3765
Sök

Golf Mk4 - White Stance Beautiful / UPDATES!

Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred... Visa mer

Volkswagens Of Sweden på Facebook
362 152 Visningar
Projektet avslutat 12 juli 2013
818 Inlägg
6 mars 2013
Tycker du ska plocka bort det sista emblemet på luckan också, om du ändå ska lämna in luckan på lack smile Ser bra ut annars!

3 519 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
rasurbo skrev:
Tycker du ska plocka bort det sista emblemet på luckan också, om du ändå ska lämna in luckan på lack smile Ser bra ut annars!

Nja.. Vill ha kvar vw emblemen, tycker det är stilrenare så med oem+.. Blir för slättt annars
Tack iaf smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

3 519 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Putteliten skrev:
Skaffa Golf V emblem bak! Handtag och emblem i ett, riktigt coolt!

Hehe, vore coolt kanske. Men väntar med övriga ombyggnationer. Behöver dom pengar just nu. Snålt i kassan som arbetslös vettu wink

3 519 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Ingen som vet vart man kan få tag på en Bora front? Börjar bli ner och mera sugen på att montera dit en, och sedan förlänga huven något smile

1 140 Inlägg
7 mars 2013
Returbilen är nog billigaste alternativet smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

3 519 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
almqvist__89 skrev:
Returbilen är nog billigaste alternativet smile

Kikade på den i västerås, närmast mig, men den är rätt så demonterad tongue
Får leta vidare helt enkelt, annars ska jag nog fasen ta och försöka koppla in blinkersen i strålkastaren så den blir att lysa.

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
7 mars 2013
sätt inte dit huvförlängare.. as fult.  fixa emblemlös grill istället.  du får inte min bora front iaf smile

3 519 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
mingan77 skrev:
sätt inte dit huvförlängare.. as fult.  fixa emblemlös grill istället.  du får inte min bora front iaf smile

Smaksak, men verkar ju ändå inte få tag på en bora front, så dom planerna får nog också ligga på is ett tag

3 519 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Sådär då. Skylten är på plats helt, rak med tror jag. Namnlisten sitter även där, dock stämmer den ju inte helt riktigt än wink Men det kommer snart smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-36bba9cf2308c053518aed797a43aaa2.jpg

Även skylten och hållaren fram är på plats
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-7b4b146117cab94073677bb8a7ba30ab.jpg

Börjar ser fräscht ut nu smile

363 Inlägg
7 mars 2013
Ser bra ut! big_smile Vad mycket snö ni har där på andra sidan! wink Hos oss har vi barmark! big_smile

3 519 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Viinikka92 skrev:
Ser bra ut! big_smile Vad mycket snö ni har där på andra sidan! wink Hos oss har vi barmark! big_smile

Tack smile
Ja som fan, visserligen har vi haft varmt hela veckan, men på sina ställen ligger det massor med snö kvar. Dessa bilder är tagna vid mina föräldrar. Och då kanske du förstår varför jag inte dragit på fälgarna än? wink
Coilsen kanske åker på till helgen, dock med hjälpfjädrar. Ska se hur låg/hög den bli, och då testa fälgarna och mäta lite smile

84 Inlägg
7 mars 2013
Min första bil var en mk4 1.6 -98, sköna bilar smile

Om du vill få baken riktigt clean kan du plocka bort torkarn och sätta dit en glasplugg. Gjorde precis det på min passat 3bg, blev cleant som fan tillsammans med en emblemlös baklucka.

363 Inlägg
7 mars 2013
Mr_M_ skrev:
Viinikka92 skrev:

Tack smile
Ja som fan, visserligen har vi haft varmt hela veckan, men på sina ställen ligger det massor med snö kvar. Dessa bilder är tagna vid mina föräldrar. Och då kanske du förstår varför jag inte dragit på fälgarna än? wink
Coilsen kanske åker på till helgen, dock med hjälpfjädrar. Ska se hur låg/hög den bli, och då testa fälgarna och mäta lite smile

Haha, jo förstår det! Vet dock inte om jag ska slänga på sommarhjul än.. Elmia är man fortfarande osäker på om man ska köra på sommerhjul dit ner! tongue
Blir gött att få på coilsen iaf! smile Vill se mycket bilder på testmonteringen av fälgarna sen! wink

3 519 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
TimR skrev:

Om du vill få baken riktigt clean kan du plocka bort torkarn och sätta dit en glasplugg. Gjorde precis det på min passat 3bg, blev cleant som fan tillsammans med en emblemlös baklucka.

Detta är min 3e golf Mk4. Torkararmen kommer nog få sitta kvar så länge den fungerar. Och vw emblemet kommer att sitta kvar likaså..

3 519 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Viinikka92 skrev:
Mr_M_ skrev:
Viinikka92 skrev:

Tack smile

Haha, jo förstår det! Vet dock inte om jag ska slänga på sommarhjul än.. Elmia är man fortfarande osäker på om man ska köra på sommerhjul dit ner! tongue
Blir gött att få på coilsen iaf! smile Vill se mycket bilder på testmonteringen av fälgarna sen! wink

Jag vet inte längre om jag ska ner till Elmia längre. Tror jag kommer hoppa det iår.
Men ang bilder på fälgarna så kommer det nog bli en drös skulle jag tro, haha.
Skönast vore att slippa ta bort hjälpfjädrarna, är så mkt jobb efter det med drivaxeln, så förhoppningsvis eftersom jag kommer ha poke bak, så kanske jag inte kan sänka det så jäkla mycket, men blir snyggt ändå. Men den turen har jag knappast, haha. Bara att vänta och se, men bilder kommer upp oavsett smile

84 Inlägg
7 mars 2013
Mr_M_ skrev:
TimR skrev:

Detta är min 3e golf Mk4. Torkararmen kommer nog få sitta kvar så länge den fungerar. Och vw emblemet kommer att sitta kvar likaså..

Vill man ha en ful bil så..

3 519 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
TimR skrev:
Mr_M_ skrev:
TimR skrev:

Vill man ha en ful bil så..

Visst, tycker du det så behöver du inte kommentera här heller. Men alla har olika smaker

1 140 Inlägg
7 mars 2013
För att sänka den bra fram måste du kapa och svetsa i framvagnsbalken annars tar drivaxlarna i hmm
Jag tycker också du ska ta bort torkaren bak, blir sååå mycket cleanare smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

48 Inlägg
7 mars 2013
Mr_M_ skrev:
Viinikka92 skrev:

Tack smile

Ta bort hälpfjädrarna direkt om du vill åka lågt, kolla in min bil så kan du se hur de blir smile

http://www.garaget.org/?car=297612

:)

Sök