3496
Sök

Varför Saab som hat objekt?

Meldem
4 137 Inlägg
3 februari 2013
master_lars skrev:
Det sker ju nästan dagligen att folk skriver här på garaget :"min polare har en saab och den är dålig, mao är alla saabar dåliga"

Det går givetvis inte att jämnföra en ny V70 mot en NG900 med 39 000 mil på mätaren! Givetvis är Saaben då risigare, av naturliga skäl. Vidare är det ju lite roligt att en fjuning yngling i en 740 tycker att en 9-3 turboX är skit, säger han som sitter i 740:in! Snacka om perspektiv på verkligheten!

Personligen anser jag att man ej skall yttra sig om man inte testat, och att ha provkört en Volvo 850 som är nästan 18 år gammal och säga att volvo är skit, fungerar ej! Samma gäller ALLA bilmärken! Har du däremot ägt en bil, och haft massor av problem kan du haft otur, men då har du ändå testat!

Alla bilmärken har fördelar och nackdelar, dock skulle JAG aldirg köpa en Volvo igen, MIN erfarenhet säger mig att unvika det märket av diverse olika aspekter och PERSONLIGA erfarenheter! Det kan vara så att jag råkat på måndagsex eller bara haft väldigt otur, men ngn Volvo kommer inte hamna i min ägo igen!

Kontentan: Ser du en person med en dekal i bakrutan som dissar något annat märke, så skratta åt det, personen i fråga är troligtvis avundsjuk, för varför skulle man annars skylta med det? Dekalen i sig är ett bevis på att personen är omogen och inte vågar vara nöjd med vad han själv har! Personen i fråga har även svårigheter med att förstå att andra personer tänker olika, har olika behov och därav väljer olika bilar!

++ big_smile

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
3 februari 2013
master_lars skrev:
Det sker ju nästan dagligen att folk skriver här på garaget :"min polare har en saab och den är dålig, mao är alla saabar dåliga"

Det går givetvis inte att jämnföra en ny V70 mot en NG900 med 39 000 mil på mätaren! Givetvis är Saaben då risigare, av naturliga skäl. Vidare är det ju lite roligt att en fjuning yngling i en 740 tycker att en 9-3 turboX är skit, säger han som sitter i 740:in! Snacka om perspektiv på verkligheten!

Personligen anser jag att man ej skall yttra sig om man inte testat, och att ha provkört en Volvo 850 som är nästan 18 år gammal och säga att volvo är skit, fungerar ej! Samma gäller ALLA bilmärken! Har du däremot ägt en bil, och haft massor av problem kan du haft otur, men då har du ändå testat!

Alla bilmärken har fördelar och nackdelar, dock skulle JAG aldirg köpa en Volvo igen, MIN erfarenhet säger mig att unvika det märket av diverse olika aspekter och PERSONLIGA erfarenheter! Det kan vara så att jag råkat på måndagsex eller bara haft väldigt otur, men ngn Volvo kommer inte hamna i min ägo igen!

Kontentan: Ser du en person med en dekal i bakrutan som dissar något annat märke, så skratta åt det, personen i fråga är troligtvis avundsjuk, för varför skulle man annars skylta med det? Dekalen i sig är ett bevis på att personen är omogen och inte vågar vara nöjd med vad han själv har! Personen i fråga har även svårigheter med att förstå att andra personer tänker olika, har olika behov och därav väljer olika bilar!

Dessutom väldigt roligt att alla väljer att uttala sig om 740 såfort det gäller volvo? eller är saab folket för dumma att inse att volvo har gjort fler modeller? och sen tycker jag det är väldigt konstigt att det finns så många volvo 740 om det nu var så dålig bil?

Och nej jag äger ingen 740 och har även haft saab, dock inom folkrace och skiten duger ju inte ens till det så.
Senast redigerat av Diss (3 februari 2013)

243 Inlägg
3 februari 2013
Hamilton skrev:
marcus0510 skrev:
Jag måste säga att jag finner det smått roande att det enda ni hakade upp er på var just att den dricker mer än en v8... Jag drog upp ca 20 dåliga punkter om bilen, men det var bara en som tydligen inte saabfolket gick med på.

Jag har inga problem med att folk inte gillar SAAB, SAAB är inte ämnad för alla.
Utan jag men jag är intresserad av fakta och påståenden som framförs i tråden, åsikter lägger jag ingen vikt i då vi alla har en egen.

