Andree skrev:
handlar inte om att påpeka, handlar om hur man uttrycker sig, men om du inte kan diskutera utanför sandlådan så får det va.
Tyvärr är det ju inte en "sandlåda", och för de flesta är det ingen lek heller.
Jag pratar om trafiken, där vi alla måste samsas. Du, jag och alla andra som kör bil.
Om ingen gjorde något fel i trafiken, skulle vi nästa inte ha några olyckor. Men det sker olyckor varje dag.
Det dör mer än en människa om dagen i trafiken! I de allra flesta fallen är det för att någon gör fel.
Så ursäkta mej om mina ord tar dej så hårt! Men när du skriver att du trimmat ljus som du skickar rätt upp i ögonen på alla du möter, kommer jag inte på nått finare sätt att uttrycka mej. Jag kallade dej inte för en massa mindre smickrande namn, bara konstaterade att ditt handlande beskriver hurdan du är.
Att medvetet modifiera sin bil, så man stör mötandes syn negativt är ju inte bra, eller hur?
Om man vill att bilen skall se tuffare ut (Om nu påslagna dimljus får den effekten?) så behöver man ju inte dessutom passa på att trimma dem så de lyser 3-5 gånger starkare.
Din lösning med LED passar ju bättre i det hänseendet. Ser ut som Xenon (Om man nu tycker det är snyggt) bländar åtminstånde inte mer än Halogen. Om man dessutom avhåller sej till att använda dem dagtid och utan halvljuset, så kör pan ju lagligt också.
Många här på forumet verkar tro att lagstiftarna bara jävlas med en lag som säger att det är olagligt med annan belysning (Starkare än 5W) ihop med halvljuset. De funderar inte för ett ögonblick på att det kan finnas en anledning till regeln. Eller så är de egoister och skiter i det, tills farbror blå upplyser dem om det tillsammans med en bot!