3862
Sök

Golf Mk4 - White Stance Beautiful / UPDATES!

Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred... Visa mer

Volkswagens Of Sweden på Facebook
362 102 Visningar
Projektet avslutat 12 juli 2013
Lord
60 Inlägg
31 mars 2013
har gått igenom alla sidor och håller med du smile Kör ditt egna race å tycker du gör ett najs jobb me bilen smile Ska bli fett å se den i sommar..

Prem lagd

Kyss paddan så kommer prinsen, kolla min twingo förvandling /// http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=313122

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
31 mars 2013
Mr_M_ skrev:
Fick mig en liten funderar nyss...
Tror jag ska åka och testa bakfälgarna igen imorgon, men att slänga på 5mm spacers och se hur det blir.

http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-ee060f4e3a1f06124bc26590d7357e95.jpg

Om man kikar på denna bild från i vintras, så ser det ut som att kunna bli en fullträff, dessvärre då utan poke på bilen, men testa lite måste man ju göra smile Och kul att ha lite variation på saker.

Får hem en backspegel i veckan med som ska monteras, och då tar jag bort plasti dip:en som sitter på den andra.
Ska även köpa hem spackel, slip papper och nya tändstift.
Hålborra för drivaxeln och plocka bort hjälpfjädrarna fram ska göras i veckan. Kommer dock inte sänka mer än den är idag, och kommer inte att montera fälgarna än. Det kommer göras när bilen har dippats smile

Flera bilder och updates kommer imorgon!

vaert ska du hålborra ??  dvs  vart ska du vara ?

3 519 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
Zeiiser skrev:
har gått igenom alla sidor och håller med du smile Kör ditt egna race å tycker du gör ett najs jobb me bilen smile Ska bli fett å se den i sommar..

Prem lagd

Stort tack smile Det uppskattas mycket smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

3 519 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
mingan77 skrev:
Mr_M_ skrev:
Tror jag ska åka och testa bakfälgarna igen imorgon, men att slänga på 5mm spacers och se hur det blir.

http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-ee060f4e3a1f06124bc26590d7357e95.jpg

Om man kikar på denna bild från i vintras, så ser det ut som att kunna bli en fullträff, dessvärre då utan poke på bilen, men testa lite måste man ju göra smile Och kul att ha lite variation på saker.

Får hem en backspegel i veckan med som ska monteras, och då tar jag bort plasti dip:en som sitter på den andra.
Hålborra för drivaxeln och plocka bort hjälpfjädrarna fram ska göras i veckan. Kommer dock inte sänka mer än den är idag, och kommer inte att montera fälgarna än. Det kommer göras när bilen har dippats smile

En polare hjälper mig med det, vi blir att vara vid hans farsa skulle jag tro.
Men du hade ju fixat ett ställe att vara på?

2 322 Inlägg
1 april 2013
Mr_M_ skrev:
mingan77 skrev:
Mr_M_ skrev:

jag behöver göra det med djuuu hmm

3 519 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
mingan77 skrev:
Mr_M_ skrev:
mingan77 skrev:

Jag behöver göra det med djuuu hmm

Fixa då

357 Inlägg
1 april 2013
fixar ni åt mig med när ni ändå håller på? ^^

3 519 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
longcat skrev:
fixar ni åt mig med när ni ändå håller på? ^^

Haha..
Hade jag haft jobb så hade jag nog lämnat in bilen till en verkstad som fått göra jobbet åt mig wink

2 322 Inlägg
1 april 2013
Mr_M_ skrev:
mingan77 skrev:
Mr_M_ skrev:

Fixa då

med er ? big_smile

3 519 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
mingan77 skrev:
Mr_M_ skrev:
mingan77 skrev:

Fixa då

med er ? big_smile

Nja, vet inte riktigt det.. Men vad hände med det stället du fick vara på?

97 Inlägg
2 april 2013
jag kör med 5mm och går fritt på min passat. skulle tro du har lite mindre hjulhus men det ska väll skrapa lite wink

2 322 Inlägg
2 april 2013
RockSolid skrev:
jag kör med 5mm och går fritt på min passat. skulle tro du har lite mindre hjulhus men det ska väll skrapa lite wink

Passaternas hjulhus är mkt större än mk4ornas, men sen är det upp till var och en hur mtk man vill ha poke och hur mkt man vill  shimsa, dvs   hur mkt camber för att få en  fin fitment

3 519 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
mingan77 skrev:
RockSolid skrev:

Passaternas hjulhus är mkt större än mk4ornas, men sen är det upp till var och en hur mtk man vill ha poke och hur mkt man vill  shimsa, dvs   hur mkt camber för att få en  fin fitment

Har fått tag på ett företag som ev ska tillverka 3 graders camber shims till mig smile

3 519 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Testade att kapa original fjädern. För att det skulle bli bra så rök 2,5 varv
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-6814ea74f9b4bee1d18aa87e1e6d2e67.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-16b1b2fb31e91dfbbb196f8ada3feafc.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-8131176e2987c96a0491a3784610142a.jpg

Hjulet ligger grymt bra i hjulhuset. Men det uppstod då andra problem:
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-15b1581be93857847403348c710ef670.jpg

Bakaxeln som ligger emot karossen hmm Men får försöka leta på en extra uppsättning coilovers fjädrar och kapa dom.
Sen fixa spacers så fälgen kommer ut extra 5-7mm.

Har även fått hem färgprover från min sponsor big_smile

1 140 Inlägg
2 april 2013
Gör så att du köper en uppsättning hårdare genomslagsgummin till dämparna bak så slipper du nog att det hamnar imot smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

3 519 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
almqvist__89 skrev:
Gör så att du köper en uppsättning hårdare genomslagsgummin till dämparna bak så slipper du nog att det hamnar imot smile

Jo det går ju det med smile
Men även det får vänta lite då jag har alldeles för mycket att göra nu..
Skulle suttit fint med att ha skattepengarna innan 1a juni, men det är ju kört tongue

3 519 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Nästa helg kommer bilen dippas big_smile
Väntar med stor spänning smile

600 Inlägg
2 april 2013
Suveränt big_smile
men kan du inte svetsa på en fjädertallrik från orginalstötisarna på en av justermuttrarna som sitter på coiloversena smile om du inte vill leta andra coilfjädrar ^^

99 Inlägg
2 april 2013
Grymt! ska bli kul & se vilken färg det blir big_smile

3 519 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Benzin-rider skrev:
Suveränt big_smile
men kan du inte svetsa på en fjädertallrik från orginalstötisarna på en av justermuttrarna som sitter på coiloversena smile om du inte vill leta andra coilfjädrar ^^

Det går väl det med. Men väntar på svar från ett företag nu som ska fixa 3 eller 4 graders camber shims till mig, och när dom åker på så använder jag istället mina fjädrar som sitter på nu (coilovers fjädrarrna). Och kapar 0,5 till 1 varv. Borde bli lagomt. Dock är det inga bekymmer jag har tid att tänka på nu, utan får vänta tills bilen är lackad oså. Så i början på maj ska jag ta en ordentlig kik över det smile

Mycket nu i april. Ska få bilen i lack skick nu.
Nästa helg lackas den
Veckan efter så flyttar jag
Veckan efter det är det träff i sthlm

Sök