master_lars skrev:
Det sker ju nästan dagligen att folk skriver här på garaget :"min polare har en saab och den är dålig, mao är alla saabar dåliga"
Det går givetvis inte att jämnföra en ny V70 mot en NG900 med 39 000 mil på mätaren! Givetvis är Saaben då risigare, av naturliga skäl. Vidare är det ju lite roligt att en fjuning yngling i en 740 tycker att en 9-3 turboX är skit, säger han som sitter i 740:in! Snacka om perspektiv på verkligheten!
Personligen anser jag att man ej skall yttra sig om man inte testat, och att ha provkört en Volvo 850 som är nästan 18 år gammal och säga att volvo är skit, fungerar ej! Samma gäller ALLA bilmärken! Har du däremot ägt en bil, och haft massor av problem kan du haft otur, men då har du ändå testat!
Alla bilmärken har fördelar och nackdelar, dock skulle JAG aldirg köpa en Volvo igen, MIN erfarenhet säger mig att unvika det märket av diverse olika aspekter och PERSONLIGA erfarenheter! Det kan vara så att jag råkat på måndagsex eller bara haft väldigt otur, men ngn Volvo kommer inte hamna i min ägo igen!
Kontentan: Ser du en person med en dekal i bakrutan som dissar något annat märke, så skratta åt det, personen i fråga är troligtvis avundsjuk, för varför skulle man annars skylta med det? Dekalen i sig är ett bevis på att personen är omogen och inte vågar vara nöjd med vad han själv har! Personen i fråga har även svårigheter med att förstå att andra personer tänker olika, har olika behov och därav väljer olika bilar!