3204
Sök

Varför Saab som hat objekt?

1 643 Inlägg
3 februari 2013
Andromeda skrev:
Munkis skrev:
Så man kan sammanfatta tråden såhär:

Saab-ägarna påstår att Saab ej har fler fel jämfört mot alla andra.

Dom har bättre motorer samt att växellådorna inte rasar.

Jämfört mot Volvo så känns Saab mer gedigen samt att kvalitén är bättre.

Tyska bilar är betydligt sämmre än Saab.

Saab har stått för 80% av den Svenska bilmarknaden och det är därför som dom har fått så många fel inrapporterade jämför mot andra biltillverkare.

Det är bara General Motors fel att Saab inte har gått med vinst på nästan 30 år.

wink

Du måste ju haft IG i läsförståelse. Jag skrev att Saab lär ha haft 80% av sin marknad i Sverige.

Nej det gjorde du inte:

Citat: "Saab hade minst 80% av marknaden i Sverige"

67 Inlägg
3 februari 2013
Munkis skrev:
Andromeda skrev:
Munkis skrev:
Så man kan sammanfatta tråden såhär:

Saab-ägarna påstår att Saab ej har fler fel jämfört mot alla andra.

Dom har bättre motorer samt att växellådorna inte rasar.

Jämfört mot Volvo så känns Saab mer gedigen samt att kvalitén är bättre.

Tyska bilar är betydligt sämmre än Saab.

Saab har stått för 80% av den Svenska bilmarknaden och det är därför som dom har fått så många fel inrapporterade jämför mot andra biltillverkare.

Det är bara General Motors fel att Saab inte har gått med vinst på nästan 30 år.

wink

Du måste ju haft IG i läsförståelse. Jag skrev att Saab lär ha haft 80% av sin marknad i Sverige.

Nej det gjorde du inte:

Som sagt; IG i läsförståelse... Annars hade ju han skrivit typ "80% av den svenska marknaden..."

Rumpmas
3 860 Inlägg
3 februari 2013
Danny-D skrev:
Munkis skrev:
Andromeda skrev:

Nej det gjorde du inte:

Som sagt; IG i läsförståelse... Annars hade ju han skrivit typ "80% av den svenska marknaden..."

Ja, jag säger inte mer...
Det där med satslära är lite knepigt, men min kusin som går i åttonde klass fick då till det.
Senast redigerat av Andromeda (3 februari 2013)

243 Inlägg
3 februari 2013
Saab har en stor pensionärsstämpel på sig. Med sin gubbiga interiör och stora knappar med text större än Hollywoodskylten. Nycklen vid handbromsen, ful ratt, tantiga stolar, dom luktar oftast äckligt från fabrik inuti. Stor platt hemsk panel. Dom är stora, tunga och fula enligt många. Svampiga växellådor. Envisas med sina små hemska 4cyl som dricker mer än en V8. Strular mer än sina likvärdiga bilar rent allmänt. Tråkiga att köra, ingen körgläjde eller nämnbar väghållning. Deras automatlådor är ett skämt, likaså dom manuella. Fråga vilken van yrkesmekaniker som helst vilken den hemskaste vanliga personbilen är att meka med.... Bara namnet SAAB är ju också även det fruktansvärt fult.

Tittar man runt på vilka som kör SAAB så är det ju aningslösa människor som inte är insatta i bilar eller riktiga SAAB-Fanatiker som är omöjliga att resonera med. Dessa charmiga människor lär väl halshugga mig nu.

1 643 Inlägg
3 februari 2013
Personliga påhoppen haglar tätt från Saab gänget.

Det är väl inte lätt att leva instängd i sin lilla bubbla för att sedan explodera så fort någon skriver nått, i det här fallet var det dessutom citat tagna från ER i den här tråden.

Mvh

Forummoderator
26 408 Inlägg
3 februari 2013
marcus0510 skrev:
Saab har en stor pensionärsstämpel på sig. Med sin gubbiga interiör och stora knappar med text större än Hollywoodskylten. Nycklen vid handbromsen, ful ratt, tantiga stolar, dom luktar oftast äckligt från fabrik inuti. Stor platt hemsk panel. Dom är stora, tunga och fula enligt många. Svampiga växellådor. Envisas med sina små hemska 4cyl som dricker mer än en V8. Strular mer än sina likvärdiga bilar rent allmänt. Tråkiga att köra, ingen körgläjde eller nämnbar väghållning. Deras automatlådor är ett skämt, likaså dom manuella. Fråga vilken van yrkesmekaniker som helst vilken den hemskaste vanliga personbilen är att meka med.... Bara namnet SAAB är ju också även det fruktansvärt fult.

Tittar man runt på vilka som kör SAAB så är det ju aningslösa människor som inte är insatta i bilar eller riktiga SAAB-Fanatiker som är omöjliga att resonera med. Dessa charmiga människor lär väl halshugga mig nu.

