jaha, hänt lite nytt igen då.
pillat vidare med elen men med begränsad framgång.
vattentempen är nu inkopplad på stora multitempgivaren som den ska vara.
Oljetrycket verkar vara lite jobbigare hållt på massa med det fram o tillbaka
Slutade med att jag köpte en separat mätare nere på elmia igår men adaptern för att få rätt gänga på den så det passar på blocket råkade jag dra av, inte allt för hållbar... så de e bara o försöka få tag i en ny.
Blev även ett lite större luftfilter och en oljetempmätare, så tanken är att försöka använda org oljetempgivare till den mätaren men får väl se hur de funkar..
Råkade ju även gå förbi meguiars försäljning o de blev ju inte sådär superbilligt men.. Cabben som ska få smaka polermaskinen lite mer mot våren.
åter till 90:n
Slängde på de splitt nya bakljusen, tyvärr hade ju någon tidigare ägare varit minst sagt oseriös vid monteringen av V8 rampen, borrat ett par hål i luckan bland annat. riktigt taskigt gjort
Så här blev det iallafall
Känns aningen tomt i mitten dock, skulle vilja ha tag i nån typ av ramp/ram runt skylten i typ sidensvart eller nåt.
Justerade till hjulvinklarna fram lite snabbt på ögonmått då de stod helt åt skogen, fixade lite annat smått.
Sen blev det faktiskt ett par testrundor
första rundan låg den som en riktig ål, åkte in direkt och justerade vinkeln på ett av bakhjulen, andra sidan gick inte fixa smidigt då allt satt fast så in i skogen!
Blev bättre iallafall så det går nog att bli av med det mesta genom hjulinställning, får väl se om jag åker på att köpa nya quattro stag bak eller om det går att få liv i dom med lite värme eller nåt. dom kostar ju multum så vore ju skönt att slippa.
Någon som har ett par liggandes i vettigt skick så är jag väldigt intresserad iallafall!
För övrigt verkade det väl gå rätt skapligt, lite oljeläckage på högersidan, kan kommit från ventilkåpan men de va inte så lätt att se.
så gick inte motorn riktigt rent vid gaspådrag, det är väl det lite klurigare problemet.
På det hela får man väl vara rätt nöjd antar jag, men visst finns det MYCKET kvar att "fixa till" känns som listan bara blir längre o längre tyvärr