man kopplade så att luften "lyfter" kolven innuti ? Alltså att man kopplar så att luften går "rakt upp" i dumpen?

Enda nackdelen med Mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar.


Sök