Vad är det som gör en bil automatiskt dålig om den har nyckeln vid handbromsen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

792 Inlägg
3 februari 2013
Haters gonna Hate.

Bara att inse, folk gör det av en av dessa anledningar: Avundsjuka,  jantelagen, fanboy (eftersom endast deras märke är bra). Eller så är man bara dum ihuvudet. smile

Fritt att ta åt sig till ovanstående!

243 Inlägg
3 februari 2013
Mack skrev:
marcus0510 skrev:

Ingenting, frågan är vad som skapade ett SAAB-HAT.. Folk gillar inte förändring.. Dom vill ha nycklen där den alltid suttit.

Forummoderator
26 408 Inlägg
3 februari 2013
marcus0510 skrev:
Mack skrev:
marcus0510 skrev:

Ingenting, frågan är vad som skapade ett SAAB-HAT.. Folk gillar inte förändring.. Dom vill ha nycklen där den alltid suttit.

Så inget utav det du skrev var personliga åsikter?

243 Inlägg
3 februari 2013
Mack skrev:
marcus0510 skrev:
Mack skrev:

Jo jag håller med om allt jag skrev. Men du antydde att jag antydde att det var DÅLIGT att ha nycklen vid handbromsen. Vilket jag aldrig skrivit. Det spelar ingen roll ur något annat perspektiv än att folk stör sig på det.

Forummoderator
26 408 Inlägg
3 februari 2013
marcus0510 skrev:
Mack skrev:
marcus0510 skrev:

Jo jag håller med om allt jag skrev. Men du antydde att jag antydde att det var DÅLIGT att ha nycklen vid handbromsen. Vilket jag aldrig skrivit. Det spelar ingen roll ur något annat perspektiv än att folk stör sig på det.

Men om du då håller med i allt det du skrev - varför anser du det är dåligt att ha nyckeln vid handbromsen?

243 Inlägg
3 februari 2013
Och det är ju så att människor tycker ju olika, många tycker nog precis tvärtimot det jag skrev..
Men jag tror att majoriteten håller med på dom flesta punkter och därmed finns ett brett hat mot SAAB.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
3 februari 2013
Det känns lite som att denna tråd urartar på nåt sett. Låt folk älska den bil dom vill. Alla behöver ju inte köra SAAB, Volvo, Ford, Opel eller vad det må vara om dom inte vill.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

243 Inlägg
3 februari 2013
Mack skrev:
marcus0510 skrev:
Mack skrev:

Men om du då håller med i allt det du skrev - varför anser du det är dåligt att ha nyckeln vid handbromsen?

Jag har redan förklarat det två gånger nu, vet inte hur jag ska formulera om mig för att du ska förstå.

243 Inlägg
3 februari 2013
Vettemannen skrev:
Det känns lite som att denna tråd urartar på nåt sett. Låt folk älska den bil dom vill. Alla behöver ju inte köra SAAB, Volvo, Ford, Opel eller vad det må vara om dom inte vill.

/Benny

Absolut smile

Meldem
4 137 Inlägg
3 februari 2013
Hatade Saab för bara nån vecka sen. Varför? Vet ej. Antar att det är tomt hat bara. Gillade dock inte utseendet på dom, annars har jag inte ens kört en Saab.
Men nu efter jag har kollat på många Saabar i stan, och kollat på blocket. Så har jag börjat älska dom.
Finns vissa saker som inte är så snyggt kanske, men det är inte svårt att göra något åt. (Saab 9-5  årsm:06-07 pratar jag om framförallt) smile

Så det är MYCKET möjligt att Saab blir mitt nästa bilköp som kommer inom kort. big_smile

1 498 Inlägg
3 februari 2013
Det roliga är att det går att göra en tråd som denna till mer eller mindre alla bilmärke. rätta mig om jag har fel.

243 Inlägg
3 februari 2013
ascona-tic skrev:
Det roliga är att det går att göra en tråd som denna till mer eller mindre alla bilmärke. rätta mig om jag har fel.

Det är ju en fråga om procent. Visste det finns kanske 3% som har Ford som hat objekt. Men en sån låg siffra är knappast märkbar. SAAB har betydligt högre siffra vilket ger brett hat och mer uppmärksamhet.
Så skulle vilja säga att det finns få bilar man kan göra en sån här tråd om.
Senast redigerat av marcus0510 (3 februari 2013)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
3 februari 2013
ascona-tic skrev:

Du har nog rätt. Det finns dom som hatar den bilen och så finns det andra som hatar den andra bilen o.s.v o.s.v.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Meldem
4 137 Inlägg
3 februari 2013
marcus0510 skrev:
ascona-tic skrev:

Det är ju en fråga om procent. Visste det finns kanske 3% som har Ford som hat objekt. Men en sån låg siffra är knappast märkbar. SAAB har betydligt högre siffra vilket ger brett hat och mer uppmärksamhet.
Så skulle vilja säga att det finns få bilar man kan göra en sån här tråd om.

Håller med där.

Sök