4037
Sök

Audi S4 2,2t Nybörjarprojekt, mål Minst 500whp

Ni får följa min nya projekttråd om ni vill se vad som händer! Denna kan ses som avslutad. Mvh Marcus

81 126 Visningar
Uppdaterades senast 12 september 2014
146 Inlägg
4 maj 2013
Trådstartare
Hejsan!

Tack så jätte mycket för kommentaren! Det är väldigt roligt att höra smile

Eftersom den började gå lite ryckigt så fick vi åka till garaget en sväng...https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106835/106835-5e566e10d4cd3f82b7fe0c48eda5568a.jpg
Lite kvällsmek, tur att man har kompisar som ställer upp mitt i natten klockan 3! Väldigt uppskattat smile
Trodde först att inte tändspolarna inte satt i riktigt så vi slipade av dom lite, men sen så var de tydligen den minsta slangen ja sett som hade hoppat ur, när vi satt tbx den så gick den som den skulle sen! smile Skönt att det inte var nå större problem!

Annars funkar den klanderfritt och det är oerhört kul att skjutsa folk som inte vet hur mkt det drar på med 600whp! hahah

Dock så trycker den ur sig lite olja nånstans, gissar på att det är vid oljestickan eller någon tryckklocka som inte riktigt vill vara med.. men skall lösa det imorgon har ja tänkt!

Ha en trevlig kväll allesammans! Nu skall ja tvätta kärran sen åka på bilträff här i borlänge! smile Om vädret håller sig från regn dvs..

Mvh Marcus

German Engineering
9 083 Inlägg
4 maj 2013
Grymt jobbat, Marcus smile Riktigt kul att det har gått väldigt bra med projekt Audi S4.

Keep up the good work big_smile wink smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

146 Inlägg
4 maj 2013
Trådstartare
Tack så mycket Carpe smile ja de känns skönt å äntligen få köra den!
Det skall jag smile förhoppninsvis blir projekttåden på bmwn lika bra som denna!

Mvh Marcus

550 Inlägg
4 maj 2013
du får filma lite när du drar ? big_smile

550 Inlägg
4 maj 2013
va de jag som va marcus i detta fallet lr vadå? ^^

German Engineering
9 083 Inlägg
4 maj 2013
vr6poower skrev:
Tack så mycket Carpe smile ja de känns skönt å äntligen få köra den!
Det skall jag smile förhoppninsvis blir projekttåden på bmwn lika bra som denna!

Mvh Marcus

Låter som en bra idé, Marcus wink Filma lite när du kör en sväng med S4an är du snäll smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

397 Inlägg
4 maj 2013
skönt att felet var lättlöst smile kul att den går som den ska tongue och det är kul att överaska folk över hur bra bilen går. för övrigt om det kommer ut olja ur oljestickan låter det som du har övertryck, byggt om vevhusventilationen?
mvh

146 Inlägg
4 maj 2013
Trådstartare
Ja de va skönt! Jo de e tydligen vevhus som trycke ur sig har ja fått fram nu. Så får bygga om den.

Mvh Marcus

397 Inlägg
4 maj 2013
tänkte nästan det smile det får du göra tongue

146 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
Hejsan!

Ja jag ska försöka klippa ihop en film, vill int ba lägga upp en film när man gasar förbi, det känns bara tattigt så skall försöka göra nått bra å visa istället smile

Var på bilträffen i borlänge idag å var rätt mycket bilar , dock inte så många med nå tryck i .. Var dock rätt mycket folk som kollade på s4an så det var kul, även många som säger att de ser ut Sleeper så det känns som om man har lyckats smile

Sen var ja på macken i stan med lite kompisar å snacka lite skit, då dök de upp en nyare RS6a upp å tankade, så ja fick lite lust å gasa lite smile så ja åkte ikapp han när han hade tankat klart men tyvärr ville han inte gasa nå mer när han såg att jag hängde på han lätt när han gasade fullt men va iallafall kul å gasa mot någon som e värd de!  Kört ifrån lite saabar å lite annat skit men då behöve man ju knappt gasa nå..

Kul kväll har det varit iallafall smile

Mvh Marcus

146 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
Hejsan, tänkte bara göra en liten uppdate!

Var nere hos viktor i förrgår, meningen var att han skulle kolla på audin så vi kan lösa problemet, men vips så stod man under en S2a och hjälpte han å byta sinter hehe, tur man åkte audi för vart lite stressat till nattskiftet :p
Vi ska iallafall bygga om alla rör som e under insuget för de e en jävla massa grejer där som inte behövs!

Sen går man i funderingar om man skall gö om toppen med riktigt vassa kammar, byta allt i toppen samt porta den. Och en större snurra! Hade vart fränt med 800whp+ innan man fyller 21 ! Vad tror ni om det? Men isåfall kommer bmw projektet hamna åt sidan men de kanske e värt det ?!

Skall även inhandla riktiga bromsar och coilovers inom sinom tid då jag har märkt att det verkligen behövs!

Förövrigt så använder jag audin så mycket jag kan!

Mvh Marcus

108 Inlägg
9 maj 2013
ja frågar du mig så tycker jag du ska köra på med Audin!, gör du enligt planerna så kommer din s4 att bli lika elak som Eklunds s4 han hade;)

397 Inlägg
9 maj 2013
det tycker jag! portat om min andra topp samt värre ventiler med annat godis samt nya kammar smile tror att det kommer bli ett helt annat svar i den med en race topp smile skippa bmw bygget totalt anser jag wink

146 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
Fredde: okej smile nja kommer nog inte i närheten av eklunds.. Men hade vart fränt med lite mer smile

Ennan: jo precis, blir allt nytt i toppen och rejält portad med fina kammar! Samt en snurra som orkar pumpa mer!
Nja bmwn kommer nog inte skippa men man kan lägga de åt sidan en stund! smile

Funderar hur man ska göra, har inte bestämt mig än.. Hmm

Mvh Marcus

397 Inlägg
9 maj 2013
6262 borde väl räcka ett tag till? fast kanske bättre att gå på större med engång smile

146 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
Räcke nog te 700-750 men en 6466 hade vart najs smile

Mvh

397 Inlägg
9 maj 2013
det var det jag tänkte om du skulle ha en sådan, funderat på en sådan jag med smile tror inte spolen blir så seg med ett vettigt grenrör

146 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
Nej den blir å ladda samtidigt som en 6262

146 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
Hallå!

Kan säga att jag ligger väldigt mycket på latsida här i borlänge, har inte orkat fixa vevhuskrånglet än och i helgen så flödade alkoholen fritt så vart inge skruva alls då man även var ner till karlstad en sväng och rockade loss. Lär försöka ta tag i det men har väldigt fullt upp och motivationen finns inte riktigt där..

Ville bara säga det så ni int tror att ja har gått å självdött haha!

Hoppas ni är ute och åker så mycket ni bara kan i det underbara väder vi har!

Mvh Marcus

550 Inlägg
13 maj 2013
vad du i karlstad alltså big_smile inte lång ifrån mig!

Sök