2607
Sök

T3/t4w Oljeretur hjälp

110 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
försökt i några timmar nu att få ihop en fungerande oljeretur till min t3/t3 altså från turbo till block ,de är ytterst lite plats! någon som har haft samma problem med lite tur kanske också en lösning! mvh runeson

162 Inlägg
10 februari 2013
Runezon skrev:
försökt i några timmar nu att få ihop en fungerande oljeretur till min t3/t3 altså från turbo till block ,de är ytterst lite plats! någon som har haft samma problem med lite tur kanske också en lösning! mvh runeson

när jag monterade t3/t4w turbo på min 945 så fanns de knappt plats för de va någon bonde som hade byggt grenröret åt helvete.. men jag gjorde så att jag svetsade fast en m14 mutter, sen använde jag en stor stålomspunnen slang och banjobult, men vill du göra det lättare så hoppar du banjobulten o skaffar en nippel med utvändig gänga på biltema i rätt storlek för 19,90:- o gängar in o trycker dit en slang o slangklämma smile glöm INTE kopparbrickor bara för då kommer det läcka smile o försök att ha så grov slang som möjligt till returen för det ska rinna så fritt som möjligt! smile

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!

Sök