2630
Sök

Saab 9-3 vibrerar och tappar kraft stillastående vid högre varvtal. Bilen hackar fram vid körning.

139 Inlägg
24 januari 2013
#21
NomOur skrev:
PhlippenDesignAudio skrev:
NomOur skrev:

Jävlar mad
Fint kalas för en studerande 18åring som man va dåsmile haha
7500 för en 18 åring var ju som guldtacklor cool
Haha jodåwink roligare hade man ju kunnat haft;)


5 710 Inlägg
24 januari 2013
#22
PhlippenDesignAudio skrev:
NomOur skrev:
jonTe skrev:

Hur då?
Svårt att "kolla" man får helt enkelt provbyta.

Jag tycker det låter som DI-kasett.
Ja lite fel ordval av mig där, menar bara att jag kollat så kontakten sitter och liknande, men du vet ingen i stockholmstrakter som är villig att byta för en stund för att se det? Har inte lust och köpa saker som kanske inte behövs med min tunna plånbok sad . Tack för svar!
Har en bekant med tech II men det är dock i örebro hmm
Nu är inte jag någon expert av Tech2 men vad jag har förstått är felsökning av DI-kasett inte helt 100 ens med en T2:a.
Det bästa är att provbyta.

NomOur skrev:
men du vet ingen i stockholmstrakter som är villig att byta för en stund för att se det?
Nej inte sådär direkt

NomOur skrev:
gasar såpass mycket att luftmängdsmätaren är på gränsen in till gula
Bara för din vetskaps skull så är ett vanligare namn turbotrycksmätaren.


mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
24 januari 2013
#23
Fast T7 mäter faktiskt luftmassa och inte trycket wink


139 Inlägg
24 januari 2013
#24
jonTe skrev:
PhlippenDesignAudio skrev:
NomOur skrev:

Ja lite fel ordval av mig där, menar bara att jag kollat så kontakten sitter och liknande, men du vet ingen i stockholmstrakter som är villig att byta för en stund för att se det? Har inte lust och köpa saker som kanske inte behövs med min tunna plånbok sad . Tack för svar!
Har en bekant med tech II men det är dock i örebro hmm
Nu är inte jag någon expert av Tech2 men vad jag har förstått är felsökning av DI-kasett inte helt 100 ens med en T2:a.
Det bästa är att provbyta.

NomOur skrev:
men du vet ingen i stockholmstrakter som är villig att byta för en stund för att se det?
Nej inte sådär direkt

NomOur skrev:
gasar såpass mycket att luftmängdsmätaren är på gränsen in till gula
Bara för din vetskaps skull så är ett vanligare namn turbotrycksmätaren.
Testade att kolla med T2 på min 9-5a och du kan ju se misständningar/cylinder så det ger en liten heads-up iaf sen om CE-lampan lyser när du kollar så liger felkoden uppe eller som sparad så det borde hjälpa en hel del dock.
mvh Jonas


81 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
#25
Det verkar vara löst nu! (hoppas jag) Åkte ner till en saab verkstad 3 mil från mig och bad om att få låna en beg tändkasset, när jag väl satte i den och körde i ca en halvtimme gick den helt felfri, men ce lampan lyste fortfarande.  Sen bytte jag tillbaks till min och körde och det gick också bra men senare blev det pytte små ryck. Så bytte jag till den lånade igen och då slockna ce lampan :S, jag har nu fått den lånade tändkassetten då han ändå tänkte slänga den, den hade tydligen gett felkoder förr.. men det gick helt bra på vägen hem, får ha den tills jag hittar en felfri beg alt ny.

Tack för alla svar!



Sök