Mvh
Hamilton

Men tråden skapades inte för att få fram fakta. Tråden skapades för att TS undrade varför Saab är ett sånt Hatobjekt. Det var detta jag svarade på när jag gav mig in i denna tråd. Som Moderator förstår du säkerligen.
Sen blev jag våldtagen av gänget från Trollhättan som bestämt ville ha fram mina personliga åsikter av någon anledning.

792 Inlägg
3 februari 2013
Haters gonna Hate.

Bara att inse, folk gör det av en av dessa anledningar: Avundsjuka,  jantelagen, fanboy (eftersom endast deras märke är bra). Eller så är man bara dum ihuvudet. smile

Fritt att ta åt sig till ovanstående!

Handledare
1 481 Inlägg
3 februari 2013
Hamilton skrev:
marcus0510 skrev:
M_Broberg skrev:

Då förstår jag din synpunkt. Du har med andra ord inte här att göra.

tror för övrigt att 90% av alla här är gasglada, vill se en 4.4 liters v8a gå snålare än en 2.3 turbofyra när man gasar på lite.

Fanatiker #1

Ja om du vill se det så får du helt enkelt testa, vilket jag antar att du inte gjort. Utan du utgår väl ifrån att åttan dricker mer för att den är nästan dubbelt så stor. Ut och provkör lite bilar så får du en uppfattning om förbrukningen. Sitta på internet och gissa kommer man inte långt på i en diskussion.

Gissa är ju just det du gör i dina inlägg! Först påstår du att en 2.0 dricker mer än en V8 och i nästa inlägg kan du inte ge några exempel dvs du gissar och antar i dina inlägg.

Mvh
Hamilton

Eftersom jag haft både en 9-5 2.0T och BMW V8 så kan jag intyga att BMW:n inte drar mer än Saaben. 9-5:an låg på 1.05 i snitt och drog 0.95 på semesterkörning. Snittförbrukningen på BMW:n ligger på 1,05 och semesterresan drog den 0.96. Exakt samma tripp som Saaben. Har kört till Umeå varje år i 25 år.
Hade en 9000 2.0i i 13 år som också drog 0.95 på den körningen.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
3 februari 2013
saab_sonett skrev:
Hamilton skrev:
marcus0510 skrev:
Fanatiker #1

Ja om du vill se det så får du helt enkelt testa, vilket jag antar att du inte gjort. Utan du utgår väl ifrån att åttan dricker mer för att den är nästan dubbelt så stor. Ut och provkör lite bilar så får du en uppfattning om förbrukningen. Sitta på internet och gissa kommer man inte långt på i en diskussion.

Gissa är ju just det du gör i dina inlägg! Först påstår du att en 2.0 dricker mer än en V8 och i nästa inlägg kan du inte ge några exempel dvs du gissar och antar i dina inlägg.

Mvh
Hamilton

Eftersom jag haft både en 9-5 2.0T och BMW V8 så kan jag intyga att BMW:n inte drar mer än Saaben. 9-5:an låg på 1.05 i snitt och drog 0.95 på semesterkörning. Snittförbrukningen på BMW:n ligger på 1,05 och semesterresan drog den 0.96. Exakt samma tripp som Saaben. Har kört till Umeå varje år i 25 år.

Är du säker på 0.95? Jag fick som lägst ner min Lincoln till 1.03L/milen på alla mina turer Västerås - Luleå. Men vanligtvis är jag på runt 1.1 för jag håller runt 140-160 hela vägen. Går  Tycker 0.95 verkar extremt högt hmm 1.03 är rätt högt det med för bara motorväg dock så är det ju v8.
Senast redigerat av Thunderbird88 (3 februari 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
3 februari 2013
saab_sonett skrev:
Hamilton skrev:
marcus0510 skrev:

Fanatiker #1

Mvh
Hamilton

Eftersom BMW:ns motor förmodligen är dubbelt så stor i cylindervolym så borde den dra dubbelt så mycket. Eller? Näe, det behöver inte vara så eftersom V8:an är starkare, har större vrid än den lilla 2-litersmotorn och en 2,0:a behöver jobba desto mer, alltså behövs mer bränsle så dom drar nästan lika mycket i de flesta fall. Dina siffror är inte alls otänkbara.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

18 Inlägg
3 februari 2013
Bensin förbrukning.

Min Saab 9-5 drar enligt SID 0,8l/mil Landsväg.
19" 235/ 30 runt om.
Har ju bara 450hk i min.
Spöar en del bilar.
Både på kurviga vägar som raka vägar.

