Du.kan ju inte endast göra ett motorbyte utan du måste följa dom regler och först bes hos sfro och få den godkänd som ombyggt fordon, då du inte kan få den godkänd med vanligt motorbyte. Vad du väljer för drivlina är lite skit sak samma så länge du väljer att uppgradera med tex zf låda från bmw. Bara att prata med dom på sfro, bra folk att ha med att göra. Vad det gäller motorn får du inte göra mer än vad nöden kräver, alltså saker som bygga om oljetråg, insug osv men bara så du får i motorn i bilen. Du kan inte bygga tex en b230fk med 16v. Du måste hålla dig innom effektgränserna som är för karossen du sätter motorn i, ditt fall 965. Lättast är att prata med någon av dom på sfro, läs deras lathund till att börja.med om inte annat
Att bygga i en 900 serie är klart mycket svårare än 700 serien då man måste gå sfro vägen och det syns på mängden 740 T5 som finns.
Tycker helt klart du ska köra på. Och sen när du reggat klart kan du ju råka sätta dit en eller annan trimdel på femman.