Fast det är ju bara en SAAB.

18 Inlägg
3 februari 2013
marcus0510 skrev:
Saab har en stor pensionärsstämpel på sig. Med sin gubbiga interiör och stora knappar med text större än Hollywoodskylten. Nycklen vid handbromsen, ful ratt, tantiga stolar, dom luktar oftast äckligt från fabrik inuti. Stor platt hemsk panel. Dom är stora, tunga och fula enligt många. Svampiga växellådor. Envisas med sina små hemska 4cyl som dricker mer än en V8. Strular mer än sina likvärdiga bilar rent allmänt. Tråkiga att köra, ingen körgläjde eller nämnbar väghållning. Deras automatlådor är ett skämt, likaså dom manuella. Fråga vilken van yrkesmekaniker som helst vilken den hemskaste vanliga personbilen är att meka med.... Bara namnet SAAB är ju också även det fruktansvärt fult.

Tittar man runt på vilka som kör SAAB så är det ju aningslösa människor som inte är insatta i bilar eller riktiga SAAB-Fanatiker som är omöjliga att resonera med. Dessa charmiga människor lär väl halshugga mig nu.

Vad har du själv för bil?

18 Inlägg
3 februari 2013
Diss skrev:
Sluta grina över saabs konkurs, de var ändå inget att ha! cool

Kul kille du.

Du har ju en bil som nu ägs av China.

18 Inlägg
3 februari 2013
Diss skrev:
master_lars skrev:

Dessutom väldigt roligt att alla väljer att uttala sig om 740 såfort det gäller volvo? eller är saab folket för dumma att inse att volvo har gjort fler modeller? och sen tycker jag det är väldigt konstigt att det finns så många volvo 740 om det nu var så dålig bil?

Och nej jag äger ingen 740 och har även haft saab, dock inom folkrace och skiten duger ju inte ens till det så.

Det kanske beror på att du kör som en sopa:lol:

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
3 februari 2013
Goken71 skrev:
Diss skrev:

Kul kille du.

eller så äger jag den själv? du har ju ett bilmärke som inte existerar isåfall? cry more..

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
3 februari 2013
Goken71 skrev:
Diss skrev:
master_lars skrev:

isåfall väldigt konstigt att jag har massa pokaler från tävlingar? haha kul kille..

18 Inlägg
3 februari 2013
Diss skrev:
Goken71 skrev:
Diss skrev:

Kul kille du.

eller så äger jag den själv? du har ju ett bilmärke som inte existerar isåfall? cry more..

Klart den existerar.

Läser du media så vet du.

Behöver inte gråta mannen.

Vet jag har har.

Vet vad min bil går för.

Vet att den presterar mycket.

Vet att bilen håller för att köra fort och hårt med.

18 Inlägg
3 februari 2013
Diss skrev:
Goken71 skrev:
Diss skrev:

isåfall väldigt konstigt att jag har massa pokaler från tävlingar? haha kul kille..

Inte svårt att få pokaler när du är ensam på banan.
Skämt och sido.
Vore väll tråkigt om alla gillade ett bilmärke.

Alla bilar är bra tills dom krånglar.

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
3 februari 2013
Goken71 skrev:
Diss skrev:
Goken71 skrev:

Kul kille du.

Klart den existerar.

Läser du media så vet du.

Behöver inte gråta mannen.

Vet jag har har.

Vet vad min bil går för.

Vet att den presterar mycket.

Vet att bilen håller för att köra fort och hårt med.

hahaha stackarn.. synd att inte saab är värda något längre mot innan sad kan också va väldigt roligt att få reservdelar till dom :'(

Avstängd
1 418 Inlägg
3 februari 2013
Goken71 skrev:
Diss skrev:
Goken71 skrev:

Skämt och sido.

hahaha skapligt lätt retad big_smile

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
3 februari 2013
Goken71 skrev:
Diss skrev:
Goken71 skrev:

Skämt och sido.

Ja du vet då inte vad folkrace är.. men ta din plast saab så kör vi några varv på en folkracebana? en mindre saab på vägen gör inte mig något.

Meldem
4 137 Inlägg
3 februari 2013
Hur lågt ska ni sjunka grabbar? tongue

Sök